prolog

5.3K 236 28
                                    

7 tahun yg lalu......

Kelihatan ada sekumpulan budak remaja yg tengah menangis teresak2 di tempat perkuburan seseorang atau lebih tepat dua orang.

Thorn:hiks... Hiks... Mama.....papa... Hiks.....jangan tinggalkan kitaorang.......(x dapat terima kenyataan)

Blaze:papa... Mama.. Hisk..... Hiks.... Hiks....

Ice:(tutup muka dan hanya tunduk kepala) hiks..... Hiks..... (Menangis juga)

Taufan:hiks... MAMA! PAPA!... Waaargh!.... Hiks... Hiks... (Menangis teresak2)

Hali:(menitis juga air matanya) (tried, nk cover dengan guna topinya)

Mereka semua pakat menangis teresak2 kecuali seorang sahaja yg tidak menangis.iaitu gempa. Ya.. Hanya gempa sahaja yg tidak menangis malah dia hanya tunjuk muka dingin sahaja.dia langsung tiada tanda untuk menangis kerana.... Dia telah berjanji sesuatu pada mak ayahnya untuk tidak menangis time2 mereka sudah tiada. Ya... Gempa dah jangka.....perkara ini akan berlaku....

Pov gempa

Aku akan cari pembunuh itu.... Mama papa.... Gempa akan cari orang dan seksa dia seperti mana dia buat pada mama dan papa......gempa juga akan terima tawaran papa... Untuk menjadi seorang........pengintip..........

End pov gempa

Selepas 15 minit berlalu.....

7 elemen itu balik ke rumah dengan tok aba. Mereka semua hanya termenung sahaja. Mereka sudah pulang ke rumah selepas tiga puluh minit tok aba memandu. Yg lain masuk dalam rumah kecuali gempa.gempa teringat sesuatu lalu dia masuk rumah dengan cepat2 ambil barangnya yg dia baru teringat.

Dia ambil surat yg papanya beri pada dia lalu dia keluar dari rumah dan cari tempat tersorok sikit. Dia mula buka surat itu dan baca isi2 dalam surat itu.

Kepada gempa.....

Gempa... Papa minta maaf yer kalau papa pergi awal sangat.... Papa minta maaf sangat begitu juga mama.... Tetapi gempa jangan ingat mama dan papa x sayang kamu dan adik-beradik kamu... Gempa....

Kalau betul kamu ingin menjadi pengintip.... Kamu harus hubungi lelaki ini... Ni nombornya xxxxxxx......

Gempa......jika kamu diterima....sila berhati2nya......kerna mama dan papa ada banyak musuh diluar sana......jangan lupa juga lindungi adik-beradik kamu.....papa mama juga akan sentiasa bersama2 dengan kamu nak.....dan papa mama juga sentiasa sokong kamu walaupun papa mama dah takde.......selamat tinggal gempa......we always love you and your brothers too.......

      Daripada
Papa dan mama

Gempa:hiks...... Maaf papa... Mama.... Gempa x dapat tunaikan janji korang supaya x nangis  tetapi gempa tetap gagal.... Hiks.... Hiks...... Xpe mama papa.......gempa akan cari pembunuh itu!

Keesokkan harinya........

Gempa telefon orang itu dengan guna nombor telefon yg diberi kepada nya.

Gempa:hello?

???:hello......adakah kamu ni anak kepada tuan amato dan puan lily?

Gempa:ya saya....

???:adakah kamu betul2 dah fikir jawapan kamu? Kamu betul ke ingin jadi pengintip........?

Gempa:ya.... Saya ingin sekali... Untuk mencari pembunuh itu!

Tbc.......





Shhh......My brother is a spy(Hiatus)Where stories live. Discover now