part 14

1.7K 142 43
                                    

Enjoy!

Bersambung......

Selepas gempa dah keluar dari biliknya, dia terus pergi ke taman hospital. Dia duduk di salah satu bangku disitu. Dia menghirup udara segar disitu.dia tutup matanya dan cuba tenangkan fikirannya.

Pov gempa

Kenapa harus begini?...memanglah Best terima cuti sebulan tapi... Dah terbuasa so... Aku dah x mampu nak tinggalkan syarikat ASS(aka Agent Secret Sistem)....mungkin aku boleh minta kebenaran kot daripada tuan.. Kot2 la boleh.. Selagi kita x cuba.. Kita x akan tahu... Nasib baik aku bawa telefon tadi...

End pov gempa

Gempa cuba call tuan alfred dan tuan alfred angkat call itu.

Tuan alfred:gempa.... Saya rasa kamu dah sedar dari koma? Betul kan?

Gempa:iya tuan.. Kalau x... Gempa x akan cakap ngan tuan sekarang ni(sindir tuan alfred)

Tuan alferd:oh.. Pandai kamu menyindir saya... Jadi.. Kenapa kamu call saya?

Gempa:boleh kalau saya ikuti misi?

Tuan alfred:(tehas) tidak boleh gempa.. Dengan keadaan kamu seorang... Kamu mungkin Agak cedeta teruk

Gempa:ta-tapi... Gempa ok saja... Gempa kuat la!

Tuan alfred:when i say no.. It mean no!! (Tegas)

Gempa:(tersentak) but sir-

Tuan alfred:no gempa.. And this is final.. Goodbye!

Tut.....

Tuan alfred terus tutup call. Gempa mengeluh berat lalu dia pandang langit dan tutup mata. Tiba2 dia dapat rasa ada seseorang disebelah namun dia tidak peduli langsung dengan orang itu. Dia terus hayati ketenangan. Namun terbantut apabila dia dengar suara disebelahnya.

???:nampaknya kau dah bangun... Kan gempa? (Pandang gempa) (senyum sinis)

Gempa terus pandang orang disebelahnya yg memakai baju kelabu, seluar hitam, topi hitam, mask putih dan cermin mata hitam. Dia cuba kenal pasti orang disebelahnya. Tiba2 orang itu buka masknya dan cermin matanya. Gempa begitu terkejut apabila nampak orang itu. Dia cuba tenangkan dirinya dan pandang langit.

Gempa:jadi.... Kenapa kau datang sini... Ali?

Ali:aku datang sini sebab... Aku nak jumpa kau... Dan aku nak kumpulkan maklumat...

Gempa:maklumat apa?

Ali:rahsia la.. Xkan la nak bagitau kau kot? (Angkat kening)

Gempa:(terdiam)..... Jadi mana boboiboy?

Ali:kau ingat kejadian minggu lepas?

Gempa:(teringat) ooh...

Ali:well... Aku nak blah dulu.. Oh... Lagi satu.. (Dekatkan dirinya) (berbisik)Jaga kawan kau dan adik-beradik kau juga... Mungkin mereka.... Akan.. Cedera teruk ataupun.. Mati... (Tepuk bahu gempa) Best juga berborak dengan kau.. Bye2(lambai tangan) (blah dari situ)

Gempa begitu terkejut lalu dia bangun dari bangku itu. Dia pandang belakang dan cuba cari ali namun ali seperti hilang sekelip mata sahaja. Dia genggam tangannya sambil ketap bibirnya sampai keluar  darah sikit.

Gempa:apa lagi yang korang berdua mahu buat?

???:mahu buat apa, gempa? (Pegang bahu gempa)

Gempa begitu terkejut lalu dia pergi bengkokkan badan orang itu.

???:(x dapat nak bernafas) huk!!!?gempa....jangan cekik aku!! Aku x b-boleh berna-fas....

Gempa:(sedar) Ah?! Maaf hali.. Aku x saya sengaja.. (Lepaskan hali)

Hali:uu... Sakitnya.. (Usap lehernya) jawab soalan aku tadi gempa... (Dingin) siapa yg mahu buat? (Tegas)

Gempa:ooh... Tadi ada sekumpulan budak.. Diorang nak buat nakal so aku tertanya ap lagi yg diorang buat lagi..

Hali:(pelik plis x percaya) biar betul... Gempa pasti?

Gempa:yelah... Abang hali.. Tak percayakan gempa? (Acah2 sedih)

Hali:(panik) sudah tentu la abang percaya pada gempa... Tapi... Sebab abang terfikir pasal kerja kedua kamu.. Terus buatkan abang kurang percaya pada gempa... Tapi mungkin kali ni hali percayakan gempa(pegang bahu gempa)

Gempa:hali.. (Terharu) (dalam hati) maafkan aku hali... Aku terpaksa tipu kau.. Aku terpaksa hali.. Demi keselamatan kau... Ali... Boboiboy... Tunggu aku... Aku pasti akan bunuh korang berdua!!!!! Dan aku x akan biarkan korang berdua ambil diorang daripada aku! (Normal)

Hali:jomlah masuk....kecederaan kamu pun belum pulih sepenuhnya

Gempa:baik hali

Mereka berjalan keluar dari taman sambil pimpim tangan masing2.tanpa mereka sedar, ada seseorang perhatikan mereka.

???:hurm...... Kau masih berahsia lagi.. Gempa......








Tbc.........

Hah pulak... Ada musuh lain ke?!adakah orang itu baik ataupun jahat.....

Sila baca di chapter seterusnya... Itupun kalau syila rajin nak tulis yer......

Jangan lupa vote dan comment sekali yer!

Bye2




Ok.. Syila nak tanya pendapat korang semua.....

Adakah cerita ni menarik?
Kenapa korang minat cerita ni?

Yelah...syila buat berdasarkan imaginasi syila dan cerita action.....takpe kalau x nak beri pemsapat korang.. Dan syila saja nak tahu... Oh satu lagi soalan

Korang dah bersedia tuk sekolah?

Kalau syila....... AAAAAAAAA!!!!!! sekolah dah nak mula!!!!!!..... Dan...... Homework x siap lagi.... Haih.. Tangan syila ni... Bersedia untuk kena rotan... Cikgu.. Sediakan rotan untuk pelajar pemalas cam syila ni!








Shhh......My brother is a spy(Hiatus)Where stories live. Discover now