Tujuh tahun kemudian......
Kesemua elemen itu hidup sederhana sahaja.mereka duduk bersama2 dengan atok mereka. Namun atok mereka telah pergi meninggal mereka tahun lepas kerna penyakit serius. Tetapi mereka tetap x putus asa dan buat kerja masing2.
Hali dan gempa bekerja di satu cafe yg berdekatan untuk mencari duit. Manakala taufan jaga rumah sementara yg lain pergi sekolah.
Sewaktu itu hali, gempa dan taufan berumur 20 thn. Manakala yg lain berumur 17 thn. Mereka cuma beza tiga tahun sahaja.
Taufan tengah main game kat ruang tamu terdengar pintu dibuka oleh seseorang.
Blaze:kami dah balik!
Taufan:oh korang! Korang nk makan?
4 elemen:nak!
Taufan:pergi la makan ada makanan kat atas meja.. Aku baru selepas masak tadi
4 elemen:ok! (Pergi dapur)
Taufan:(sambung main game)
Selepas 30 minit......
Blaze:fuh.. Kenyangnya.... Sedap tapi xde la sesedap cam makanan gempa masak
Taufan:(x terasa pun) memang lah aku ngan dia lain kot cara kitaorang masak.. Dia lebih handal kalau bab masak ni..Tapi Kalau aku bab memasak ni boleh la...
Blaze:fine....
Waktu nk dekat malam... (Skip time)
Thorn:abang ufan...
Taufan:ya thorn
Thorn:bila abang hali dan juga mama gem nk balik ni?
Taufan:jap lagi tu balik la dua orang mangkuk tu
Tok!!tok!!
Taufan:hah tu... Kan diorang dah balik
Thorn:mama gem! (Peluk gempa)
Gempa:(senyum kecil sambil balas, balik pelukan itu) kau dah kenapa thorn? Rindu ke?
Thorn:ya!
Hali:hmm... Hah taufan!
Taufan:ya hali?nape kau panggil aku ni?
Hali:tadi kau panggil kitaorang mangkuk kr tadi?
Taufan:(terkejut tapi cepat2 cover) errrr......xdelah... Mesti kau salah dengar punya... Hahaha... (Gelak hambar)
Thorn:betul tu hali! Tadi taufan panggil korang berdua mangkuk!
Taufan:thorn!(terkejut) (ketakutan bila nampak muka hali cam nak marah) am... Hali.. Kita boleh bawa berbincang.....
Hali:ooo... Nk bincang... Mrh sini.. Aku mangkukkan kau! (Kejar taufan)
Taufan:aaaaa!!! Tolong!! Sesiapa boleh tolong aku x!!!!! Aaaaa!!!
Solar:aku rasa kesian pada taufan....
Blaze:dia sendiri yg nk cari maut...
Ice:zzzzzzz.....
Tiba2 telefon gempa berbunyi.gempa ambil telefon untuk tengok sape yg call dia.muka gempa terus jadi serius dan dingin bila nampak nama itu. Dia terus lepaskan pelukan itu dan keluar dari rumah untuk jawab panggilan itu. Manakala yg lain kecuali halitau dan ice...hanya terpinga2.
Situasi gempa........
Gempa:hello?
???:ada misi malam ni....aku nk kau bersedia... Dan kami dah tahu siapa identiti pembunuh ibu bapa kau.....
Gempa:(terkejut) betul ke?! Kalau cam tu aku akan datang malam ni... Pukul berapa?
???:pukul 11 malam......
Gempa:baiklah(tutup panggilan itu) haih.......takpe gempa.....demi.... Balas dendam terhadap ibu bapa aku.....
Hali:(tiba2 muncul kat belakang gempa) balas dendam?
Gempa terkejut lalu dia terguna teknik sesuatu pada hali. Hali yg tengah berdiri tegak tiba2 jadi bengkok.
Hali:aduh!! aduh!!!.. Sakit gempa!!!.. Jangan cekik aku gempa!!!(cuba lepaskan namun x berjaya)
Gempa:(baru sedar) oh hali... Ah.. Maaf maaf hali... Aku minta maaf(lepaskan hali)
Hali:ow... Sakitnya leher aku..... Kat mana kau belajar ni?
Gempa:(terdiam)
Tbc........
YOU ARE READING
Shhh......My brother is a spy(Hiatus)
Açãomengisah seorang budak lelaki yg banyak menyimpan rahsia daripada adik-beradiknya..... Mengapa dia jadi begitu? Ianya kerana satu benda....... (kalau nk tahu selebihnya sila baca yer)