part 2

143 15 0
                                    

Sowon menghentikan kereta Audi nya dihadapan sebuah rumah.

Selang beberapa saat kemudian, seorang gadis datang dan masuk ke dalamnya.

"Hai Sowon"

"Hai, Umji!"

"Takpe ke awak nak teman saya gi beli barang dapur ni?"

Umji mengangguk dan tersenyum "gwenchana. Saya dah bagitau omma dan appa saya tadi"

Sowon ber'oh' saja lalu mula memandu pergi dari situ. Mereka akan pergi ke super market.

"Saya dah pindah ke rumah baru sekarang"

"Jinjja? Dekat mana? Aunty dan uncle awak tu rajin pula nak pindah ii ni?" tanya Umji hairan.

Sowon ketawa. "Aniyo, saya sorang jelah yang pindah. Dorang beli rumah baru untuk saya sorang"

"Wah daebak, kira awak dah ada rumah sendiri sekarang. Eodiso?"

"Rumah yang dekat hujung jalan tu"

"Mwo?" Umji mengerutkan dahinya hairan. 'Bukannya tu rumah lama yang viral dulu tu? Kenapa Sowon boleh pindah kesana?'

"Waeyo Umji-ya?" tanya Sowon hairan.

Umji geleng ii, "aniyo haha"


"Chaa, dah sampai" Sowon menghentikan kenderaannya di hadapan supermarket yang besar. "Kajja turun, saya ada banyak barang untuk dibeli nih"

"Kajja!" Umji buka seatbelt dan ikut Sowon turun.

Mereka berdua masuk kedalam supermarket. Sowon menolak troli diikuti Umji disebelahnya. Supermarket ni memang sangat besar. Macam ii ada dekat sini. Daripada barang rumah sampailah barang basah, semua ada.

"Sowon, awak mesti perlukan tisu kan? Jom kita beli tisu dulu. Last sekali baru beli barang basah untuk masak"

"Eoh majayo" balas Sowon. Pandai juga Umji ni.

Mereka berdua pergi ke bahagian tisu dan Sowon pun mengambil dua pek besar tisu dan juga beberapa barang keperluan lain seperti sabun mandi, sabun basuh baju, pewangi pakaian, sabun cuci pinggan.

Pasal duit? Ah jangan risau, Aunty dan Uncle dia bagi banyak duit untuknya.

Setelah selesai dengan barang kering dan barang rumah, Sowon berhenti di rak mi segera. Dia mengambil beberapa cup ramen dan bihun bungkus besar. Tak lupa juga dengan snek sampingan.

"Kyaa banyaknya mi segera. Tak sihat tau makan ni banyak ii" kata Umji.

"Hehe, saya cuma beli siap ii. Kalau tak sempat masak atau malas masak baru saya makan ni"

"Aigoo, yelahh" Umji cuma geleng ii dan Sowon terkekeh.

"Sowon, saya tolong pilihkan sayur ii untuk awak eh?"

"Nae, saya nak pergi beli daging kejap"

Mereka berdua pun berpisah.

Sowon membeli 2kg daging import. Maklumlah dia memang pecinta daging. Boleh la dia goreng ni nanti dan makan dengan nasi kimchi.

Selesai timbang daging, Sowon pun pergi ke Umji. "Dah siap ke?"

"Eung, sudah"

"Kalau macam tu jom la bayar"

"Nae"

◆◆◆◆◆



Mereka tiba di hadapan rumah Umji.

"Takpe ke awak hantar saya dulu ni? Nanti sapa nak tolong awak angkat barang awak masuk dalam rumah?"

"Gwenchana, saya boleh angkat sendiri haha. Bukannya banyak pun"

Umji keluar dari kereta. "Gumawo sebab belanja aiskrim tadi"

"Awak pun! Gumawo sebab sudi teman saya beli barang nih"

"Nae, anyeong~"

Sowon pun terus pulang ke rumahnya. Dia mengangkat barang yang dibeli sedikit demi sedikit bawa masuk kedalam rumah menuju ke dapur.

Selesai je bawa masuk, Sowon pun mula susun dalam almari dan peti.

Krukk...

Perutnya berbunyi lagi. Ah, tadikan dia cuma makan aiskrim dengan Umji.

'Paboya Sowon, kenapalah kau tak makan dekat luar je sebelum balik tadi'

Hm, nak masak rasa malas plak sebab sekarang dah malam. Masak nanti nak kena basuh bekas pula, lagipun dia bukannya nak makan banyak malam ii ni.

Akhirnya Sowon memilih untuk makan ramen jela. Dia menjerang air panas lalu menyiapkan ramennya dengan cepat. Sebotol air kosong sejuk diambil lalu Sowon pun membawanya kemeja untuk makan.

Sedang sedap ii menikmati ramen cheese miliknya, satu chat masuk dari seseorang.

Sowon membuka telefonnya. Ianya dari salah seorang rakan kolejnya, Hanna.


Hanna:

Aku dapat ni daripada instagram Seolhyun

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Aku dapat ni daripada instagram Seolhyun.
Mereka dating di sungai Han petang tadi berdua.





Sowon menutup telefonnya dan meletakkannya dengan kasar. Sesuatu membuatkan nafsu makannya hilang.

The Wings Boy [Hiatus]Where stories live. Discover now