Jantung Sowon berdegup kencang. Sesuatu telah berlaku pada Seungcheol dan dia tahu kalau ianya sesuatu yang buruk.
Seungcheol kehilangan sayapnya.
Krek...
Sowon membuka pintu almari dan keluar dari sana. Dia menggigit bibirnya takut serta melangkah perlahan menuju ke Seungcheol yang duduk tersandar di dinding sambil menunduk.
"S-seungcheol?"
"Apa kau nak lagi? Pergilah dari sini sekarang"
"Sirheo! Saya dah cakap kan yang ni rumah saya. Saya pemilik sah rumah dan tanah ini"
Seungcheol mendongak dengan tatapan marahnya.
"Aku tak peduli. Kau dah nampak kan? Apa yang jadi pada aku ni semuanya salah kau!"Sowon terkedu. Heol, salahnya? Dia bahkan tak tahu apa ii pun tadi. Dia cuma ketakutkan je tadi dan terus menyorok dalam almari. Ini bukan salahnya.
"Gwenchana?" tanya Sowon risau. Yelah, Seungcheol nampak lemah.
"Tak perlu sibuk nak tahu"
"Yaa saya cuma nak tolong"
"Kau boleh tolong dapatkan sayap aku balik? Tak kan?!"
Sowon berdecak kesal. Orang nak tolong kena tengking pula.
Sesaat kemudian dia terkejut bila Seungkwan tiba ii saja muncul disebelahnya."Yah Seungcheol, kau ok tak ni? Ommo, apa dah jadi dengan sayap kau??"
Tanya Seungkwan risau."nuguya?" tanya Sowon sambil tengok Seungkwan atas bawah.
"Eoh? Manusia? Seungcheol kau berkawan dengan manusia??"
"Aku tak kenal dia ni. Tiba ii saja boleh ada dirumah ni. Dan dia mengaku kalau rumah ni adalah milik dia, cis"
"Yah ini memang rumah saya!"
"Seolma, Seungcheol dah tinggal disini selama berpuluh tahun, dan tak ada satu pun manusia berani masuk apatah lagi tinggal disini sebelumnya" kata Seungkwan.
Sowon terdiam. Dia tak tahu, dia baru je pindah sini harini dan langsung tak tahu apa ii pun pasal rumah ni.
"Sudahla, cepat tolong aku Seungkwan"
Seungkwan mengangguk. Dia menolong Seungcheol bangkit berdiri lalu membawanya ke katil.
"Aku rasa kau kena rehat sementara di sini"
"Macam mana dengan sayap aku?"
"Mollaseo, aku akan cuba cari penawar. Tapi...aku tak janji kalau ia boleh buat kau dapat balik sayap kau"
"Lama ke kau nak cari penawar tu?"
Seungkwan mengangkat kedua bahunya. "Mungkin dalam beberapa bulan"
"Eoh beberapa bulan? Maksudnya Seungcheol akan tinggal disini? Di rumah saya?" tanya Sowon terkejut.
"Ini rumah aku" Seungcheol menjeling.
"Andwae! Awak tak boleh tinggal sini" tegas Sowon. "Saya akan call polis untuk halau awak dari sini" ancamnya. Padahal dia telefonya dia dah rosak.
"Call la, akan aku bunuh semuanya kalau mereka datang"
Sowon bergidik ngeri.
"Aku pergi dulu Seungcheol. Setelah jumpa penawar tu, aku akan datang semula ke sini"
Seungcheol mengangguk. Dan Seungkwan pun hilang dari situ.
Seungcheol berbaring di katil lalu menarik selimut untuk tidur.
Sowon mengerutkan dahinya. "Ini katil saya!"
"Kau boleh pergi dari rumah ni kalau kau tak suka"
"Tapi..."
"Bising! Aku nak tidur!" Seungcheol memejamkan kedua matanya.
◆◆◆◆◆
Sowon turun ke dapur dan menendang meja makan. Al hasil kakinya sendiri yang sakit dan dia meringis.
"Apa semua ni? Suka hati dia je buat bilik aku tu macam bilik dia??" omelnya sendiri. Eh bila fikir ii balik, dia kata ini rumahnya.
Betul ke rumah ni rumah dia? Kenapa sebelum ni tak ada orang tinggal sini dan kenapa rumah ni boleh dibeli oleh Uncle nya?
Hm, nak call tanya pun telefon dah rosak. Dalam rumah ni pula takde telefon lain dah. Nampaknya dia kena beli baru.
Sowon meletakkan pot dan menyalakan api. Better dia buat sarapan untuk dia makan. Lapar!
Ringkas, Sowon cuma goreng bihun dan memanggang sosej serta sedikit daging. Lepas tu dia bancuh coklat panas.
"Em, patut ke aku buat untuk Seungcheol sekali?" tanyanya pada diri sendiri. Rasanya lelaki tu pun perlu makan kan?
Sowon melihat makanannya. 'Tapi...dia makan ke makanan ni? Yela dia kan bukan manusia? Hmm'
YOU ARE READING
The Wings Boy [Hiatus]
Fantasy" Lelaki bersayap? Tak mungkin, ini memang tak logik langsung! "