part 6

166 15 6
                                    


Seungcheol terjaga dari lenanya saat terhidu sesuatu. Sesuatu yang lazat, fikirnya. Bangun dan melihat sekeliling. Akhirnya mata Seungcheol terpaku kearah dulang yang terletak disisi katilnya.

Ada bihun goreng dan juga beberapa hidangan sampingan. Oh, tak lupa juga segelas air suam.

Ah, tentu saja Sowon yang diam2 meletakkan semua itu disana.

Gadis itu dah tak ada lagi didalam rumah itu. Beberapa minit yang lalu dia masuk untuk letak makanan dan terus ambil dompet serta hoodienya.
Dia membuat keputusan untuk keluar sebentar bagi menguruskan sesuatu hal dan akan kembali semula nantinya.

Seungcheol menatap dulang berisi makanan yang lazat itu dengan lama. Dia terfikir2. Gadis itu, kenapa baik dengannya? Kenapa tak lari saja? Siap boleh tolong masakkan makanan lagi untuknya..

.

.

.

"Akhirnya dapat telefon baru!" Sowon tersenyum memegang telefon barunya. Nasib dia masih ingat ID, jadi data penting takdelah kena tukar baru.

Bila dah settle beli telefon baru, Sowon masuk kedalam keretanya semula. "Perlu ke aku ceritakan hal ni pada Umji? Hmm..better aku diam dulu"

Usai itu, Sowon pun memilih untuk terus pulang kerumah semula. Mengingatkan dah tak ada apa lagi yang dia perlu buat diluar ini.

Baru saja tiba diperkarangan rumahnya, Sowon melihat sebuah kereta model bmw yang ia kenal.

Itu kereta Eunwoo.

Dan betul, saat Sowon sudah memarkirkan keretanya didalam, ada Eunwoo yang muncul disitu. Apa lagi yang lelaki ini mahukan??

"Sowon.. "

"Kaa, saya tak ada benda nak cakap dengan awak lagi"

Sowon ingin mengendahkan Eunwoo dan masuk dalam rumah, namun Eunwoo menahannya. "Sowon, please bagi saya peluang kedua"

"Awak ni dah tak betul ke apa? Kan kita dah putus? Tolong jangan ganggu saya lagi" tepis Sowon.

"Sowon andwae! Jebal maafkan saya.." rayu Eunwoo. Dan untuk kedua kalinya, Sowon menepisnya dengan kasar.

"Cukup Cha Eunwoo! Dan macam mana awak boleh tahu yang saya dah pindah ke sini eoh? Awak ikut saya?"

"Ya saya ikut awak semalam.."

Sowon ketawa tak percaya. "Wae? Awak tak perlu kot ikut saya macam tu. Kita dah tak ada apa2. Saya mohon sangat2! Tolong pergi dari sini sekarang. Dan jangan muncul lagi depan saya! Saya tak perlukan lelaki playboy tak guna macam awak ni" ujarnya sinis.

"Sowon!"

Sowon hanya memekakkan telinganya dan berjalan pergi.

Eunwoo mengepalkan kedua tangannya. Matanya tetap menatap bayangan Sowon yang kini menjauh pergi darinya.

'Aku akan buat kau datang semula pada aku Kim Sowon...tunggulah'




Disaat yang bersamaan, sepasang mata lain yang berada berdekatan menatap kearah Eunwoo.

'ini sangat menarik...'

Senyuman mengerikan terukir di bibirnya. Dan setelah itu dia pun menghilang.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 16, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

The Wings Boy [Hiatus]Where stories live. Discover now