Hoofdstuk 3

63 3 6
                                    

De zon scheen op het leerlingen hol. Duisterpoot hoorde het de zachte stem van Kraaisprong in haar oor. 'wakker worden Duisterpoot, het is tijd voor de training.' trainen! Ik ga trainen! Ze sprong meteen op. 'wat gaan we doen?' vechttraining? Het grijze poesje sprong ongeduldig op en neer. 'ik was eigenlijk van plan om je te leren hoe je moet jagen.' Mauwde hij. Duisterpoot keek hem aan, een beetje te leurgesteld. En liet haar hoofd zakken. Misschien is het wel leuk.. 'kom laten we gaan.' ze liepen het kamp uit en kwamen bij het modderige bos terecht. Kraaisprong siste naar haar toe. 'Kijk! Een Eekhoorn!' Duisterpoot dook neer. 'en nu? Bloed stroomde door haar lijf. Voordat ze iets kon doen schoot Kraaisprong weg. Even later kwam hij terug met de eekhoorn tussen zijn tanden. 'oké doe mij na, als je de jachthouding onder controle heb, mag je prooi proberen te vangen. Duisterpoot gehoorzaande hem en deed hem na. 'hou je staart laag, hij steekt uit als een stok!' ze liet haar staart naar de grond zakken heel licht, net niet op de grond. Ze schrok op van het gemauw van Kraaisprong. 'goed zo dat is hem. Nu mag je het proberen. Ruik je iets?' Duisterpoot snuffelde in het rond. Ze rook een salamander maar ook nog iets anders. Wat is dat voor rare geur? ze keek naar Kraaisprong. 'ruik jij dat ook?' vroeg ze. Kraaisprong keek haar aan. 'Donderclan' hij grauwe kwaad. 'zo te ruiken is het maar één kat, een leerling. Hij pauzeerde even en krulde zijn lippen.' jij wou toch zo graag vechten? ' spinde hij. Duisterpoot sprong op en neer.' Ja! Dat wil ik heel graag. Ze keek vals tussen de bosjes door. 'mag ik haar aanvallen Kraaisprong?' 'ja, dat mag ik heb je vaak zien vechten toen je een kitten was, en je deed het uitstekend!' Snorde de zwarte kat. Duisterpoot sloop langs de bosjes en keek naar de leerling. Toen sprong Duisterpoot de bosjes uit en drukte de poes tegen de grond. Ik zal haar een lesje leren! Hoe durft ze in schaduwclan territorium te lopen? 'wie ben jij en wat doe je in schaduwclan territorium?!' ze liet haar tanden zien. De leerling keek arrogant naar haar. 'ik ben Glinsterpoot, en ik ben de leerling van de leider dus ik zou maar uitkijken!' deze kat was de arroganste poes die ze ooit had gezien, ze zou haar een flink pak slaag geven dat was zeker. 'oja? Wat maakt dat nou uit? Ik ben de DOCHTER van de Leider!' siste Duisterpoot. Ze had er genoeg van ze beet in de voorpoot van Glinsterpoot. 'AU! Dat doet pijn! Ze krabde over de buik van de gevlekte poes waardoor er een diepe snee kwam. Die zal ze voor altijd houden. Ik heb haar goed verwond! De zilveren poes jankte van de pijn. 'laat me los! Ik ga al!' Duisterpoot krabde nog even over de wang van de leerling, en liet haar gaan. 'en blijf weg!' de leerling rende gauw weg met de staart tussen de poten. Kraaisprong trippelde naar haar toe. 'ik ben trots op je, je word de beste krijger die de schaduwclan ooit heeft gezien. Dat weet ik zeker.' Duisterpoot zwol van trots.  Dit was haar eerste gevecht. En ze had gewonnen. Ik word de beste krijger ooit. Samen liepen ze terug naar kamp.

Duisterharts kwaad (Darkhearts anger)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu