Hoofdstuk 5

26 2 3
                                    

De zon ging langzaam onder. Duisterpoot liep naast haar mentor. Zijn ogen Zwolde van trots. Ze had echt goed gepresteerd. Kraaisprong droeg haar eekhoorn die ze op de terugweg had weten te vangen. Eekhoorns kwamen niet vaak voor in Schaduwclan territorium. Maar toch was het haar gelukt. Ze voelde de triomf weer toen ze de eekhoorn besprong en in zijn keel beet. De blik in Kraaisprongs ogen had haar een sprongetje van geluk laten maken. Ze  dacht na over de prooi stapel. Daar mocht ze als eerste van kiezen. Zou ze haar eigen eekhoorn eten? Of misschien een grote adder? Nee, adders zijn te bitter. Het moest ook iets zijn wat Salamanderpoot lekker vond. Daar kom ik later wel uit. Besloot ze. Duisterpoot knikte even naar haar mentor en ging toen wat langzamer lopen zodat ze naast Salamanderpoot liep. 'Hey ' mauwde ze. Salamanderpoot keek terug. 'Hoi Duisterpoot!' ' Ik heb zoveel zin in de grote vergadering. ' mauwde ze. ' We gaan eindelijk de andere clans zien.' Salamanderpoot knikte. ' Ik ben zo erg benieuwd naar alle katten. ' mauwde hij. Duisterpoot keek naar Kraaisprong.  ' Zouden er ook in de andere clans beroemde krijgers zijn? ' Ik hoorde van Kraaisprong dat hij vroeger bevriend was met een of andere Eiksprong van de Donderclan. Misschien wordt ik ook wel een beroemde krijger.. Voordat ze daar verder over kon nadenken waren ze al aangekomen in het kamp. Kraaistaart deed verslag aan Donkerster en hij keek haar met stralende ogen aan. Daarna liep hij naar Duisterpoot toe. Hij bleef voor haar staan. ' Ik hoorde van Kraaistaart dat je Salamanderpoot goed hebt geholpen. Ik ben trots op je Duisterpoot. ' hij zwaaide met zijn staart naar de hoop verse prooi. 'Dauwlicht heeft een groot konijn weten te vangen. Deel jij hem maar met Salamanderpoot. Dat hebben jullie allebij verdient.' Mauwde hij spinnend.
Ze duwde haar neus tegen die van haar vader. 'Dankjewel. ' mauwde ze zacht. Daarna liep ze naar Salamanderpoot die op haar zat te wachten. ' Heb je dat grote konijn gezien?' Duisterpoot keek naar het konijn en toen weer naar Salamanderpoot. ' Die is voor ons!' Hij likte hongerig zijn lippen. ' ik kan niet langer wachten. Zullen we hem daar opeten?' Hij wees met zijn poot naar een bosje naast het leerlingenhol.

Het konijn smaakte heerlijk. Ze nam nog een hap. Salamanderpoot keek haar aan. 'Duisterpoot?' Mauwde hij zacht. Ze keek op en keek hem aan. 'Ja, wat is er?' Hij leek veel aan zijn hoofd te hebben.
' Beloof je dat je bij me blijft tijdens de grote vergadering?' Hij keek haar diep aan. Duisterpoot slikte even. ' Ik beloof het. We zijn samen gekozen en zullen ook samen gaan. ' salamanderpoot drukte zijn kop tegen haar schouder. ' Dankje Duisterpoot. ' fluisterde hij. Haar hart maakte even een sprongetje. Daarna legde ze haar kop op zijn kop. Ze wou dat dit moment eeuwig kon duren, maar toen stond Dauwlicht voor hun neus. ' Zijn jullie klaar tortelduifjes? We gaan nu. ' Duisterpoot stond gelijk op. ' We komen eraan!' Mauwde ze enthousiast en gaf Salamanderpoot een klein duwtje. ' Kom mee, we gaan naar onze eerste grote vergadering!' Salamanderpoot krabbelde overeind en rende achter haar aan. Hun mentors waren aan het wachten bij de varen tunnel. ' Klaar?' Mauwde Kraaisprong. ' Klaar.' Mauwde ze terug.

Ze stonden aan de rand van vierboom. Duisterpoot zwiepte enthousiast met haar staart. Al die katten! Daar zou zij straks tussen zitten. Ze schrok op uit haar gedachten van Donkersters stem. ' Blijf respectvol tegen iedereen Duisterpoot. Pas dan word je een echte gerespecteerde kat. ' ze knikte even. ' Ik zal mijn best doen Donkerster. Ik heb trouwens belooft om bij Salamanderpoot te blijven. ' Donkerster keek haar even aan. ' Dat was heel aardig van je Duisterpoot. Dat zal je ook een gewaardeerde clangenoot maken.  Maar laat Salamanderpoot niet je tegenhouden. Je bent hier niet alleen vanwege je clan, maar ook vanwege jezelf. Deze avond is erg belangrijk voor leerlingen en jullie moeten allebei veel leren. ' Duisterpoot keek even naar achteren. Zou ze het Salamanderpoot moeten vertellen? Ze had hem beloofd om bij hem te blijven. En hij was wel een kat die snel gestressed kon worden. Ze wou al naar hem toe stappen toen ze opeens hem zag met een andere kat.  hij leek druk in gesprek te zijn met..wie was dat? Toen zag ze het. Ze herkende de kat nu meteen. Dauwlicht. Duisterpoot keek even naar de mooie jonge poes. Haar licht gele vacht met prachtige gouden strepen en stralende groene ogen. De poes keek zachtaardig naar hem. Dit leek op meer dan twee katten die alleen aan het praten waren. Dauwlicht was verliefd op Salamanderpoot! Ze siste verontwaardigd. Hij hielt het vast wel vol met Die poes. Ze schudde haar kop. Dit was geen tijd om humeurig te doen. Dit was haar eerste grote vergadering! Ze liet dit niet haar dag verpesten. Donkerster zwaaide zijn staart naar voren ter teken dat ze naar beneden konden. Duisterpoot rende de heuvel af. Kraaisprong rende naast haar. De Schaduwclan was de tweede clan. Aleen de Donderclan was er. De rest moest nog komen. Ze herkende Madeliefhart en Eiksprong van de Donderclan. Dat waren een van de beroemdste krijgers waar ze over had gehoord. Duisterpoot keek de open plek rond. Wat zou ze gaan doen? Bij de andere donderclan leerlingen gaan zitten? Voordat ze de kans kreeg kwam er een bekende poes naar haar toe lopen. Het was Glinsterpoot. Ze kneep haar ogen tot spleetjes. Dit was niet de aardigste kat die ze kende. ' Hallo Duisterpoot. ' Mauwde de zilveren poes niet al te vriendelijk.  ' Ben je nog aan het navertellen over je overwinning?' Blies ze nu boos. Nu blies Duisterpoot. ' Ik ben hier niet om ruzie te zoeken. Gromde ze boos. ' En hoe kan je daar boos over zijn terwijl je op mijn territorium was? Ik had het recht om je aan te vallen. ' Glinsterpoot wist hier niks op te zeggen. ' Het spijt me..' mauwde ze zachtjes. ' Ik was gewoon nieuwsgierig. ' Duisterpoot snoof. Deze poes was onvoorspelbaar.
' Heb je niks beters te doen, Glinsterpoot?' mauwde een onbekende stem achter hun. Glinsterpoot staarde de onbekende kat aan. ' Bemoei je er niet mee Lynxpoot. " mauwde ze fel. Duisterpoot keek naar Lynxpoot. Ze was roodbruin met een bijzonder vachtpatroon. Ze had rode strepen en zwarte stippen. Ze had een mooie dikke staart en pluimpjes op haar oren. Dat was nog niet eens alles. Duisterpoot keek in haar prachtige turquoise ogen. Die waren zou blauw als de zee. Ze was even stil. De poes keek geïrriteerd naar Glinsterpoot. ' Serieus? Ik had eigenlijk niks anders van jou verwacht. '  Glinsterpoot keek alleen maar  boos terug maar liep toen staart zwiepend weg. Duisterpoot keek nog eens naar de poes die haar had verdedigt. Dit was de mooiste kat die ze ooit had gezien.

Duisterharts kwaad (Darkhearts anger)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu