Hoofdstuk 2

81 4 7
                                    

De zon scheen op het Schaduwclan kamp. Donkersters stem galmde over het kamp. 'laat alle katten die oud genoeg zijn Om hun eigen prooi te vangen, zich hier verzamelen onder de hogerots voor een clan vergadering.' Duisterkit sprong op. Salamanderkit's leerlingen ceremonie! Ze piepte zo lief ze kon naar Lotusklauw. 'Lotusklauw? Mag ik alsjeblieft kijken naar Salamanderkit's leerlingen ceremonie?' 'wat bedoel je kleintje? Het is jou ceremonie! Wat? Mijne? Ik word leerling! Duisterkit hield zo veel van Salamanderkit de laatste tijd. Wanneer we allebij krijgers zijn kunnen we partners worden. Dat zou geweldig zijn!' 'ga nu maar krijgertje.' Miauwde Lotusklauw lief. 'Het is tijd.' ze duwde haar neus in Duisterkit's vacht. De grijze kitten rende naar de openplek,klaar voor de ceremonie. 'Duisterkit kom naar voren.' Duisterkit stapte naar voren. Hier ga ik! Ik word de beste Schaduwclan leerling ooit! Ze hoorde bijna niet de stem van Haar vader, Donkerster. 'Vanaf vandaag de dag zul jij bekendstaan als Duisterpoot. jou mentor word Kraaisprong.' Kraaisprong! De beste krijger in de Schaduwclan! De grijs met witte krijger liep op haar af.' ik weet zeker dat je de beste krijger word Duisterpoot.' mauwde hij. Duisterpoot knikte kort en mauwde: 'dankje Kraaisprong, ik zal m'n best doen.'
Haar vader sprong van de hogesteen af en trippelde naar haar toe. 'ik ben trots op je Duisterpoot. Misschien word jij ooit wel commandant.' Hij knipoogde naar de kersverse leerling en verdween in zijn hol. Iedereen zegt dat ik een goede krijger word! Zelfs de beroemdste krijger Kraaisprong, en die is nu mijn mentor! Duisterpoot ontblote haar klauwen en grauwde naar een onzichtbare vijand. De Donderclan mag maar uitkijken! Ik word de beste krijger van de Schaduwclan!

Duisterharts kwaad (Darkhearts anger)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu