31. Percaya

102 15 0
                                    

"Tak boleh jadi ni" gumam vince. Dia membuka langkah. Langit dipandang.

"Kau nak kemana?". Pica menghalang vince

"Shhh, duduk diam kat sini"

"Vin..."

"Aku alihkan perhatian dia" ujar vince lalu terbang pantas ke atas. Burung gagak yang agak fokus itu tersentak akibat sesuatu yang melintasinya secara pantas.

Aqqq

"Kejarlah" provok vince dengan keadaannya yang terhuyung hayang dilangit.

"Angin, bawa aku jalan jalan. Oyeah". Vince mengawal angin. Angin semakin kencang.

Gagak itu mengejar vince meskipun ia agak mustahil. Sayapnya tidak dapat mengikut arus angin yang berolak alik itu.

Kemudian, vince membuat keputusan untuk terbang menjauhi rakan rakannya.

Tiap kali gagak itu berpatah balik, vince memprovoknya. Mengejeknya dan menari didepannya. Tiktok.

Bagaikan langit, di sore hari
😁😉😜😙

Tak pun,

La la la la laaaa
✌✊👊☝️👌🖖

Pica, lione, alysa dan yang lain sempat menepuk dahi.

"Dia tengah buat apa tu?"

"Nasib baiklah aku tak dapat terbang"

"Teringin pula nak join vince"

"Ermm, korang siapa?"

"Oh yer, boleh pula lupa tentang mamat ni"

Sejam kemudian,

"Boleh panggil aku, alan" ujar pemuda itu

"Alan, watak sampingan baru" kata steve

"Hah?"

"Takde"

"So, kau dari mana?"

Alan terdiam.

"Ada sesuatu yang buruk terjadi ke?" tanya gliria

"Kau boleh diam kalau tak nak cakap apa apa. Dan, korang bertiga, jangan sibuk nak bertanya benda merapu kat dia" tutur lione sekaligus memberi amaran kepada vince, steve dan ansh.

**🔱**

"Manusia bagaimana yang kau maksudkan itu!". Bergema suaranya yang melantun disetiap dinding kasar.

"Mustahil mereka masih hidup! Aku sendiri yang bawa mereka mati bersama dulu!"

Dia berjalan berulang alik sambil memikirkan sesuatu.

"Mungkin kau salah nampak. Tak mungkin mereka masih hidup"

Dia sedaya upaya berfikir agar semua yang dikatakan oleh gagaknya mengenai manusia terbang(vince) itu tidak benar. Namun siapa tahu, hati kata lain, otak kata lain.

"Aku perlukan tenaga! Cepat bawakan!"

Pembantu setianya itu terus mengatur langkah ke suatu tempat.

Lepaslah!

"Ini dia tuan"

Dia menutup mata lalu senyum sinis. "Dah sampai"

"Kau nak buat apa kat aku hah!?"

"Mari kita tengok sama ada kau masih lagi bertenaga atau tidak lepas ni"

Dia menarik kasar rambut lelaki itu lalu memejam mata.

"Arhhh!". Lutut lelaki itu semakin lemah. Tenaganya sedikit demi sedikit menghilang. Dia kemudian dibiarkan jatuh tersembam diatas lantai.

Zodiac StarWhere stories live. Discover now