03

149 27 6
                                    

Second Chance to Love you

"Omma..."

Sehun memapah masuk ke dalam rumah agam keluarganya.

"Wae hun?"

Dipandang Sehun yang duduk didepannya. Masam mencuka saja muka.

"Kenapa tak bagitahu hun.." kata Sehun mendatar.

Puan Oh yang faham akan maksud Sehun, memandang tajam kearah Sehun.

"Kenapa omma pulak yang bersalah. Sehun yang cakap tak payah kan. TAK SURPRISE kata nya."

Puan Oh sudah bercekak pinggang. Perkataan Tak Surprise yang diperkatakan oleh sehun diulangi dan dipertekankan.

Sehun pula mencebik." Omma tahu kan dia-"

"bekas teman wanita hun. Hun kan tak boleh lupakan dia" Dipandang Sehun dengan pandangan tajam. Digelengkan kepalanya. Budak ni memang susah nak dibagi nasihat bila dah meningkat tua ni.

"Omma- hun tak nak dah ludah jilat balik"

Sehun menahan amarahnya.

"Ada dia ajak putus? ada? dia cuma menghilangkan. Lagipun hun tak tahu apa-apa." Amarah Puan Oh meletus. Anak bongsu dia ni kalau tak kena marah memang takkan mengalah.

"Sebenarnya hun anak omma ke atau dia ni."

Sehun sudah berdiri. Niat mahu beredar dari situ namun ditahan oleh Puan Oh.

"Hun dia ada sebab" sayu sahaja suara Puan Oh berkata.

Sehun terduduk semula. Tangan disilangkan didada.

"Tell me. What was her reason for suddenly disappeared?"

"Baik hun tanya dia sendiri. Nak, terima dia ya" pujuk Puan Oh.

"Tengoklah" balas Sehun seraya beredar dari situ dan naik ke biliknya.

...............

"Hyo~"

Jihyo memandang ommanya. Sekarang mereka berada di meja makan untuk makan malam.

"Nae ma?" tanya Jihyo.

"Bagaimana dengan Sehun?"

Tanya Puan Song lembut. Jihyo mengeluh halus.

"Wae sayang?"

Ditatap anaknya yang mengeluh. Pasti tidak yang diingini.

"Pandangan dia... dia tak cintakkan hyo lagi. Pandangan yang penuh kebencian." balas Jihyo sayu. Dia tahu dia salah, sebab tu dia pulang untuk tebus balik kesalahannya.

Tangan kanan Jihyo dipegang oleh Puan Song.

"Hyo, kenapa tak bagitahu sahaja hal sebenar."

Jihyo mengeleng.

"Percuma ma, hyo taknak keruhkan keadaan. Mama tahu kan."

Pandang kosong dijatuhkan pada makanannya. Puan Song memandang sayu anak perempuannya itu. Umur baru 22 tahun tapi sudah banyak yang menimpanya.

"Mama sokong apa sahaja keputusan Hyo." balas Puan Song.

Jihyo tersenyum.

"Dah lah mama. Makan ye. Esok Hyo nak mulakan misi memikat Sehun lagi." Kata Jihyo teruja. walhal hatinya masih sedih layanan Sehun tadi.

Puan Song mengangguk.

"Ma~" Jihyo memanggil.

"Apa lagi sayang?" Pemandangnya pada makanan terarah pada anaknya.

"Kalau hyo tak dapat nak dapatkan hati Sehun lagi, kita pindah US nae? Lagipun appa, oppa dan unnie semua di sanakan.? Hyo pun nak sambung belajar."

Air matanya hampir sahaja mahu turun namun ditahan.

"Mama turut kan sahaja kehendak hyo."


TBC

[C]Second Chance To Love You ||Short Story-Oh Sehun||Where stories live. Discover now