Second Chance to Love You
i dont things so~ 🎶
Pekerjaan Sehun terganggu apabila, telefon pintarnya berdering. Dikerling nama pemanggil di telefonnya.
Omma❤ is calling
Tanpa banyak songeh Sehun terus menjawab panggilan berkenaan.
On Call
Nae omma?......
Hari ni ke..
......
Perlu ke hun pergi
......
Hun banyak kerja ni
......
Hmm okay lah.
......
Send location. Omma hun letak dulu ye.
......
Panggilan ditamatkan. Sehun lantas mengemaskan meja kerjanya untuk keluar. Setelah selesai, dia terus keluar dari bilik pejabatnya. Sempat dia memesan kepada Somin untuk tangguhkan semua meeting ke hari esok sebab dia tidak akan masuk pejabat lepas lunch.
...............
Cafe Blue Moon
Ingat ye hun. Dia pakai dress warna putih dan warna rambut merah. Jangan salah orang.
Sehun memasuki cafe Blue Moon. Kata-kata ommanya terngiang-ngiang dalam otaknya. Dia mula mencari perempuan yang di describes oleh ommanya itu. Sehun mengeluh.
"Perlu ke aku buat macam ni?" monolog Sehun.
Matanya masih mencari gerangan tersebut. Lantas matanya menangkap seorang perempuan yang memenuhi ciri-ciri yang dikatakan oleh omma tadi. Namun perempuan itu membelakangi Sehun. Dengan terpaksa Sehun menghampiri perempuan berkenaan.
"Anak puan Song?" Sehun berkata apabila dia sudah betul-betul berada di belakang perempuan itu.
"ha ya." katanya lantas berdiri. Sehun dipandangnya.
dup
dap
dup
dap
Masing-masing membutang mata.
Sehun yang pada mulanya ingin berlagak dingin melupakan niatnya apabila berjumpa dengan insan yang didepannya."Jihyo~" "Sehun~" kata mereka berdua serentak.
"Ah Sehun duduklah" Jihyo menjemput.
Seusai mereka berdua duduk. Keadaan menjadi senyap. Masing-masing berniat untuk senyap seketika. Masih menghadam apa yang telah berlaku.
"Ini kah yang dimaksudkan omma" Sehun bermonolog.
"jadi" mereka berkata serentak.
"hmm ladies first." Sehun menyuruh Jihyo bercakap dahulu.
"Ini lah anak Puan Oh tu"
"Ini lah anak Puan Song tu"
Sehun mengucapkan berkataan yang sama.
Sehun menandang sayu wajah Jihyo. Wajah yang amat dirinduinya. Wajah yang membuat dia angau satu ketika dulu. Wajah yang buat dia tak boleh moveon. "My last love." bisik Sehun.
"Apa Sehun?" tanya Jihyo.
"Nothing." Jawab Sehun sepatah.
"Sehun, i know ini macam tiba-tiba. Boleh saya pikat awak macam dulu?"
Sehun memandang Jihyo pelik.
"You left me. Then kau nak pikat aku lagi?"
Riak dingin ditunjukkan kepada Jihyo.
"i know i m wrong. I have a reason."
Sayu sahaja suara Jihyo berkata.
"So tell me the reason?"
Kini mata Sehun memandang tajam wajah perempuan yang dicintainya dulu?
Menunggu jawapan persoalannya selama ini. Jihyo menunduk."Sorry Sehun i have to go." Jihyo mencapai begnya lalu mengatur langkahnya untuk beredar dari situ Jihyo terhenti seketika.
"1 month. Kalau kau gagal kau bla terus dari hidup aku."
Jihyo memandang kearah Sehun.
"Okay." kata Jihyo lalu beredar dari situ. Senyuman terbit dibibir Jihyo tanpa Sehun sedari.
"I hope you fail" monolog Sehun.
TBC
YOU ARE READING
[C]Second Chance To Love You ||Short Story-Oh Sehun||
RomansaAku tak pernah nak berjaya dalam bab bercinta cintun ni. Cinta pertama aku,Perempuan yang aku cintai, aku lepaskan sebab hyung aku cintakan dia. Aku taknak bergaduh sebab perempuan. Cinta kedua, aku cintakan dia tapi, umur dia tak panjang. RIP. Cint...