07 Final

168 25 0
                                    

Second Chance to Love You

Sehun memandang kosong suana diluar cafe berkenaan. Hari ni cuti jadi dia setuju untuk lepak dengan kai.

"Oi oi kau ni. Aku ajak lepak bukan ajak termenung." kata kai.

"Biarlah."Balas Sehun.

"Ni pasti kes Jihyo tak jumpa kau dua hari ni kan." Kai sudah tersenyum sinis.

Sehun memandangnya dingin.

"Takda nya aku nak kesah pasal hal tu." kata Sehun tanpa perasaan.

Pandangan mula terarah pada 2 pelanggan yang baru masuk ke cafe sambil memakai mask mengalahkan artis. Mereka duduk di meja belakang Sehun.

"hoi aku yang hensem ni kau tak ambil pun perhatian kan." Kai memberhetikan pandangan Sehun kapada mereka.

"Please k, aku waras lagi nak suka lelaki.Jijik tau" Riak wajah geli dipamerkan kepada kai. Baru sahaja Kai hendak membalas, Sehun menunjukkan isyarat senyap.

Kai memandangnya pelik. Sehun menunjukkan isyarat kebelakang. Rupanya Sehun memasang telinga, mendengar percakapan mereka berdua itu kerana dia terdengar nama Jihyo dan dirinya disebut.

"Jackson aku sedih lah tengok jihyo tu"

"Samalah unji. Dia tak bagitahu pun bila dia balik US. Call pun tak jawab"

"Semua ni gara-gara Sehun."

"Shh, unji slow down your voice."

"Kalau lah sehun sebab Jihyo berada di US. kenapa jihyo Tak bagitahu dia kemalangan dan lupa ingatan 2 tahun lepas. Dia takkan sekecewa ini."

Sehun terkejut. Hatinya retak seribu.

"Kesian Jihyo. Dah lah dia tu baru sahaja baik dari lumpuh dia tu dan ingatan pun masih belum pulih sepenuhnya.

Sekali lagi sehun terkejut. Sehun menahan sebak didadanya.Tidak menyangka Jihyo menghadapi perkara ini.

"Tapi aku pelik kenapa dia tak bagitahu Sehun pun perkara ni."

"Dia ti..."

Percakapan mereka terhenti apabila Sehun tiba-tiba berdiri.

"Sehun kau nak pergi mana?" kai bertanya.

"Aku ada hal kejap." Sehun lantas keluar dari cafe berkenaan. Panggilan Kai diendahkannya.

Didalam kereta, Sehun cuba menghubungi Jihyo namun tidak dapat.
Lantas dia menghubungi ommanya Puan Oh.

Oncall

Omma, omma Jihyo mane

hun tak tahu ke Hyo balik US harini. Flight dia jam 11.

What!! Kenapa mama tak bagitahu hun.

Kan hun sendiri beritahu hyo, pergi dari hidup hun setelah sebulan.

Sehun mematikan panggilan. Air mata jantannya tidak henti-henti mengalir. Sekali kali mata dikerling pada jam. 1051. Sehun memecut dengan laju menuju ke lapangan terbang.
"Jihyo wait for me" monolog sehun..

Setibanya di lapangan terbang, jam dikerling, 1058. Dengan pantas Sehun berlari ke balai pelepasan. Dicarinya kelibat Jihyo, namun tiada.

Sebentar tadi Pesawat Air Asia Q8924 dari Korea Ke US berlepas.

Kakinya sudah lemah, Sehun terduduk.

"Jihyo!! wae, wae!! kenapa kau tinggalkan aku lagi!!" raung Sehun. Mata-mata yang memandangnya tidak dihiraukan. Yang penting hatinya. hatinya yang menagih cinta dari Jihyo semula.

"Goodbye my last love. Live well and be happy sayang"

THE END..

[C]Second Chance To Love You ||Short Story-Oh Sehun||Where stories live. Discover now