PART 1 : FIRST JUMPA

282 11 17
                                    

"Abah cepatlahh..Dah lewatt dah nihh.. Aduhhh.. Cepatlahh.. Dah 7.15 nihh" mengamuk si Dira bila ayahnya bersikap santaii je.

" Sabar lahh kejap.. Tak sabar ii betul nak gi sekolah.. Bukan ker akak tak suka sekolah." Sekilas Encik Azmi memerli anak ketiga nya itu.

"Abah ni.. Kalau tak perli orang tak boleh ehh.. Tak pergi sekolah marah.. Bila orang semangat nk pergi, dia perli pulak"

Dira terus bangun menuju ke kereta. Malas pulak hendak melayan ayahnya itu.. Bukan nya dia tak tau.. Ayahnya bosan bila masuk kerja awal. Sape je tak bosan kalau kerja start pukul 8 tp masuk pukul 7..

~♥~

"Sampai ponn.. Bye abah ... Assalamualikum". Belum sempat Azmi mejawab salam , dira terus menutup pintu kereta Estima ayahnya.

"Assalmualikum cikgu". Salam diberi tanda menghormati cikgu. Cikgu yang di depan pagar hanya menjawab salam dan tersenyum. Maklumlah cikgu lelaki.. Tak boleh sentuh.

Aq melangkah kaki kananku dengan ucapan bismilah.. Tiba² aq terpandang wajah seorang lelaki berbaju kemeja jalan menuju ke pintu pagar, which is dkt dgn aq lah kan.

Berdebar gilaa.. Dah lah handsome.. Dia berhenti di depan ku.

"Kenapa datang lambat nih. First day skolah pon datang lambat ker?"
Nak jatuh iman si Dira nih.. Alahaii.. Lembut nya cara dia tanya aq. Suara pon sedap je dengar.

"Sy mmg sengaja datang lambat". Sajer nk buat cikgu nih tertanya. Nk jugak bercakap panjang lebar dgn dia.

"Sepatutnya first day nih kene lah dtg awal.. Ni dtg lewat pulak". Berkerut juga muka cg nih.

"Alah cg nihh.. Ni kan first day... Mesti ramai yg nk dtg awal.. Nnti x ker jammed dkt depan pagar nanti. Sbb tu sy mari lewat.. X nak jammed". Siap ade gaya lagi si Dira nih bercakap.

"Pandai yerr. Dah pergi masuk kls. Nanti berkumpul kt dewan. Ade taklimat. Pelajar f1 kan?" Cg tersenyum. Nampaknya first day dah jumpa org yg boleh hiburkan hati dia

"Ha'ah pelajar f1. Okey lah cikgu..."Dira mencari nama cg di name tag.. Aizat.. Sweet nya nama tu. Dira sambung kembali ayatnya.

"Okey lah cg aizat. Sy pergi dulu. Bubye". Sengaja dia tayangkan muka comey... Mmg dia comey pon kann.. Yelahh.. Muka bulat.. Pendeks jugak orgnya.

~♥~

Aq sebenarnya x tahu kls rushd kat mana. Aduhh.. Kenapalah aq x tanya cg takdi ehh.. Kitorang kene duduk kls selama seminggu sebelum exam untuk masuk kls depan. Kls pling depan ofkoz kls ibnu sina. Kls arab. Dan dikuti dgn tufail. Kls dlp iaitu dual language programme. Alah senang citer diorang blajar math n sains dlm bahasa english lahh.. Lepastu yunus, khaldun n rushd.. Nampaknya aq dkt kls blakang skali.

Aq terjumpa cg takdi lalu dkt kaki 5. Apa lagi.. Tegurlahh.. Hikhik🤭.
"Cg aizat!". Sepantas kilat dia menoleh. Tersenyum kembali. Maybe teringat pasal pagi takdi.

Ishh.. Jgnlah senyum ii.. Tergoda tahu tak.

"Ada apa awk panggil sy nih?" aishhh senyum lagii.. Cubit kangg..

"Sebenarnya.... Sy x tau pon kt mana kls rushd.. Cg boleh tunjuk tak?" Kalau aq, ofkoz lah aq anggap muka aq comey. Tp kalau cg tuh.. Mesti dia ckp aq buat muka nk minta terajang.. Hamekk kau.

"Ohh.. Kls rushd.. Dkt blakng sekali tuh. Lepas blok makmal sains tuh". Cg aizat menerangkan dgn penuh sopan dan manis. Alahai.. Kalu macamni hari ii .. Aq sanggup dtg sekolah.. Ehh asal kau ni Dira.. Nk crush pon agak ii arhh.. Cg kutt.

"Oh.. Tq cg" sekali lagi.. Muka mintak penampar.. Mmg nk kene betul lah aq nih.. Terus aq berjalan pergi.. Malulah nk tengok muka cg.. Dahlah handsome.. Ish lama ii pandang kang ade yg x kuat imannya..

~♥~
"

"Woi Diraa!! Kau kenapa termenung?" terkejut beruk aq bila insyirah sergah aq begitu

"Woi babi! Nasib baik aq x de heart attack.  Kalu aq mati, kau org pertama aq cri lepas jd hantu." Insyirah hanya gelakkan aq jer. Dia ni memang kuat menyakat betul

"Habistu yang kau termenung tu kenapa? Terfikir cik abang ker? Share lah dkt aq!" selamba badak dia je nk tahu hal peribadi aq..  Nasib baik aq sayang. 

"Memang aq tengah fikir pasal cik abang pon." dah dia tanya selamba..  Selamba jugaklah aq jawab.  Hehehehe

"What! Sejak bila kau ada cik abang tak bagitau aq nih." Mula dah buat muka merajuk tu. Ingat comey ker.

"Sejak pagi tadi". Aq minum air milo kotak yang aq beli dekat coop. Malas sebenarnya nak layang Insyirah ni. Makin lama makin banyak plok soalan yg dia tanya.

"Siapa? Form berapa? Handsome tak? Kelas apa?" see..  Aq dah cakap dah.  Dia ni banyak tanya.

"Kau sabarlah. Nk suruh aq jawab yang mana satu nie. Aq lepuk dahi kau tukan."

"Okey². Kau jawab satu² okay". Tersengih sengih macam kerang busukk

"First sekali..  Yang aq tahu nama dia aizat. Dia bukan pelajar tp dia cg dan yang paling penting dia memang hensem".

"What?!!.. Kau suka dekat cg..  Biar betikk kau nie..  Nie mesti kau maksudkan cg Nor Aizat Syahrizal kan?". Dia bertanya sambil menjongketkan keningnya.

"Haah..  Ntahlah..  Aq rasa cam lain mcm je". Aq jujur orangnya..  Tp dengan best friend jelah.

"Aq ade info pasal dia. Kau nk tak?"
Dia macam tahu² jer aq nk suruh stalk cg tuh.

"Opkoz lah aq nak..  Gila ke taknak". Sumpah babe..  Aq mmg nk gila tahu info² tuh..  Harapnya belum kawen lahh.

"Boleh tp ada satu syarat". Senyum penuh makna tuh..  Aq dah  tahu dah.

"Yelah..  Aq tahu syarat dia..  Nk suruh aq belanja kan". Tahu sangat degan sifat dia yg suka makan dan dia memang seorang yg pelahap.  Macam pelesit je dia makan.  Habis licin pinggan.

"Pandai pon kau. Petang nanti eh..  Bukan setakat belanja makan.  Tp dengan shopping sekali kau kene bawak aq". Aduii makk..  Kering lahh poket aq..  Aq telihat bayang duit aq bertebangan..

"Yerlah kau niee. Ishh cepat lah skit bagi info dia kt aq". Sape jer yang x nak info pasal dia. Or maybe aq je yang nakk. Hhahaaha.

"Lek arhh, okay. Firstly nama dia Nor Aizat Syahrizal Bin Abdul Razak. Umur dia 21. Dia ni single lagi.  Ada can lah kau nk pi ngorat dia.

Fulamakk..  Banyak jugak info dia nie.  Boleh dah jadi stalker yang berjaya.

"Aq? Nk ngorat dia? Kau gila ker?! X nak aq. Aq datang sekolah nie nk belajar. Nanti x pasal² orang cakap aq datang sekolah sebab nk bercinta". Aq nak sebenarnya. Tapi aq takut keluarga aq malu. Act aq ni anak dato' tapi x de sape tahu sebab aq nk cari kawan yang x pentingkan harta, kawan yang ikhlas nak berkawan dengan aq.

"Yelahh tu. Mula² cakap x nak. Nanti lama² hati cakap nak pulakk". Dengar macam sindir jer.

"Dia tu kan cikgu. Kita kene lah hormat dia sebagai cg". Betullah tuh kan. X kan nak bercinta dengan cikgu sendiri kut.

"Tapii... " belum sempat insyirah nak membantah, cg sejarah dah masuk kelas.

Ni my first stroy. Sorry kalau tak best. Korang boleh comment untuk bagi idea. Mana lah tahu sis letak lam nie bila dah xde idea 😅. Vote okay? Tq☺

𝐂𝐑𝐔𝐒𝐇 𝐎𝐍 𝐂𝐈𝐊𝐆𝐔?! (HIATUS)Where stories live. Discover now