Aku mengenakan shawl hitam dan digandingkan dengan hoodie berwarna peach. Aku hanya memakai jeans hitam harini. Alah nak keluar beli lolipop je pon. Aku melirik jam tangan ku. Baru pukul 2, ade lagi setengah jam untuk aku ambil diorang.
Aku hidup kan enjin kereta Rush. Kereta ni jer nampak simple and memuatkan 8 orang. Aku bergerak ke rumah Insyirah terlebih dahulu dan begitulah seterusnya.
Aku memarkirkam keretaku di tempat parking. Kitorang berjalan di pavi dalam sejam jugak lah.
"Aduh! Aduh!" jerit ku kecil apabila terlanggar raksasa besar tuh.
"Eh sorry². Saya tak sengaja terlanggar." ehh dia langgar aku ke aku langgar dia. Arghh tak kesah janji dua² mintak maaf. Kejap! Suara tuh! Aku kenal suara tu! Dengan perlahan aku mendongak ke atas.
"Cikgu!"
"Kau"Kami berkata serentak. Dua² terkejut. Alahai nape lah jumpa kat sini.
"Ish takda orang lain ke aku nak jumpa. Asyik² kau! Harap² aku dengan kau nih memang takde jodoh" amboi² biadap nya mulut dia. Eh dia ingat aku nak ke jadi jodoh dia. Tolong sikit eh. Minta simpang lah
"Eh eh cikgu ingat saya nak sangat ke jumpa cikgu yang tak hensem ni!" aku bangun dengan pertolongan Insyirah.
Sekali lagi dia langgar aku and terus blah macam tu jer. What?! Nak kene penampar ni.
Aku mendengus kecil. Sehari kalau tak jumpa dia memang tak sah ehh. Ker memang dah jodoh?! Eh apa kau merepek ni Dira oii!
"You! You! You tunggulah I!" aku melihat seorang perempuan yang berlari terkedek² mengejar cikgu. Seriously! Kau lari camtu sampai bila nya kau nak sampai dekat cikgu.
"Dah jom pergi panggung! Hilang sikit stress ni." kalau aku bagi cadangan konfem aku yang kene belanja.
~♥~
Aku menghempaskan badan ke atas katil. Fuhh penat nya. Wait a minute?! Cikgu datang sorang je ker tadi? Habistu siapa pulak perempuan yang terkejar-kejarkan dia tadi? Ehh Dira. Buat apa kau ingat pasal dia. Baik kau pergi mandi solat then makan.
"Mamaa.. Oo mama." aihh mama ni ke mana pulak ehh.. Biasa nya kalau aku seru je nama mama dah tercongok depan mata.
"Weh bang!" aku menyiku kepala nya yang tengah syok layan drama korea. Seriusly bang? Why korea?! Hindustan lagi best apa!
"Pebende kau nih! Dah takda kepala ke kau nak main kepala orang nih!" marah nampak. Heheh cute lah dia marah.
"Mama mana? Aku tak nampak pon. Makanan pon takda. Lapar nih." serius perut aku dah berbunyi minta diisi.
"Kau nak makan pergi masak sendiri. Jangan menyusahkan aku tak pon mak Senah. Mama pergi kenduri tahlil kawan dia. Ada apa² lagi? Kalau takda boleh blah sekarang!" amboi² kau menghalau aku ehh. Jaga kau. Aku menyiku kepalanya lagi sekali dan terus berlari ke dapur.
"Pebende kau ni!! Aku dah terlepas dah babak romantik! Kau punya pasal lah ni. Ehh benci lahh. Nak layan drama pon susah." aku melihat dia menaiki tangga. Padan muka kau.. Hahahhaaha.
"Sekarang ni kau nak masak apa? Sekarang dah pukul 9 so masak yang simple dah lah. Nanti gemok pulak." aku melihat nasi lebih yang ditanak mama. Hmm.. hahh! Nasi goreng kampong!
Aku dengan selera nya menyantap nasi goreng buatan aku. Alah tak payah sedap² janji kenyang.
"Woi! " seseorang menyergah aku dari belakang
YOU ARE READING
𝐂𝐑𝐔𝐒𝐇 𝐎𝐍 𝐂𝐈𝐊𝐆𝐔?! (HIATUS)
RomanceSetelah 2 tahun berpisah, pertemuan diantara seorang pelajar dan seorang cikgu di sekolah swasta telah membuatkan hati Dira begitu berbelah-bagi. Gembira ya. Sedih pon ya. Gembira sebab cikgu tu cikgu yang paling sporting namun sedih sebab terlalu b...