RED VELVET

164 7 0
                                    


Sebelah tangannya masih setia memegang pinggang Jia, manakala sebelah lagi tangannya memegang pemegang dengan erat sampai terlihat urat - urat ditangannya timbul. Gadis dihadapannya dipandang geram, tiba - tiba terasa satu tangan yang memegang dadanya.

"Chill bro" kata Jia sambil mengusap dada Hyunjin dengan muka yang berkerut - kerut sambil mulut tak habis - habis mengucap perkataan 'sabar'. Hyunjin merapatkan mukanya dengan Jia, "babe, are you trying to seduce me?" soal Hyunjin dengan senyuman sinis. Jia yang tadi pejam mata terus bukak luas, tangannya yang tadi mengusap sekarang menampar dada Hyunjin kuat "eww~ lelaki tua mana ni?" jawab Jia dengan muka yang dibuat - buat hendak muntah. Terlepas tawa Hyunjin, terus hilang api kemarahannya tadi.

.
.
.
.
.

❄❄❄

.
.
.
.
.

Sampai sahaja dirumah, Jia terus landing badannya dikatil. Penat berperang otak di dalam kelas dan berhimpit dalam kereta api.

Knock knock

Pandangannya dikalih memandang satu - satunya abang yang dia ada, memasuki kamar tidurnya. "Awal balik harini" Jia yang tadi baring melentang terus meniarap memandang Minghao yang berjalan kearahnya. Minghao menghepaskan badannya disebelah Jia sebelum menggosok kasar rambut dark brown milik adiknya. "Kelas habis awal, tiada benda perlu dibuat. Balik la" Minghao menutup matanya, satu keluhan penat dilepaskan. Jia yang dari tadi memerhatikan tindak tanduk abangnya, mula baring disebelah Minghao sambil beralaskan dada Minghao.

.
.
.
.
.
.

Sedang leka adik beradik Xu leka dalam alam mimpi masing - masing. Pintu rumah mereka diketuk kasar. Melihat seperti tiada tanda - tanda pintu dibuka, semakin panas hati orang yang mengetuknya.

"徐明浩!!! (Xu Ming Hao!!!)" nama Minghao dipanggil kasar, ditambahkan dengan cuaca yang agak panas terbakar hati dua insan yang setia dihadapan pintu. "徐敏嘉!! (Xu Min Jia!!!)" kalini nama Jia pula diseru.

Baru hendak pecahkan pintu, pintu sudah dibuka dari dalam. Terlihat Jia dengan rambut agak serabut, di belakangnya terlihat Minghao yang sedang turun tangga.

"DADDYY!!!" terkejut mereka dengan tetamu yang tidak diundang ini.

.
.
.
.
.

Suasana tegang memenuhi ruang tamu. Lelaki yang lama menghilangkan diri setelah bertemu pasangan baharu, lelaki yang mengakibatkan mereka berdua membesar tanpa kasih sayang bapa. Kini muncul secara tiba - tiba, entah mana dia dapat maklumat mengenai mereka berdua.

Setelah ibu bapa mereka berpisah, masing - masing membuat haluan sendiri

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Setelah ibu bapa mereka berpisah, masing - masing membuat haluan sendiri. Bapanya hilang bersama keluarga baharu mereka. Ibunya pula sekarang sibuk dengan urusan kerja di China, sekurang - kurangnya dia masih mengambil tahu mengenai keadaan dua orang anaknya ini. Mencari pasangan baharu? Tidak terlintas dalam pemikiran puan Zhang, cukup masak dengan pangalaman bersama bekas suaminya en Xu. Serik dia, sudah beberapa kali dia bertahan dan diam bila dipukul oleh suami sendiri. Tidak mahu pisang berbuah dua kali, dia memilih untuk terus focus pada kerjayanya sebagai doktor pakar di salah satu hospital milik keluarganya. En Xu pula selesai sahaja urusan penceraian segera dia berkahwin dengan wanita simpanannya yang berasal dari Korea. Wanita itu juga yang menyebabkan rumah tangganya bersama puan Zhang hancur. Sejak dia berkahwin dengan puan Choi, dia langsung tidak ambil tahu mengenai kehidupan bekas isteri dan anak - anaknya sehinggakan hari ini.

Mr. Overprotective // Hwang HyunjinWhere stories live. Discover now