Sampai je dirumah, MingHao masih tidak kelihatan belum habis lagi mungkin. Biasa la, kehidupan pelajar universiti jauh berbeza dari kami yang pelajar sekolah menengah atasan. Mereka lebih sibuk dengan tugasan - tugasan dan peperiksaan.
"Saya nak masuk tidur dulu awak pergi la balik" perlahan - lahan Jia menolak badan Hyunjin yang masih memeluknya. Berganjak sedikit ke belakang. "Alright kalau terjadi apa - apa, cepat - cepat call saya. Masuk jangan nak merayau pula" kini tubuh kecil Jia pula ditolak masuk. Hyunjin berdiri di situ sehingga tubuh Jia hilang dibalik pintu rumah itu. Iphone 20 max-nya dikeluarkan.
Hyung, Jia dah ada dirumah
Kami baru je pulang
Hyun balik duluSelesai mengahantar pesanan ringkas itu pada abang Jia, kaki mula diatur untuk pulang ke rumahnya semula. Tak lama itu, terasa getaran dipoket seluarnya menandakan ada pesanan yang masuk.
Bakal Abang Ipar
Ok, terima kasih
Hati - hati pulangBerbunga hati Hyunjin, see siapa cakap Minghao sayang Jia sahaja? Hyunjin yang bakal adik iparnya ini pun disayang kau ado???
🦄❄❄
Harini merupakan hari pertama persekolahan bermula setelah cuti beberapa hari. Selalunya Hyunjin akan menjemput Jia di rumahnya, tapi harini jejaka itu mempunyai hal yang mengakibatkan dia perlu hadir awal dari yang biasa.
Jia berjalan kaki, dia tidak perlu risau kerana waktu begini memang ramai pejalan kaki yang hendak ke sekolah dan ke tempat kerja.
Sampai sahaja disekolah dia ternampak ramai gadis - gadis berkumpul di kantin. Bukan untuk makan, ada kingka a.k.a STRAY KIDS di sana sedang makan pagi. Bunyi teriakan dan kegedikkan disekeliling diabaikan kerana sudah biasa. Jia terus bergerak ke loker miliknya, malas mahu melayan tahap gedik 2020 yang masih tidak berubah.
Sampai sahaja diloker segala peralatan untuk belajar diambil. Kasut sekolahnya ditukar digantikan dengan kasut kelas.
(Author tak sure, kalau di Japan students akan gantikan kasut sekolah kepada selipar yang bersih sebelum masuk ke kelas. Di Korea tak pasti sama ke tidak)
Jia baru sahaja hendak menutup pintu lokernya, namun muncul beberapa ekor syaiton yang menarik badannya kasar sebelum tolak nya kuat sehingga loker yg terbuka tadi terus tertutup. Sakit dia memang tak boleh bawa bincang, tapi sakit dekat hati lagi lah urm...
BULTORUNE...
FIREEEEEEE!!!!!!"Ya?" suara dikawal agar kedengaran ramah gitu, kemarahannya juga dikawal. Bila berhadapan dengan manusia seperti ini kita perlu berlembut sehabis yang boleh, biar yang kelihatan seperti orang gila itu mereka bukan kita. "Tch..jangan acah baik aku tak suka" ujarnya sebelum merapatkan mukanya dengan Jia. Nafas dah la berbau, ni kalau orang nampak mau dianggap lesbie.
Jia hanya pandang dengan senyuman sudah lali dengan kes begini. Sejak dia couple dengan Hyunjin ada beberapa wanita gila yang gemar menyerangnya. Guys terima kenyataan I lagi flawless dari uolss, menyampah *rolling eyes*.
"Dengar sini urmm apa nama?" sengaja gadis itu ingin menaikkan amarah Jia. Tapi sedarkah anda, orang yang cepat melenting ni IQ dia tahap low - low gitu. Hidup chill - chill dulu.
"What so ever pon nama kau, bagi aku urm perempuan murah opsss" sengaja dibuat - buat ketawa sinis bersama rakan - rakannya. "STAY.AWAY.FROM.HWANG.HYUNJIN" ketawa tadi dimatikan digantikan dengan ayat kasar beserta mata yang sengaja dibesarkan. Kononnya scary tapi matanya sepet sangat.
"Ok miss, that's enough miss urm also I don't know who the hell are you and all your gurl~. Ok listen, Hyunjin kenal awak ke? Opss, paling penting dia tahu ke kewujudan awak dan awak semua? Nope? Auuu~ that's sad so...how about you guys just keep your dream tu sebab impossible and high expection dia nak notice orang macam u guys ni. Keep it ok, bye" segera kakinya melangkah lepas menceramah gadis - gadis lupa daratan tadi itu. Terdiam mereka mendengar ceramah ringkas dan padat dari Jia.
🦄❄❄
"Aduh, menyusahkan betul la manusia macam tu. Keep on live in day dream, dream high je lebih. Hasilnya? Ceh" sambil jalan ke kelas mulut Jia tidak henti - henti mengomel ketidak puasan hatinya bila diserang sebegitu rupa. Tangannya juga tidak berhenti mengurut bahunya yang sakit kesan dari hentakkan kuat pada loker.
"Bebel apa tu sayang?" mendengar suara yang amat familiar dicorong telinganya, dengan laju Jia berpaling kebelakang. Terlihat Hyunjin yang sedang bersandar sebelah bahunya di tepi dinding, manakala tangan dua - dua memeluk erat buku di dadanya.
Hilang sekejap rasa sakit di bahu nya tadi, mulut yang mencebik tadi diganti dengan sebuah senyuman sehingga jelas kelihatan eyes smile miliknya.
"Why you still here? Kenapa tak masuk kelas lagi?" langkah perlahan diatur mendekati Hyunjin. "Cause...." setapak demi setapak Hyunjin aturkan dengar perlahan mendekati Jia yang jarak berapa meter je darinya.
"I saw your face and.." wajah Hyunjin yang terlihat senyum manis tadi bertukar menjadi risau yang teramat. "What happen to you? Bahu kenapa?" soal Hyunjin tangannya diletakkan pada bahu yang Jia urut tadi.
Muncul semula rasa sakit yang menyengat tadi, menyedarkan semula Jia pada realiti. Setapak langkah mengundur, menjarakkan dirinya dari Hyunjin sekali gus mengalihkan tangan Hyunjin dari terus memegang bahunya yang kesakitan itu.
"Nothing la" masih setia dengan senyuman nya, menutup segala kesakitan yang dialaminya sekarang ini. "No lies?" soal Hyunjin menginginkan kepastian, hanya anggukkan di balas Jia. "Jom Hyun hantar masuk kelas" buku di tangan Jia dirampas, ditarik tangan Jia hingga tiba di hadapan kelas Jia.
❄❄❄
841 Words
Ok mesti weird kata nak delete tiba - tiba update, first memang rasa sayang gila nak delete sebab ni ff pasal stray kids yang pertama dari author. Also I always day dream pasal ff ni😅😂.
So disebabkan dapat cuti 2 minggu ni, author try update and active semua ff author.
Also most important thing JANGAN KELUAR RUMAH, PLEASE JUST STAY AT HOME. Astro dah bagi free channel, author akan start rajin - rajinkan diri untuk update jadi tolong stay at home je ye😂. Kesihatan paling penting, fikirkan pasal orang lain juga ye.
🚫 DON'T FORGET TO VOTE
🚫 DON'T BE SILENT READERS
🚫 PLEASE GIVE THIS STORY A LOT OF LOVE
YOU ARE READING
Mr. Overprotective // Hwang Hyunjin
Fiksi Penggemar"Ini tak boleh, itu tidak boleh ada saja alasan dia. Huh, dah la kuat cemburu" "Jangan rapat dengan mana - mana lelaki selain saya, faham?" #565 - Seventeen #115 - Jongin #4 - leeminho #2 - leeminho 👑👑📜👑👑 JANGAN JADI SILENT READERS!! Please vot...