Assalamualaikum abang..
Maaf kalau Lea tak kejutkan abang..
Lea balik kampung.. Rindu kat ayah dan mak.. Mungkin Lea seminggu kot kat kampung..
Maafkan Lea ya Abang..Nota ringkas di atas meja solek itu diletakkannya kembali.
"Lea, abang lukakan hati Lea ke?" Fakhrul kesal dengan dirinya sendiri.
Kringgggg...
Handphone berdering..
"Fakhrul, boleh jumpa.. I have something to tell you.." Sofea menghubunginya.
"OK.. Nanti I jemput you.. You bersiaplah.."
"OK.."
*************************************
"Wow.. Thank you.." Sambil dihidunya bunga itu.
"Anything for you.." Ujar Fakhrul.
"Ermmmm.. Jomlaa masuk dulu.." Ajak Sofea
"Ehhh.. Kata nak ajak keluar.. Ada benda nak cakap.. Apa dia?" Tanya Fakhrul.
"Syhhh.. Let's.. Come in..." Ajak Sofea sekali lagi dengan menarik tangan Fakhrul. Fakhrul pun menurutinya.
Sofea segera ke dapur membuatkan minuman untuknya.
"Fakhrul.. Jemput minum.. Hmm I think tak payah kot keluar.. Cakap kat sini lagi aman.."
Sofea seakan menggodanya.
"Hmmm.. Sofea.. Apa yang you nak cakap?" Gementar suara Fakhrul.
"Tentang hari tu.. I sudi terima you.. But I ada satu syarat.."
"Syarat?? Syarat apa pula lagi ni?"
"I hanya setuju jadi isteri you bila you ceraikan isteri you.."
"Whattt????" Fakhrul terperanjat dengan syarat gila itu.
"Sofea, I can't!! She's my wife.."
"Okay.. It's up to you.." Sofea sebenarnya geram. Dia bingkas bangun dari sofa. Ditarik tangannya oleh Fakhrul.
"Sofea, janganlah macam ni.. I ikhlas nak peristerikan you.. I harap sangat kalau kita dapat baby yang comel..
"Ouhh.. I see.. So you nak kahwin dengan I ni semata-mata nak anak?"
"Sofea, listen to me.. I tak maksudkan macam tu.. I janji, I akan berlaku adil kalau kita dah kahwin nanti.." Kata Fakhrul bersungguh-sungguh. Walaupun isterinya belum memberi kata putus tentang isu kahwin lagi itu.
"Hmm.. Tengoklah.." Sofea acuh tak acuh.
"Sofea.. Please..." Dikucupnya pipi gebu itu.
YOU ARE READING
Bukan Pintaku
Romancesetiap wanita pasti menginginkan zuriat apabila sudah bergelar isteri. namun kita hanya mampu merancang, Allah yang menentukan segalanya.. perkahwinan Lea Camelia dan Fakhrul yang pada awalnya bahagia akhirnya bergolak apabila pihak keluarga masuk...