"Lea, abang merayu.. Kembalilah dengan abang.. Kita bina hidup baru.."
Lea Camelia tersentak dengan apa yang didengarnya.
"Abang, Lea dah kahwin pun.. Lea dah ada kehidupan Lea sendiri.. Dahla tu abang.. Lea dah cukup bahagia sekarang.."
"Mana suami Lea? Abang nak jumpa.."
"Suami Lea keluar pekan bang.. Kenapa nak jumpa?"
Kali ini Fakhrul terdiam. Entah apa yang harus dijawabnya.
"Ikhwan tu anak Lea ke?" Entah mengapa soalan ini yang terpacul dari mulutnya.
"Ye.. Ikhwan anak Lea.. Lepas abang ceraikan Lea, Lea mengandung.. Dan masa tu jugalah Fikri muncul dalam hidup Lea. Fikri ajak Lea kahwin. Dia ikhlas memperisterikan Lea.." Lea Camelia menerangkan dengan penuh yakin.
Fakhrul terpempan dengan apa yang didengarnya. Dia bingung seketika dengan ayat "lepas abang ceraikan Lea, Lea mengandung.."
"Apa maksud Lea?"
"Sayangggg..." Suara yang tidak pernah didengar Fakhrul.
"Emmm.. Abang.." Seraya tangan lelaki itu disalamnya.
"Abang, kenalkan.. Ni Fakhrul.. Haaa ni Fikri suami Lea.." Perlahan suara Lea Camelia.
Fikri tersenyum dan menghulurkan tangannya untuk berjabat dan disambut oleh Fakhrul.
"Kenapa Lea tak ajak naik? Panas kot kat luar ni.." Fikri sangat lembut dalam berkata-kata. Fakhrul agak cemburu.
"Mari naik.. Panas kat luar ni.." Ajak Fikri kepada Fakhrul. Fakhrul hanya menurutinya.
"Tulaaa tadi ibu dah ajak masuk dah pun Fikri.." Kata Mak Niah sambil menghidangkan air dan sedikit kuih muih.
"Fakhrul, jemputlah minum.." Fikri memang seorang lelaki yang baik.
"Mungkin Fikri memang tahu aku ni bekas suami Lea.." Desis hatinya.
"Ye.. Mari minum sekali.." Fakhrul mengajak Fikri sekali untuk minum bersama. Lea Camelia masa itu hilang entah ke mana.
Mak Niah kelihatan mendukung cucunya Ikhwan dan melabuhkan punggung di sebelah Fikri. Diamatinya benar wajah anak kecil itu. Comel.
Entah mengapa Fakhrul tertarik dengan anak kecil itu. Dia meminta izin untuk menyentuhnya.
Mak Niah segera meletakkan Ikhwan di pangkuan Fakhrul. Ada sepasang mata yang sedang memerhatikannya.
YOU ARE READING
Bukan Pintaku
Romancesetiap wanita pasti menginginkan zuriat apabila sudah bergelar isteri. namun kita hanya mampu merancang, Allah yang menentukan segalanya.. perkahwinan Lea Camelia dan Fakhrul yang pada awalnya bahagia akhirnya bergolak apabila pihak keluarga masuk...