24. Hamil

19K 95 26
                                    

Setahun Kemudian...

"Tahniah, puan mengandung.." Fakhrul kelihatan sangat teruja. Tetapi tidak Sofea.

Fakhrul tidak sabar untuk menghubungi ibunya di kampung untuk memberitahu hal ini.

"Baby, lusa ni kita balik kampung.." Ajak Fakhrul.

"Isshhhh.. Tak naklah dear. Tak selesa tinggal kat situ.."

"Baby, kita dah lama tak balik kampung.. Kesian mak dengan ayah.. Lagipun rindu dah ni nak makan masakan mak.. Kita kat sini asyik makan kat luar je.. Hmmmm.."

"Oooo.. So now you dah mula laaaa nak complain itu ini.. Kalau you nak balik kampung, you pegi je laaa.. I nak stay kat rumah.. Full stop!!!!

Fakhrul malas melayan kata-kata isterinya itu. Dia terus memandu untuk menuju  ke rumah mereka.

Selepas dia berkahwin dengan Sofea, 360 darjah kehidupannya berubah sama sekali. Makannya, pakainya sudah tidak teratur. Sehingga dia terpaksa mengambil orang gaji untuk menguruskan semua hal d rumahnya. Termasuk dirinya.

Sofea sibuk berbelanja, bercuti bersama teman-temannya. Kehidupan seks mereka juga hambar. Tidak sama sewaktu dia bersama Lea Camelia dahulu. Sofea kerap menolak keinginannya. Bermacam-macam alasan diberikan. Sofea juga banyak kali menyatakan hasrat bahawa dia masih belum bersedia untuk mengandung. Fakhrul hanya mampu bersabar.

************

"Rizal, I'm pregnant.. Habislah I kalau macam ni.."

"What.. Are itu sure tu anak I?" Suara di sana menyakitkan hatinya.

"Rizal, what do mean huh???! I'm sure ni anak you.. I jarang tidur dengan  my husband.. You dah lupa seminggu kita spent time together kat Bali...??? Siang malam you kerjakan I.. Pancut dalam.. Please laaa Rizal.. Jangan buat-buat lupa!!!!"

"So now you nak I buat apa? Kahwin dengan you?? Impossible Sofea.."

"Yes Rizal.. Marry me please.." Rayu Sofea.

"Are you mad????"

"I love you.."

"Sofea, I know you nak I sebab I kaya dari your husband, right???"

"No Rizal.. I really loved you.."

"Dahlaaa.. Buat DNA test.. If tu anak I, I akan bertanggungjawab, if not, you know the answer.. Don't ever try to meet me against.. Understand?

Rizal segera mematikan talian.

RIZAL

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

RIZAL

**haaaa sudah.. Ni kalilah.. Fakhrul kena tipu.. Bininya curang.. Padan muka!!! Btw.. Hensem Rizal ni kann... 👉👈

Lps ni akan ada watak baru lg.. Hehe....

Ada yang mau tau apa cerita Lea selepas menjanda???

Bukan PintakuWhere stories live. Discover now