Belle pov...
"Sebastian dah balik so ape aku nak buat ni...One more thing tadi Sebastian datang dari atas..How can"gumam ku dalam hati.Aku masih berada di ruang tamu.Si Felix tu awak awal dah naik atas.Aku mesti tanye dia ni
Lantas kaki ditarik menuju ke tingkat atas.Aku still x leh faham,Sebastian is not a vampire but how can he can be upstairs??Pintu bilik arwah abang aku dikuak.
"Woi,ketuk lah dulu pintu tu bajingan,mak tak ajar ke!"kata si felix yang sedang Membaca??Rajin plak mamat ni.
Bibirku dijebik.Acah rajin lah tu.langkah kaki diatur lalu punggungku dihenyak di atas katil milik abangku.Well aku rindu dia.Permukaan katil di sapu.well seburuk sebangang sebabi abang aku tu dia tetap abang aku kan.Rase sebak datang tapi aku tahan.You need to be tabah belle.
"Ape kau nak dari aku?"tiba tiba Felix bersuara.Katanya mata masih fokus membaca.
"Well,aku nak tanya,Macam mana Sebastian tu boleh tiba tiba ada kat rumah ni?"gumamku.
"Dia ade je lah kat sini semalam,cuma dia tumpang tidur kat bilik sebelah ni.Bilik tetamu kan?"kata felix sambil berpaling ke arah ku.Dia pakai Spek dowhh.Cair aku.
"Asal air liur kau meleleh tu"kata si felix lantas menghulurkan tisu padaku.
"Sorry sorry aku ter"kataku laju.Buat malu je lah kau ni Belle.
"Ade banyak lagi soalan yang aku nak tanya ni.Well macam mana kau boleh jadi Vampire?Macam mana aku tak pernah nampak kau pon kat sini?Keluarga aku semua kenal kau ke sebab kau malu dengan aku?Kau tak punca keluarga aku, kemalangan?Kau hidup berapa tahun?Sebab aku takut kau macam drama lah hidup beratus ratus tahun tu? Sumpahan kau ni berkekalan ke?Bol-
"Op op,banyak nya soalan kau biar aku jawab satu persatu.Aku jadi Vampire sebab dosa lepas yang aku dah buat.Nanti aku cite kenapa!secondly,Budak tak boleh nampaka aku.18 ke atas je yang boleh nampak aku.Kan tahun ni kau turn 18 tahun.Punca kemalangan keluarga kau?Sorry tapi aku tak boleh bagi tahu kau sekarang.Aku Vampire Mix manusia so aku baru 26 tahun.Well aku still normal people.Last,aku pon tak tahu sumpahan aku ni immortal ke tak!"Jawab Felix tenang.
"Ade satu lagi soalan aku nak tanye"kataku lagi.Felix menjongket kening.
"Will you be my friends i mean my true friends"kataku penuh harapan.Well skang aku dah tak de kawan.Kawan semua tinggal aku.Aku alone!Harap harap-
"OK"kata Felix sepatah.Felix mengukirkan senyuman.Senyuman yang palaing manis aku pernah tengok.
"WELL,im not just your friends.Im your Housemate right!"katanya sambil tersenyum menampakkan gigi taringnya.
Aku terharu sangat mase dia kate macam tu.Lantas aku peluk dia sebab terlalu happy.
"Thanks weih"kataku sambil menitiskan air mata.My air mata jantan weih.
YOU ARE READING
BLOODY|Blood Curse•Beginning
Roman d'amour•𝓞𝓷𝓬𝓮 𝔂𝓸𝓾 𝓶𝓪𝓴𝓮 𝓪 𝓭𝓮𝓪𝓵 𝔀𝓲𝓽𝓱 𝓱𝓲𝓶,𝔂𝓸𝓾 𝓬𝓪𝓷'𝓽 𝓫𝓪𝓬𝓴 𝓭𝓸𝔀𝓷• •Carutan berleluasa• "Well darah dibalas dengan darah kan"-Belle Arandle Luvirra "Nigga??Darah??Haid ke?"Felix Vicente-II "Mampus lah kau babi,kimak,anjay!!"-B...