5

184 27 1
                                    

Jiyoung pov

Aku membuka mata . Permukaan siling  benda pertama aku nampak.

Arghhh...

aku masih di rumah ni... 

Kaki kanan aku dirantai pada kaki katil. Pintu bilik ni terbuka. Aku perhati..

"oh dah sedar? nah ni makanan kau.. jangan tak makan pula nanti laki kau kata aku ni tak bagi makan. " kata wanita itu.

Aku mendengus.

"Apa kau nak .. dah seminggu aku kat sini.. apa lagi ? Aku tak kenal pun kau.. " kata ku . Dia mengukirkan senyuman sinis .

tch.

"you will know soon dear.. now kau makan okay? maybe laki kau tengah on the way cari kau.. tu pun kalau jumpa" kata wanita tersebut.. kemudian dia berlalu keluar dari bilik dan mengunci pintu.

Mampu ke suga selamatkan aku? Dia akan balik semula memegang senjata ke?

apa salah aku... macam mana keadaan yoonji.. Ni semua salah aku..

Tak dengar kata dia..

Mianhae ...








Suga pov
...





Aku keluar dari dapur selepas grab minuman sejuk. Aku duduk di sofa. Melihat sekeliling rumah  .

2 Tahun aku tinggalkan rumah ni.. tak ada apa yang berubah.. Tanpa aku sedar , aku terimbas kembali semasa aku kena jaga Jiyoung dan dia tinggal di sini.

Bertapa childishnya dia dulu.. sekarang pun.. masih tapi agak matang .

"hyung? gwaenchana? " aku memandang kearah Jungkook yang memanggil aku. Aku ukirkan senyuman nipis.

"yeah.. teringat zaman kita dulu.. " kata ku. Jungkook mengambil tempat di sebelah aku.

"ye hyung.. sekarang Kook , Joon hyung dengan Jin hyung je tinggal kat sini.. dulu best semua ada .." luah Jungkook .

Ya , Jhope dengan Taehyung sudah keluar . Tinggal bersama parents sebab parents dia sudah terima semula.

Aku kesiankan Jungkook.. Appa Omma tak ada.. Aku yang bawa dia ke sini.. dah habis sekolah budak ni masih menganggur...

"Hyung ingat.. nak pindah masuk sini kalau Nako setuju... yelah.. Omma Appa hyung pun dah suruh cari rumah sendiri.. tapi.. Mansion ni besar.. tak akan la nak cari rumah lain sedangkan korang bertiga je duduk sini... " kata Jimin yang muncul entah dari mana duduk di hadapan aku.

"eh betul ke? bagus lah macam tuuu meriah rumah ni ada budak kecik tu" kata Jungkook gembira.

"yelah kook... oh.. suga hyung? tak nak ke pindah sini?" soal Jimin .

Aku memandang gelas.

"kalau aku dah jumpa Jiyoung... baru aku fikirkan.."  kata ku .

Aku masih lagi risau memikirkan tentang Jiyoung. bagaimana keadaan dia?

"Wah kita buat reunion ke ni?!" aku memandang kearah pintu utama. Melihat Namjoon berada di situ.

"Saya kembali ewaah! baby hope nak lalu" Jhope menyelit masuk ke dalam rumah..

"Kau ni hope.. geli geliman aku .. kau ni joon.. ketepi la aku nak masuk.. " Jin pula masuk ke dalam rumah sambil menolak jhope dengan namjoon.

"code V KIM melaporkan diri . Kami sudah kembali!" kata Taehyung yang masuk seperti seorang askar. 

"eh tak boleh boleh jadi kook pun nak join juga! Jeon Jungkook the maknae here! " kata Jungkook sambil berdiri.

"eh eh .. korang ni" kata Jimin sambil tergelak.

Aku.. tersenyum melihat mereka. yang sanggup untuk bersama dengan aku.. menghadapi dugaan yang aku lalui.

"So Suga , what is our plan?" soal Jin kepada aku  . Aku berdiri menghadap mereka.

"we are back ... but!"

Semua memandang aku tengah pandangan tanda tanya.

"simpan la dulu beg korang tuh yang pakai kot kot bagai gi tukar baju nak mandi ke ape sharp pukul 5 meeting and plan everything.. macam biasa semua tahu tugas memasing kan? so yeah.. aku ada kat bilik aku kalau ada apa- apa" kata ku sambil tergelak.

Taehyung yang bawa bagasi dengan baju kot panjang seperti nak pegi bercuti ke luar negara , Jin yang serabai balik dari office AHAHAHA .

Sumpah aku sayang korang berenam. tapi dalam hati je aku mampu cakap .















Aku keluar dari bilik . Baju t shirt hitam dan seluar slack hitam aku pakai. Macam biasa aku tak bebas dengan warna hitam .

Aku berkumpul dengan yang lain.

"so macam ni.. maklumat yang aku dapat dari Jiyoung sikit.. Dia kata dia dalam hutan and perempuan gile tuh ada mansion dalam gwangju. and she mark's sister . " kata ku sambil menerangkan satu persatu .

"Dia selalu call Jiyoung with dead threat.  Apa nama si perempuan tu?" kata Jimin . Aku mengangguk .

"aku tak tahu.. " kata ku.

"Forest with a Mansion Gwangju... Jhope kau cari maklumat tu.." kata Jin sambil bermain dengan pen .

Jhope menuruti. Pantas jari jemari menaip kat laptop.

Tak sampai 5 minit . Jhope sudah dapat maklumat.

"I got it !  Okay ada mansion besar atas nama Mark Lee...and kat hutan sebaris jalan  ke pendalaman old Gwangju .... so aku rasa kita boleh masuk ikut sini.. " kata Jhope.

"okay nice ! kita gerak pukul 6 pagi ... so rest well.. Tae.. kau macam biasa senjata.. Kook check kereta ..." kata Jin .

"Kita pernah buat hal ni so yeah! Bangtan Mafia back!" kata Namjoon pula. 

aku tersenyum.

semua positive


I will come.. please hold on..













'.'

Save Me [MYG] ✓Where stories live. Discover now