part 1

1.1K 32 0
                                    

Hai nama aku Ahmad shah Hafiz bin dato Ahmad Ismail... Aku tinggal di Kuala Lumpur. Aku ke Dua daripada tiga orang adik beradik.kami anak kepada dato Ismail Dan datin faridah selalu disebut2 oleh kawan mereka akibat kekacakkan kecomel Dan cantikan yang diwarisi oleh mak ayah kami..macam aku mewarisi dua2 muka mak ayah aku lebih kepada mak.. Tak terlalu tinggi.. kulit putih merah... hensem sikit comel banyak..hahaha.. up diri sikit

Hidup aku sunyi sikit.. tapi Tak Dak la sunyi sangat aku bnyk kawan cuma kawan susah(kawan baik) aku Tak  ramai laa.. family aku pula selalu sebok biasa la Kan... Tapi mereka Tak pernah abaikan kami...

Aku baru saja menamatkan pengajian aku dalam bidang psychology di luar negara diperingkat master... Nak kata aku ni pandai ermm biashe2 ja... Riak sikit...

Aku dah sebulan dah jadi penganggur terhormat.. ayah aku dah Mula nak bising dia ckap kalau lagi sebulan aku Tak dapat mana2 kerja aku kena kerja dengan dia..

Flashback

Babah: afi dah dekat sebulan dah afi duduk rumah Tak Cari kerja...afi nak jadi apa...

Afi: bah.. afi dah apply banyak dah... Afi cuma tnggu diaorang panggil ja keja... Sabar la bah.. afi nak jadi pensyarah bah please... Sambil buat Muka comel...

Babah: okey babah bagi lagi sebulan untuk tunggu.. kalau Tak dapat jugak afi kena keja dengan babah.. tolong abg hazil kamu... Babah kesian abg kamu tu sorang2 ja uruskan company tu... Babah usaha kan untk.....

Afi: kami semua Kan.. Kan...hehehe afi tahu babah..

Mama: ish budak ni orang ckap Tak habis dah potong... Sambil tarik telinga kau..

Afi: maa sakit maa aduh.. okok afi mintak maaf... Ok babah lagi sebulan afi janji..

Tiba2 kepada aku diluku... 

Hazil: banyak la kau punya janji... Tak bole pakai..

Afi: maa tengok azil ni maa.. sakit tahu Tak..

Mama: dah laa azil sakat afi tu.. aishh...

Hazil: hahaha.. abg Tak Kira cukup sebulan Tak dapat lagi keja.. afi Tak nak keja dengan babah abg cut elaun afi..

Aku melopong..

Afi: babah tengok abg tu bah aduh main ugut2 pulak...

Babah:babah Tak nak masuk campor... Hahaha... Sambil tunjuk tump up Kat abg aku...

End flashback

Hari ni aku dapat panggilan yang aku telah diterima untuk bekerja di sebuah universiti tempatan..

Akhirnyaa penantian aku selepas interview haritu aku berjaya...

Aku kena g shopping ni baju Tak Dak... Well bab shopping ni aku kena ajak adik aku haikal.. hahaha bab macam ni on...

Afi: adik jom teman afi shopping...

Haikal: kalau afi belanjaa adik on...

Afi: duit kau Mana adik... Aishh mesti dh bnyk kau guna Kan..

Haikal: hehehe... Org terlebih belanja sikit jaa..ala afi please laa.. orang Tau afi banyak duit...

Afi: yala yala... Cepat la g siap.. lambat afi Tak belanja..hahah

Skip

Sampai ja shopping mall aku masuk dari satu butik ke satu butik dari baju hingga ke kasut aku beli baru.. aku ni pengumpul kasut.. jadi memang banyak la kasut aku beli..

Adik aku la tlong aku angkat barang bnyk ni..

Haikal: afi susah2 la tu bnyak dah ni...

Afi: ok ni last afi janji...hahaha merungut pulak orang belanja 2 pasang baju 2 pasang seluar Dan 2 pasang kasut Kira untng tu.. aishh...

Haikal: yalaa.. thanks abg aku yang hensem... Ambil barang ni Jap nak g toilet sakit Perot pulak.. aduh.....

Afi: adoi yala cepat sikit afi g letak barang dalam keta Jap.. lepas tu tunggu afi Kat soul garden ok.

Haikal: ok...

Aku Pon jalan ke kereta untuk meletak barang2... Tiba2 Sorang mamat ni Langgar aku... Habis jatuh barang2 aku... Dah la banyak.. adoi...

Mamat: woii buta kaa..

Afi: amboi sedapnyaa bahasa... Assalamualaikum cik abg.. kalau tangan tu asyik main telefon ja memang laa butaa..

Mamat: apa2 jala kau...

Afi: amboi blah camtu jaa... Tak guna punya orang.

Mamat2: sorry bang maafkan dia erkk dia memang macam tu poyo ja lebih...

Mamat1: aku dengar ok... Dah jom

Mamat2 : sorry bang jumpa lagi byee...

Afi: nasib budak kecil tu tlong.. aishh dah la comel..hahaha... Nak harapkan mamat galah tu memang Tak guna..

Skip

Afi Dan haikal makan lepas tu terus balik sebab penat dan mengantok...

Sampai ja rumah..

Babah: amboi afi bnyk beli barang... Beli apa banyak sngt ni membazir laa...

Haikal: kan babah Kan Tak tahu laa org tua ni pikir apa beli bnyk sangat...

Babah: aikk beli baju2 ni dah sedia nak keja dengan babah kaa..

Afi: Tak babah mama abg Dan adik... Afi nak buat pengumuman start hujung bulan ni Ali dah kena lapor diri Kat universiti *****  sebab afi dah dapat jadi pensyarah...

Smua orang ckap thniah...

Mama: hebat anak mama... Ok esk Kita bt makan2 mama masak...

Semua teruja... Yala mama masak sedap... Tapi Mama sebok Kan sebab tu jarang masak...

Bersambung
*My new story geng

C̄hạn rạk khuṇ( i love you)Where stories live. Discover now