Hafiz pov
Hari ni merupakan Hari pertama aku di bumi perak ni.. nak kata jauh dengan rumah aku ermm sejam lebih jaaa... Tapi penat jugak laa nak ulang hari2 hadap Jem lagi..
Aku terus pergi ke bagunan censelori untuk lapor diri. Setelah selesai lapor diri aku bersama kakitangan uni bawak aku menuju ke office aku..
Afi: terima kasih en sebab bawak saya ke office saya..
Staff: Tak payah encik2 laa. Panggil abg mat.. saya en Hafiz... Kalau Ada papa lagi call ja office utama abg mat Ada ja bole tlong..
Afi: stakat ni Tak Dak papa dah.. terima kasih Tau abg mat.
Abg mat: sama2.. owhh ya Jap lagi jangan lupa masuk bilik mesyuarat.. sebab Hari ni Ada berjumpaan dengan wakil fakulti yang Ada ambilan pensyarah baru.. jangan lupa Tau..
Afi: ok abg mat.. saya Tak lupa... Sebelum tu bilik mesyuarat Kat mna?
Abg mat: en hafiz kena pegi bangunan censelori balik Naik tngkat Dua.. situ laa...
Afi: ok abg mat terima kasih...
Abg mat keluar ja dari office aku.. aku terus kemas2 apa yang patut.. yala bilik Tak berpenghunikan mesti la habuk sikit.. jadi aku Pon kemas2 Dan aku tengok jam.. Ada lebih kurang 15 minit lagi meeting nak Mula.. aku Pon terus siap2 nak g meeting laa..
Skip
Sampai ja bangunan tersebut aku terus mencari bilik meeting... Dah jumpa.. aku ketuk pintu terus bagi salam Dan terus masuk.. aku mencari tempat duduk yang kosong... Dah terus duduk.... Aku gugup sikit sebab dalam ni bnyk pensyarah yang lama2 Dan hebat2..
Aku dengar bnyk dari kalangan mereka yang dah terbitkan buku sendiri.. hebatkan kagum aku.. hahaha..
Aku tengok sebelah kanak aku.. macam aku kenai mamat ni.. Kat mna ya aku pernah jumpa..
Afi: hi assalamualaikum.. saya Hafiz.. lecture baru..hehhee
Nazmi: ermm.... Owhh...
Afi:(dalam hati) kerek Gila dia ni.. aku tengok dia antara pensyarah muda dalam ni... Ermm not bad...
Afi: awk nama apa. Pensyarah baru ka...
Nazmi: aku nazmi... Dr nazmi...
Alamak Dr... Gila laa muda lagi dah habis PhD dh.. hebat.. ehh kejap dia bukan mamat yang Langgar aku Hari tu ka...
Afi: awak bukan mamat yang buta Langgar saya haritu kaa..
Nazmi: kau cakap baik2.. welcome to the hell cute boy..hahahaha
Afi: aduh.. kenapa banyak2 tempat Kat sini jugak... Mati aku..
Skip
Timbalan dekan: ok memandangkan Hari ni banyak pensyarah baru saya mengalu-alukan kedatangan awk semua.. Hari ni syaa Akan membahagiakan pensyarah baru until diawasi oleh pensyarah yang senior 2 ni ok... Sebarang pertanyaan bole dilakukan oleh awak semua
Aku tengok list nama aku... alamak aku dibawah Dr nazmi.. aduh mati aku nak hadap malaun ni...
Afi: maaf Kan saya prof. Kenapa saya dibawah Dr nazmi sedangkan kami lain2 fakulti.. maaf sebab bertanya...
Timbalan dekan: owhh.. maafkan saya sebenarnya pensyarah dibawah fakulti awak agak sedikit... Jadi kami terpaksa pasangkan awak dengan Dr nazmi.. lagi Pon Dy merupakan salah seorang pensyarah dalam bidang psychology sukan... Jadi awak berdua Ada kaitan ok... Ada papa lagi Tak en Hafiz...
Afi: owhh terima kasig prof. Dah Tak Dak papa dah...
Aduh aku kena hadap laa malaun ni Aduh... Maaa afi nah balik..sobb sobb
..😭😭..Nazmi pov
Yes bdk comel tu under aku... Terbaikk laa bole aku bull dia terok2 ... Hahaha.. berani kau tnya mcam tu... Siap kau..
Hafiz comel betul kau.. Prof. Ni betul2 memahami laa.. thanks prof. Sebab memudahkan kerja aku...hahahaha
YOU ARE READING
C̄hạn rạk khuṇ( i love you)
Romancemengapa susah untuk kau lafaz kata cinta. aku Tak perlukan harta yang aku perlukan kasih Sayang dan kata cinta dari kau - Hafiz mudah untuk diungkap tapi sukar untk dikatakan. kata itu sampai dari hati yang Paling dalam. kata cinta itu orang yang be...