Takkan dia housemate aku... Aku melopong lagi...
Afi: awak bt apa Kat sini... nazmi Mana dpt kunci...
Nazmi: dah tak yah bnyk ckp.. aku Bru smpai.. aku nak mndi Jap.. nanti mkn aku cerita.. byee
Afi: srsly aduh mamat galah ni..
Skip
Afi: now tell me..
Nazmi: aku la tuan rumah ni... Untk memudahkan kerja aku memantau kau kau perlu duduk dengan aku.. kalau aku cakap dari awal.. memang mentah2 laa kau tolak kan .hahahaha
Afi: awak memang saja nak guna alasan tu... Tak bole terima akal la awak punya alasan.. kenapa Tak jujur ja... Susah sangat ka nak jujur...
Nazmi: aku mintak maaf.. aku takot kau Tak nak duduk dengan aku.
Afi: Kan mudah kalau awak cakap awak Pon Cari housemate... Saya bole pertimbangkan tapi awak tipi saya... Saya nak kluar dari rumah ni...
Nazmi: kau Tak bole keluar dari rumah ni selagi kontrak kau Tak habis.. sekurang2 setahun tu perjanji kau lupa kau dah sign... lagi Pon Tak Kan kau Tak prasaan Kat Surat tu Ada sign dengan nama aku jugak..
Aku terus blah dari situ.. sakit hati aku bila dia tipu aku... Aduh kenapa aku Tak prasan Kat situ Ada nama dia.. ahh lantak laa....
Skip.. setelah seminggu aku perang dingin dengan nazmi.. Kat tempat kerja kami macam biasa...
Malam tu aku lapar Gila turun dapur igt nak masak nasi goreng... Nazmi Tak tahu la dia dh mkn ka belum.. Tak pa laa aku masak ja dlu.. nnti tinggalkan Kat dia sikit... Pandai2 laa dia nak mkan...
Dah silap aku masak Dan makan tiba2 aku terdengar bunyi benda jatuh.. aku pegi tengok..
Bila aku tengok nazmi pengsan depan bilik Dy..
Afi: awak bagun awak...
Aduh dah la berat aku gagah angkat dia jugak Naik atas katil dia.. aku rasa badan dia panas... Aduh demam plak...
Aku keluar rumah depan rumah kami Ada pokok bunga Raya warna putih... Aku ambik daun dia aku ramas dalam air... Lepas tu aku bawak Naik atas tuan kepala nazmi tu...
Tak sampai setengah jam aku dengar nazmi meracau..
Nazmi: jngan tinggal aku... Aku salah aku mntak maaf.. jngan tngal aku...
Dia mimpi apa.. dia maksudkan aku ka... Ermmm
Aku turun bawah masakkan bubur ayam until dia.. aku letak air suam Dan Panadol.. Siam semua tu Aku Naik atas...
Masuk bilik nazmi aku terus kejut dia mna nak tau dah sedar...
Afi: awak bagun.. awak... Bagun...
Nazmi buka Mata pelan2... Kepala dia rasa berat sangat..
Nazmi: kenapa ni.. kau bt apa Kat bilik aku... Aduhh sakit kepala nya...
Afi: dah laa awk duduk diam... Awak demam.. ni saya bt bubur ayam until awak nah makan.. saya nak kluar..
Nazmi: Tak nak aku Tak lapar..
Afi: awak ni macam budak2.. makan la sikit..
Nazmi: aku Tak larat ni..macam mna nak makan... Aku dah 2 Hari Tak mkn kau tahu Tak...dah la keja banyak
Afi: patut laa demam... Siap meracau2 lagi..hahaha... Awak jangan risau laa... Saya dah maafkan awak... Saya stay dengan awk... Dah laa saya suapkan lepastu makan ubat.. rehat..
Nazmi makan dengan penuh selera...
Afi: tdi cakap Tak lapar ni habis semangkuk...
Nazmi: tu tdi.. skrang lapar sikit.. Tak ikhlas kaa.. kalau Tak ikhlas Tak pa laa...
Afi: berhh merajuk plak... Tua2 Pon nak merajuk..hahahaa.. dah la rehat saya nak siapkan keja Jap..
Bersambung
YOU ARE READING
C̄hạn rạk khuṇ( i love you)
Romancemengapa susah untuk kau lafaz kata cinta. aku Tak perlukan harta yang aku perlukan kasih Sayang dan kata cinta dari kau - Hafiz mudah untuk diungkap tapi sukar untk dikatakan. kata itu sampai dari hati yang Paling dalam. kata cinta itu orang yang be...