part 5

433 22 0
                                    

Hujung minggu ni aku Akan pindah rumah dekat area tempat aku mengajar.. nazmi janji dengan aku nak bawak aku tengok rumah..

Aku dah bincang dengan mama babah... Dengan syarat aku kenabalik rumah setiap hujung minggu... Aku Pon setuju... Walaupon aku keja sebagai pensyarah babah aku tetap suruh aku tengok2 company dia jugak.. aku Cuba kena jengok company sebulan sekali ja...

Skip

Setibanya di kawasan perumahan yg dijanji Kan aku tunggu terus menghubungi nazmi..

Afi: hello nazmi awak Kat mna... Saya dah sampai..

Nazmi: ok Jap aku share loct. Kau datang sini..

Afi: ok saya otw skrang jgk..

Sampai ja rumah tu aku tengok nazmi dh tercegat depan pagar rumah tu...

Afi: hai.. Mana owner rumah ni..

Nazmi: owner rumah ni Tak Dak dia kena outstation.. jdi dia suruh aku tunjuk2 Kan rumah ni bole...

Afi: ok..

Skip

Nazmi: ok mcam mna suka..

Afi: cantik.. kemas rumah ni saya suka.. cam na nak buat deposit..

Nazmi: deposit dia past dekat aku.. jangan risau la aku Tak makan duit kau....

Afi: ishh yala...

Nazmi: ok hujung minggu ni aku tlong kau pindah barang..

Afi: Tak payah laa saya bole bt sendiri..

Nazmi: nope ni satu arahan.. ok..

Afi: ermm k.. saya balik dlu... assalamualaikum..

Skip

Dari semalam aku kemas2 barang yang patut aku bawak.. Tak Dak la banyak sngt just baju2 aku ja and beberapa barang aku lagi laa...

Mama:afi syg cepat kawan afi dah sampai...

Afi: ok maa.. kejap... Panggilkan haikal tlong angkat barang afi Jap MAA...

Mama: ok ... Maaf nazmi afi memang macam tu... Jap auntie panggilkan adik afi Jap..

Nazmi: ehh takpa datin biar Naz ja tlong afi... Bilik afi Kat mna..

Mama: ishh nazmi ni Tak payah la datin2 bagai  auntie Pon dah ok... Nazmi Naik tngkat atas bilik yang tengah tu.. pegi laa...

Nazmi: baik auntie terima kasih..
......
......
.....
....

Tengah aku siap2 pintu bilik aku dibuka... Aku Tak tengok Pon Sapa yang masuk.. aku syak si kecik tu laa...

Afi: haa TU angkat beg tu Dua tu... Jap lagi afi bawak turun yang lebih...

Nazmi: ermm cantik bilik... Wangi..

Afi: ehh.. buat apa sini Mana haikal... Suka hati ja masuk bilik orang..

Nazmi: suka hati aku laa bilik bakal isteri aku...hahaha

Afi: cehh perasaan ja lebih...dah tlong angkat barang tu...

Nazmi rapat dengan aku..

Afi: apa ni... Ish sana la sikit... Aku dah Tak senang duduk ni..

Nazmi: kalau aku tlong kau aku dapat apa... Sambil senyum pervert..

Afi: awak dapat pahala...

Nazmi: hahaha yala aku tlong... Muah sambil kiss pipi aku...

Aku dah kenapa mamat galah ni cium2 aduh.

Setelah barang2 aku dah masukkan dalam keta aku Pon Salam la mama dengan babah... Yang mama ni dah buat drama air Mata plak... Ermm tempat aku dengan rumah Tak sampai 2 jam Pon mama dah nagis cam aku nak balik overseas..hahaha

Skip..

Aku dengan nazmi Pon gerak balik...

Afi: awak tdi datang Naik apa..

Nazmi: aku tumpang kawan aku tdi... Bnyak tnya plak... Tak Kan Naik tikar terbang kot..

Afi: Tak yah la bt lawak hambar..dah la jom Kita g supermarket.. nak beli barang sikit..

Nazmi: ermm ok.. aku Pon lapar bole makan skali....

Afi: patut la gemok keja makan ja..

Nazmi: tlong sikit aku Ada six-pack kot.. main gym ok...

Afi: ermm yala tum. Dah cepat sikit.. orang nak drive Tak bagi...

Nazmi: yala yala..

Nazmi terus menekan padel minyak dengan lajunya.. shit btoi aku suruh cepat sikit ni macam nak bunuh aku...

Skip

smpai ja Tesco kami turun aku terus mencubit lengan nazmi yang berotot tu...

Nazmi: sakit laa apa dok cubit2 orang ni..aduhh sakitnyaa macam ketam..

Afi: ha tu la makan dia kalau nak bunuh orang bawak keta macam apa lagi..

Nazmi: tadi hang suruh Aki bawak deraih..ni hang marah pulak.. adoi.. tengok dah keluaq loqat utaqa aku...

Afi: hahaha pekat noh cakiap utaqa Dr noh..hahah

Nazmi terus mengetuk kepala aku

Afi: aduh sakit laaa...

Nazmi: tu balasan.. dah jom..

Kami masuk singgah food court dlu mkan2 .

Nazmi: kau nak beli apa ni..

Afi: nak beli barang dapur sikit.. waktu tengok rumah haritu saya g la buka peti sejuk.. kosong... Hahaha.. mesti housemate saya tu malas masak Kan..hahaha Tak pa saya bole tlong masakan...

Nazmi muka terus berubah...

Nazmi: srs laa kau pandai masak..  aku nak request bole Tak..

Afi: apa dia..

Aku: nak daging masak hitam..

Afi: eleh. Bole jaa... Tpi bukan Hari ni laa.. Kita bukan duduk satu rumah Pon...lain kali laa saya masak Kan..

Nazmi: aku Tak Kira aku nak malam ni jgk..  dah jom g beli barang..

Afi: yala.. semua nak ikot kepala dia... Nasib aku ni bawahan dia ja.. cakap aku dengan nada slow..

Nazmi: I'm still can hear it...

Apa ilmu yg dia pakai Tak tahu laa bole dengar apa yang aku ckap...

Kami Pon pusing satu Tesco.. banyak jugak barang aku beli.. pastu kitaorang Pon terus balik...

Skip

Sampai ja rumah nazmi bagi kunci rumah Kat aku...

Nazmi: ni kunci rumah kau.. aku gerak dlu jngan lupa daging masak hitam... Nnti malam aku makan sini..

Afi: ermm ok.. terima kasih sebab tlong saya...

Nazmi: ermm sama2.. one more think.. Jap lagi owner rumah ni balik Tau.. kemas la sikit2 Sian dia... K bye.. kau jangan malas sangat..

Afi: ish orang tahu la k lah org masuk dlu bye..

Nazmi terus masuk keta Dan gerak.. aku Pon bawak masuk beg aku dalam bilik aku... Siapa agaknya housemate aku ni... Hensem ka Tak... Ermm Tak pa laa aku kemas2 apa yang patut...

Setelah selesa kemas aku turun dapur bawak masuk barang2 dalam peti sejuk.. aku siapkan bahan2 nak masak nasi minyak dengan daging masak hitam...

Setelah siap dalam pukul 6.30 tu aku dengar bunyi kereta... Masuk Dan pintu rumah dibuka.. mesti housemate aku ni sebab dia Ada kunci.. aku terus ke depan.. alangkah tergejutnya... Takkan dia housemate aku.......

Bersambung.
Thanks support me...

C̄hạn rạk khuṇ( i love you)Where stories live. Discover now