KETIKA DALAM PERJALANAN
YONG IN : awak hantar saya sampai sini jelah .
JISUNG : kenapa , biar saya hantar kamu sampai kerumah kamu .
YONG IN : hari nih saya tidur dirumah kawan saya
JISUNG : OUH okey . kalau macam itu saya pergi dulu lah yerr
YONG IN : okey bye
EUNJOON : siapa tadi tuh ..?
YONG IN : terkejut aku . nasib baik aku tak derr penyakit jantung kalau tidak mesti aku mati kat sini.
EUN JOON : maaf maaf . siapa tadi tuh . teman lelaki kau kerr.
YONG IN : aku harap lah .
TIDAK SANGKA YONG IN TELAH JATUH HATI PADA PENGAWAL TERSEBUT .
SETALAH CUKUP SEBULAN YONG IN MENJADI GUNDIK DI ISTANA . JISUNG MELUAHKAN PERASAAN KEPADA YONG IN.MEREKA SELALU BERJUMPA TANPA PENGATAHUAN SESIAPA. TAPI PADA SUATU HARI RAJA HAECHAN DAPAT MENGESYAK SESUATU YANG PELIK DIANTARA JISUNG DENGAN GUNDIKNYA YONG IN.
HAECHAN : gundik jaehoon kemana yong in pergi ?
JAE HOON : saya tidak pasti tuanku .
JISUNG DENGAN YONG IN SELALU KELUAR DARI ISTANA DAN MENUJU KE SUATU TEMPAT YANG CANTIK YANG TERLETAK BERDEKATAN DENGAN ISTANA. PADA SUATU HARI PERMAISURI HYEJI PERGU BERJUMPA DENGAN ANAKNYA UNTUK BERBINCANG TENTANG PERKAHWINAN DIA.
HYEJI : haechan kamu dah pilih ker wanita yang kamu ingin kahwini .?
HAECHAN : sudah eomma tapi saya takut dia tidak setuju dengan lamaran saya
HYEJI : siapa wanita tersebut , adakah eomma kenal dengan wanita itu .
HAECHAN : dia adalah gundik saya sendiri.
HYEJI : kamu sudah fikir masak - masak ker?
HAECHAN: nae eomma saya sudah fikir masak - masak tentang pasangan saya
HYEJI: suka hati kamulah asalkan kamu bahagia.
PERMAISURI BERANGKAT KELUAR DARI KAMAR ANAKNYA. HAECHAN MASIH BERFIKIR YANG YONG IN PERGI KEMANA SELAMA INI. HAECHAN INGIN MENYIASAT PERKARA TERSEBUT.
HAECHAN : gundik jae hoon tolong panggilkan pengawal jaemin dengan pengawal jeno.
JAE HOON : nae tuanku . *BERJALAN KE KAMAR JAEMIN DAN JENO * pengawal jaemin , pengawal jeno tuanku panggil kamu berdua.
JENO : nae kami akan berangkat . kenapa tiba - tiba tuanku panggil kita yerr
JAEMIN : entah lah . takper lah jom kita pergi .
TIBANYA MEREKA BERDUA DI KAMAR KEPUNYAAN RAJA HAECHAN.
JENO : nae tuanku kenapa tuanku memanggil kami .
HAECHAN : beta mahu kamu menyiasat yong in pergi kemana .
JAEMIN : nae tuanku * JAEMIN SANGAT RISAU KERANA SELAMA INI YONG IN KELUAR BERSAMA DENGAN JISUNG TETAPI DIA TIDAK TAHU KEMANA MEREKA PERGI * jeno aku mahu beritahu kau satu perkara ...
JENO : apa dia
JAEMIN : yang sebenar nya jisung dengan yong in bercinta tetapi aku tidak tahu mereka berdua kemana setiap hari .
JENO : chinjja , takkanlah dia tidak. beritahu kau siapa lagi yang tahu tentang hubungan dia .
JAEMIN : setahu aku hari itu dia bagi tahu aku tentang hubungan dia dan ... ha aku tahu siapa lagi yang tahu tentang hubungan dia .
FLASHBACK
MINGGU LEPAS
JISUNG : weii jaemin aku mahu bagi tahu satu perkara ini
JAEMIN : hemm apa dia
JISUNG : aku ada hubungan dengan yong in.
JAEMIN : chinjja , siapa lagi yang tahu tentang hubungan kau dengn dia .
JISUNG : cuma kau dengan kawan aku Renjun
FLASHBACK END
JAEMIN : aku tahu renjun kawan jisung .
MEREKA BERDUA BERANGKAT KE KAMPUNG YANG TERLETAK BERDEKATAN DENGAN ISTANA . MEREKA MENCARI DI MANA RUMAH RENJUN DAN SALAH SEORANG PENDUDUK DARI SITU MENUNJUK KEARAH RUMAH RENJUN
KETUK KETUK , PINTU RUMAH DIKETUK OLEH JENO.
RENJUN : apa yang saya boleh bantu kamu berdua.
JENO : kamu renjun kan kawan kepada jisung .
RENJUN : yerr saya kenapa ?
JAEMIN : mesti kamu tahu kemana jisung dengan yong in selalu pergi setiap petang
RENJUN : tapi dia mengarahkan saya supaya tidak memberitahu sesiapa.
JENO : baik kamu beritahu atau kamu akan di hukum gantung
RENJUN : baiklah dia selalu pergi ke sungai Han bersama yong in setiap petang .
JAEMIN : terima kasih kerana memberi kerja sama
MEREKA PUN BERANGKAT PULANG KE ISTANA UNTUK MEMBERITAHU PERKARA INI KEPADA HAECHAN.
JENO : tuanku kami sudah siasat yang yong in selalu ke sungai han bersama jisung .
HAECHAN : mwoshi bersama jisung . beta mahu kamu siapkan kuda beta dan kita akan berangkat ke sungai han.
MEREKA BERTIGA BERANGKAT KE SUNGAI HAN DAN DI IKUTI DENGAN BEBERAPA ORANG PENGAWAL .
SELEPAS MEREKA TIBA KESUNGAI HAN , YONG IN DENGAN JISUNG SEDANG BERGURAU SENDA DI ATAS BATU BESAR YANG TERLETAK DI SUNGAI TERSEBUT.
MAAFLAH KALAU EPISODE KALI INI KURANG MENARIK.
YOU ARE READING
LOVE TWO WORLD
Fanfictionkisah percintaan dua kekasih di dalam dua dunia yang berbeza