EPISODE 8

46 3 0
                                    

HAECHAN : aku tidak akan buat kesilapan yang sama jisung . kali ini dia akan jadi milik aku dulu * bisik hatinya *

JAEMIN : kau jangan risau.  Biar aku dengan jisung selesaikan .

-------------------------------------------

YONG IN : ahh sakit lah belakang aku. Kau dah kenapa tolak aku  . sakit tau.

JISUNG : hem tahu sakit . tapi hati kawan aku lagi sakit . * mendekatkan mukanya pada yong in *

YONG IN : ouh pasal haechan ker . buat apa aku couple dengan pembuli. Baik aku couple dengan renjun .  jangan ingat eomma kau nak satu kan kita aku akan dengar kata kau ker.  Tepilah .

JISUNG TIDAK TERKATA KATA DENGAN AYAT YONG IN . DAN MEMBIARKAN DIA PERGI BEGITU SAHAJA.

JAEMIN : wei betul ke apa yang aku dengar tadi ha jisung.

JISUNG : yer betul . eomma aku nak satu kan aku dengan dia . tapi aku tak setuju.

JAEMIN : kalau haechan tahu dia akan marah dan give up

JISUNG : tolong jangan bagi tahu dia pasal ini.

____________________________________

Yong in merehatkan badannya di atas katil dan terlelap. Dia bermimpi sesuatu yang pelik.

YONG IN : aku dekat mana nih .

DEWI SORA : jangan risau kamu dekat dalam mimpi kamu sediri.

YONG IN : ouh . dan kau nih siapa pulak

DEWI SORA : ouh saya dewi . minggu depan hari jadi kamu kan

YONG IN : yer jadi kenapa ?

DEWI SORA : tak cuma tanya.  Nanti hari lahir kamu . saya akan beri hadiah yang awak tak kan lupa.

YONG IN : hadiah apa ?

DEWI SORA : kamu akan tahu nanti .sehari selepas hari lahir kamu.

YONG IN : apa yang aku mimpi tadi . hadiah apa yang dia bagi . aahh baik aku jangan fikir .

Jisung pov !,


JISUNG : kenapa aku macam cemburu bila haechan suka dekat yong in . ahh tak mungkin . baik aku lelap sekejap sebelum turun makan malam.

In jisung dream

JISUNG : aku dekat mana nih .

DEWA CHENLE : jangan risau kamu cuma berada dalam mimpi kamu sendiri.

JISUNG : apa aku buat dekat dalam mimpi aku .

DEWA CHENLE : disebabkan minggu depan hari lahir . kau saya ada sediakan hadiah pada hari lahir kamu. Tapi lambat sikit. Rasanya sehari selepas hari lahir kamu.

JISUNG : hadiah apa .?

DEWA CHENLE : kamu akan tahu nanti . just tunggu.

************************

HAECHAN POV !*

HAECHAN : aku takkan biar kan yong in jadi milik kau jisung . aku takkan biarkan benda yang berlaku 1000 tahun yang lepas berlaku lagi. Dia akan jadi milik aku dulu.

Mesti korang pelik kan kenapa haechan berkata dimikian. Jom kita baca flashback ini.

flashback 1000 tahun yang lepas

DEWA CHENLE : nampaknya roh mereka kekal dan apa kita mahu buat dengan mereka ini dewi sora

DEWI SORA : disebabkan mereka kekasih yang setia , mereka akan berjumpa lagi pada 1000 tahun yang akan datang

DEWA CHENLE : tapi bagai mana kita mahu buat mereka berjumpa semula

DEWI SORA : lupa kerr yang kita nih kan dewa dan dewi percintaan . jangan risau saya ada rancangan . dan akan ada perantaraan.

DEWA CHENLE : siapa akan jadi perantaraan itu. takkan lah dia * memandang kearah haechan *

DEWI SORA : yer dia akan jadi perantaraan .

1000 tahun kemudian

haechan pov !

HAECHAN : ahhh kenapa kepala aku sakit . nih ahhh

kenangan itu bermain dikepala nya

JISUNG : kau okey tak ni haechan . huh haechan .

HAECHAN : aku tak apa apa . aku okey jangan risau kan aku .

JAEMIN : betul nih kau okey .

HAECHAN : yer aku okey jom kita pergi

mereka pergi . tapi kenangan itu bermain di kepala haechan dan buat dia tertanya tanya.

HAECHAN : siapa perempuan tuh. kenapa aku ingat benda macam tuh. ahh terkejut aku. kauorang berdua siapa ? maca mana kauorang berdua boleh masuk rumah aku.

DEWI SORA : siapa kami itu tak penting . saya tahu kamu terfikir pasal kenangan yang bermain dekat kepala kamu sekarang kan. kamu akan jadi perantaraan mereka berdua sahaja .

HAECHAN : apa maksud korang jadi perantaraan mereka berdua ?

DEWA CHENLE : kamu akan tahu nanti .

dewa dan dewi hilang begitu sahaja dari pandangan haechan .

HAECHAN : apa maksud dia jadi perantaraan .

sebulan kemudian.

PUAN JOOE : good morning . sebelum kita mula kan kelas bahasa inglish kita cikgu mahu perkenalkan pelajar baru . kamu boleh masuk.

YONG IN MELANGKAH MASUK DAN BERDIRI DIHADAPAN KELAS.

PUAN JOOE : sila perkenalkan diri kamu pada mereka semua .

YONG IN : annyeonghaseyo nama saya kim yong in , kamu semua boleh panggil saya yong in , saya asal dari busan . saya berpindah kemari kerana urusan bapa saya.

PUAN JOOE : saya harap kamu semua dapat membantu yong in menyesuaikan diri nya di sekolah kita . kamu boleh duduk di sebelah seo eun .

HAECHAN : itu perempuan dalam kenangan aku . jadi dia memang wujud . jadi ini lah maksudnya jadi perantaraan . aku kena satukan jisung dengan budak perempuan itu. tapi ianya takkan berlaku . aku akan miliki dia dahulu * bisik hati nya *

end flashback

++++++++++++++++++++++

Sorry lambat update. Thanks vote and comment.

LOVE TWO WORLDWhere stories live. Discover now