Bolestivá pravda

221 23 11
                                    

,,Loki, ihned si lehni," nařídila Skadi a přikryla ho dekou. Sedla si vedle postele na židli a zkoumavě si prohlížela Lokiho pohled. Zdál se jí zvláštní.

,,Já-. Já potřebuji na vzduch," zamumlal a chtěl vstát z postele. Do cesty mu však vstoupila Skadi. Určitě neměla v plánu ho nechat jen tak jít. ,,No tak, Skadi, prosím," žadonil a snažil se ji nějak obejít.

,,Okamžitě si lehni do postele nebo tě nemile omráčím svou magií," vyhrožovala a Loki se na ni podíval s výrazem, který naprosto dával najevo větu: U Ódina, můžu jít jen ven, nadechnout se venkovního vzduchu a přijít zase zpátky?

Loki to vzdal a posadil se na postel. Postřehl malý vítězný úšklebek na její tváři, ale nehodlal to okomentoval jakoukoli poznámkou.

,,Thore? Mohl bys nás nechat o samotě?" optala se a otočila se k Thorovi, jenž se opíral o dveře.

,,Jistě," odpověděl jednoduše a odešel z domu.

Skadi se otočila zpět na něj a na tváři měla výraz plný starostí, zmatku a spoustu zoufalství, ale i přesto byl její pohled tvrdý a přísný.

,,Na tom útesu," odmlčela se a chytila ho za ruku, ,,neomdlel si, že ne?"

A toho se přesně Loki bál. Za ty roky co spolu strávili ho Skadi znala příliš dobře a dokázala prokouknout každou lež, i kdyby byl sebevětší bůh lží. Začal putovat pohledem po stropě, zdi a dece. Kvůli nějakému důvodu jí nechtěl říct, co se na tom útesu doopravdy stalo. Tížila ho vina, ale... Nedokázal to.

,,Loki," vyslovila jeho jméno a tím ho probudila z tranzu přemýšlení. Poprvé jí věnoval pohled a nevypadal zrovna nadšeně.

,,Víš..." snažil se začít, ale hned potom si povzdechl a zavrtěl hlavou. ,,Neměl bych ti to říkat."

,,Loki, ať už se tam stalo cokoli, nebudu na tebe naštvaná, nic to s naším vztahem neudělá a bud-."

,,Viděl jsem Narfiho," přerušil ji a snažil se to říct co nejklidněji. Díval se na deku. Nechtěl pozorovat její výraz.

Nastalo ticho. Nepříjemné nekonečné ticho, až si Loki myslel, že Skadi omdlela. Pro jistotu se tak podíval směrem k ní a byla stále při smyslech. Měla otevřená ústa a oči se jí leskly. Došla jí slova. Dokonce to vypadalo, jakoby její srdce přestalo pumpovat krev do žil.

,,C-cože?" odhodlala se říci a pohlédla na něj. Po tváři jí stekla slza a Loki se na ni mírně usmál.

,,Je v pořádku. Má se ve Valhalle dobře," ujistil ji a setřel jí palcem neposednou slzu. Hladil ji po tváři a přitom se mile usmíval.

Skadi se uchechtla. Znělo to něco jako mezi šťastným a žalostným uchechtnutím. Poté se ale pohledem opět vrátila k Lokimu a věnovala mu mírný úsměv.

,,Jak se to stalo?" zeptala se a pohrávala si s pramenem jeho vlasů.

Vtom došly slova zase Lokimu. Kousl se do rtu a v jeho očích vyzařovala nejistota. Dlaně se mu potily a v krku se mu vytvořila imaginární poušť.

,,Loki? Co se stalo?" zopakovala a pokrčila obočí. Rozhodně ji neuklidňoval jeho neklid a nervozita z vysvětlení z předchozího incidentu s Narfim.

,,Já..." vydral ze sebe a uhnul pohledem. ,,Já skočil z toho útesu."

---{}---

,,Myslíš, že bude ten Loki v pohodě?" zeptal se Sam Steva. Nikdy neměl šanci Lokiho poznat a podle toho co slyšel o invazi v New Yorku, věděl, že nebude nejlepší, když se Loki bude cítit špatně.

,,Ani nevím," odpověděl mu upřímně Steve a rozhodil přitom rukama. ,,U něho jsou emoce nepředvídatelné. Když ho urazíš, může zareagovat jakkoli, ale nikdy nevíš, co si vybere. To je na něm to nejhorší," pokračoval a zahleděl se na jezero, kde ještě v dáli šel vidět Tonyho věnec s reaktorem.

,,Aha," zareagoval jednoslovně a zadíval se do země. ,,Ale teď je ten dobrý člověk, ne? Myslím, pokud není naštvaný, smutný a tak podobně," odtušil a zadíval se na Steva. Stále neodtrhnul pohled od jezera.

,,Je něco mezi tím zlým a mezi dobrým," vydechl a konečně se podíval na Sama. ,,Nemůžeš u něj čekat, že ti pomůže jen tak z dobré vůle. Vždy si za pomoc bude něco přát," vyslovil jeho názor a poplácal ho po rameni.

On jen mlčky kývnul na odpověď a tentokrát se na jezero zadíval on. ,,Myslíš, že někdy bude pomáhat ze své dobré vůle?" optal se a zahleděl se opět do země.

,,Od invaze v New Yorku se změnil na tolik, že věřím, že by to mohl zvládnout," přiznal a zhluboka se nadechl. ,,Nejspíš už pojedu. Tady už nemám co dělat," oznámil mu a podíval se mu do očí. ,,Měj se, Same."

,,Taky se měj, Steve," rozloučil se s ním taktéž a potřásli si rukama. ,,Budeš mi chybět, kámo," dodal a objal ho.

,,Ty mně taky," zašeptal a poté se oba odtáhli.

Steve pomalými kroky odcházel pryč.

---{}---

,,Ty si chtěl spáchat sebevraždu?!" vyjela po něm Skadi a vztekem se postavila. ,,Proč? Protože sis vzpomněl na Narfiho? Protože sis myslel, že jeho smrt je tvá chyba? Loki!" zuřila a chtěla do něčeho praštit.

,,Skadi, uklidni se," řekl co nejklidnějším hlasem a pomalu vstával z postele s rukama před sebou. ,,Byla to jen taková ta chvilka."

,,Taková ta chvilka?! Kdyby tě Narfi nezachránil, tak by si byl propíchnutý nějakým ostrým kamenem!"

Pomalu ztrácela nervy. Nemohla uvěřit tomu, že by ji byl schopen opustit. Nechat ji tu samotnou -pokud se nepočítali ,vtipní' Avengers.

,,Já se omlouvám, dobře?!" vykřikl, aby ji přerušil v nenávistivých větách. ,,Neměl jsem to dělat. Měl jsem napřed přemýšlet nad tebou. Že by jsi tu byla sama. Že by si nejspíš -i když jsem hodně špatný manžel- klidně kvůli mně i zemřela. Je mi to líto! Je mi líto, že nejsem schopen přemýšlet, když mi zemřel syn, matka, otec a prakticky skoro celý ásgardský lid, mezi kterým jsem vyrůstal!"

Tentokrát se Skadi neobhájila žádnou svou větou. Thor to za dveřmi bohužel poslouchal a Loki... Loki nevěděl, co nyní udělat. Malém zemřel a teď si svůj vztek a žal vybýval na své ženě.

Až tak hluboko jsi klesl? Řekl jeden sebekritický hlas v hlavě a poté se začaly ozývat další.

Nemáš na tu ženu. Nezasloužíš si ji, když ani neumíš přiznat chybu.

Jsi jen monstrum, které je tak sobecké, že zachránilo spíš sebe než svého syna. A teď ubližuješ psychicky i Skadi!

Skadi to už nevydržela. V očích jí začaly pálit slzy a nedokázala se dívat na Lokiho. Setřela si stékající slzu po její tváři, otočila se a vyrazila přímo vstupními dveřmi ven.

Vaše ,milovaná' autorka je zde! Jsem strašně líná napsat nějakou kapitolu, jelikož se snažím co nejrychleji koukat na TVD (hrozí, že mě někdo v koukání předběhne xd).

Sice to bylo v minulé kapitole, ale co si myslíte, že znamenal ten nápis ,smrt'? Chtěla bych znát vaše teorie ❤️.

Každopádně doufám, že se vám kapitola líbila a já se na vás těším u té další :).

Twilight of the GODSKde žijí příběhy. Začni objevovat