5

147 15 1
                                    


Před třemi týdny v Lan-lingu.


„Ťin Lingu!" zvolal Wej Wu-sien, jakmile vtrhl do velké a honosné síně v Kapří věži. Na tváři měl široký úsměv a černé šaty kolem něj vlály v příjemném vánku. Mladý vůdce sekty Ťin a Wej Wu-sienův skoro synovec se málem zadusil kuličkou hroznu, která mu zaskočila.

„Wej Wu-siene," zasípal po chvilce kašlání a plácání do zad od jeho poddaných. „Co tady děláš?"

„Přišel jsem se podívat, jak se daří mému synovci," nakráčel až před schody vedoucí k trůnu sekty Ťin a vysekl parodii na poklonu, která rozhihňala několik kolemstojících dam.

„Lžeš ještě hůř než Ťi-jang Čcheng, když tvrdí, že tě stále nesnáší," ušklíbl se mladík, ale sám nedokázal skrýt, že Wej Wu-siena rád vidí. Seběhl po schodech a zastavil se těsně před svým strýcem.

„Pojď, tady mají stěny uši sekty Nie," pobídl Wej Wu-siena a oba vyšli ven. Wej Wu-siena překvapilo, jak rychle po svém nástupu do čela sekty Ťin Ling dospěl. Stále sice nezapřel aroganci svého otce, ale zjevně si mnohem více uvědomoval, co se děje kolem něj.

„Takže co potřebuješ?" začal Ling, když byli dost daleko. Wej Wu-sien se usmál a přešel tedy rovnou k věci. Nechtěl z Linga dělat hlupáka.

„Jde o post Hlavního kultivujícího," začal a Ling se zastavil.

„Pánu Chan-kuangovi se něco stalo?" zeptal se vážně.

„Kdyby ano, tak bych tady nebyl. Ne, je v pořádku, ale on ten post nikdy nechtěl a..."

„A chce se ho zbavit," doplnil Ling s vědoucím úšklebkem.

„Tak trochu," naklonil se Wej Wu-sien k Lingovi, jako by mu říkal kdovíjaké tajemství. Každý, kdo s Hlavním kultivujícím něco řešil, dobře věděl, jak moc je druhý mladý pán Lan ze svého postu nadšený.

„Já to dělat nebudu," odmítl Ling pohotově s rázným zavrtěním hlavou a rukama založenýma na prsou, „mám víc než dost starostí se svojí sektou, ještě rovnat spory mezi ostatními."

Wej Wu-sien byl upřímně rád. Trochu se obával, že Ling ve své aroganci chytí příležitost za pačesy, ale zjevně přeci jen zdědil trochu moudrosti po své matce.

„A kdyby se té role zhostil někdo jiný, nebyl bys proti?"

„Dokud to nebude Nie Chuaj-sang," přikývl Ling vážně. Wej Wu-sien mu rozuměl, i když upřímně nevěřil, že by Chuaj-sang nabídku přijal.

„Děkuju, Lingu," vysekl další úklonu, tentokrát ukázkovou.

„Ale zůstaň tu aspoň pár dní. Od Jün-pchingu jsem tě neviděl. Třeba bys mě mohl naučit nějaké nové triky," usmál se Ling. Wej Wu-sienovi došlo, že jen nechce přiznat, že mu jeho strýc chyběl. Muselo být těžké v jeho věku ovládat celou sektu, zvlášť když byla veškerá jeho přímá rodina mrtvá. Souhlasil.


Před dvěma týdny v Čching-che.


Nie se tvářil překvapeně. Wej Wu-sien předstíral, že mu překvapení věří.

„Ne, v žádném případě," zavrtěl hlavou Nie Chuaj-sang, zatímco se vehementně ovíval svým vějířem a těkal pohledem po celé místnosti. Wej Wu-sien před ním stál v hluboké úkloně, a už ho začínala bolet záda.

Tamed&Bound ✓Kde žijí příběhy. Začni objevovat