║▌│█║▌│ █║▌│█│║▌║
Rumah tu dah kosong bila 7 orang remaja tu turun ke bawah.
Renjun yang pergi dapur ternampak sehelai sticky note atas meja makan ya allah apa aku tulis ni.
Dia baca sticky note tu teliti.
"Genk dia keluar pi tangkap ikan buat makan malam." renjun jerit dari dapur.
"Aku ada nampak bot pelampung kat bilik sebelah bilik kita." jeno kata.
"Pastu?" mark tanya.
"Jom ar gi cari dia." jeno tersengih sambil menyatakan pendapat.
"Oooh! Okay jom!" langkah jaemin terhenti bila donghyuck bercakap.
"Korang serius lah? Aku ingatkan korang nak balik tempat asal kita harini." donghyuck buat muka tak percaya. Terkejut dengan perbuatan rakan rakan dia.
"You know what, kita boleh cari jalan keluar sambil sambil tu." renjun balas.
"Ala hyung. Harini je pun. Esok kita balik la." jisung tepuk bahu donghyuck sebelum ikut jaemin naik atas balik.
"Aku tak kisah lah macam mana pun, aku balik harini." chenle tarik pergelangan tangan haechan yang baru nak berjalan ke arah bertentangan.
"Tapi hyung. Kita takkan pergi tanpa diorang kan? Kita dah janji nak buat apa apa pun kena sama sama." chenle pandang donghyuck dengan penuh harapan.
Donghyuck terpaku. Dia terdiam berfikir. Proseskan apa yang chenle cakap.
║▌│█║▌│ █║▌│█│║▌║
"Hey!" jaemin tersenyum lambai dekat budak perempuan yang baru nak keluar daripada satu gua dekat sebatang sungai.
Budak tu senyum balik tapi dengan muka pelik.
Mark hulurkan tangan untuk tolong budak tu masuk dalam bot.
"Kenapa awak semua datang sini jauh jauh?" budak tu tanya lepas selesa duduk dalam bot.
"Saja jalan jalan." jisung balas sambil tersengih.
"Kau pulak buat apa dalam gua tu?" donghyuck tenung budak tu tajam.
"Kau ni tak habis habis lah." jeno siku donghyuck sambil bisik perlahan.
"Oh saya pergi tangkap ikan! Tengok!" budak tu tunjuk dekat satu bucket penuh dengan ikan.
"Pastu kenapa dalam gua?"
"Entah. Dekat dalam gua ada lagi banyak ikan." budak senyum.
Diorang senyap seraya bot tu perlahan bergerak ke tempat asal.
"Em.. Awak. Kitorang tak tahu lagi nama awak apa." mark gosok belakang tengkuk.
Geli pulak aku saya awak ni.
"Nama? Saya tak de nama. Orang yang datang sebelum ni pun panggil saya dengan apa yang diorang rasa nak panggil."
Even jungwoo pun panggil dia uwu sebelum dia mati.
"Sooman lah sooman."
"Hotak kau."
"Kalau macam tu kitorang panggil awak y/n?" jaemin cadang.
"Apa y/n-"
"Y/n ni sorang perempuan yang paling cantik, baik, kelakar.. Banyak kali saya jumpa dia dalam fanfic." jaemin terangkan. Dalam mata dia ada love love.
"Uhm... Weh kau bagi dia ketum ke semalam?" renjun bisik kat jeno.
"Aku bagi kat mark je. Aku tak bagi kat dia." jeno balas.
"Korang kenal ke siapa dia?" chenle join.
"Siapa je kenal dia? Aku tak." donghyuck pun turut serta.
"Emm sorry. Y/n tu maksud dia your name. Dia dah addicted sangat dengan wattpad agaknya." mark gelak awkward.
"Apa kata anna?" jisung cadang.
Semua pandang jisung yang dari tadi diam tiba tiba bersuara.
"Okay." anna tersenyum manis.
║▌│█║▌│ █║▌│█│║▌║
"Anna~" jaemin masuk dapur.
"Masak apa tuuu???" jaemin tengok anna yang tengah gaul sup dari tepi.
"Sup." anna senyum.
"Kenapa awak asyik masak sup?" jaemin tanya lagi.
"Sebab dekat dunia ni ada benda yang sesuai buat sup je. Sini bukan macam dunia awak. Ada telur, ada maggie, ada nasi, ada mi. Sini takde." anna balas perlahan, dengan senyuman.
Jaemin meng-oh-kan kata kata anna.
"Ada pape yang saya boleh tolong ke?" jaemin tawarkan perkhidmatan memasaknya.
"Em... Kalau awak nak masak ikan tadi masaklah. Ikan ada dalam peti."
Jaemin melilau.
"Mana peti?"
"Tuu.." anna muncungkan bibir dia menghala dekat satu pintu tak jauh dari situ.
"Ingatkan stor." gumam jaemin perlahan.
"Ehh kenapa kunci??" jaemin tanya.
"Kunci??" anna clueless.
"OH YA SEMALAM ADA BUAYA MASUK TU KUNCI TU TAKNAK BAGI DIA MAKAN IKAN HAHAHAHHAHAHAH SORRY SORRY"
Jaemin terpaku.
"Buaya?" anna angguk laju sebagai jawapan untuk jaemin.
"Kita selamat..?"
"Kenapa?"
"Dia tak makan awak?" jaemin tanya.
"Ehhh?? Kenapa pulak?? Buaya makan ikan." anna tergelak.
"Huhh???" jaemin garu kepala dia yang dah berkutu.
"Buaya makan ikan je. Kenapa?" anna pandang jaemin pelik.
"Tapi buaya karnivor.." kerut kerut tahan kentut jaemin duk memikirkan macam mana buaya boleh masuk rumah yang pintunya dah ditutup dan tak makan orang.
"Dekat sana macam tu ke? AHHAHA buaya dalam ni takkk. Kalau awak tengok dia pun, dia kartun. Macam benda benda lain dekat luar. Dia makan ikan je. Kalau tak kunci kang dia bukak ambik bawak lari. Tu saya kunci tu. Takpelah nanti saya masak sendiri. Awak pergi lah depan." anna tersenyum sebelum sambung masak sup.
Lepas buat rumus algebra, graf linear dan yang seangkatan dengannya, jaemin masih lagi tak boleh brain dekat celah mana logiknya tu.benda buaya tu.
Buaya darat mungkin
║▌│█║▌│ █║▌│█│║▌║
YOU ARE READING
7 d a y s ┊ nct dream
Fanfiction╭──────────── ╰─➛✎﹏ | welcome ! .°• ੈ♡₊˚•. ║▌│█║▌│ █║▌│█│║▌║ ❥ 7 d a y s ❥ ‑‑‑‑ ‑ ‑ ‑ ‑ ‑ ‑ ‑ ‑ ‑ ‑ ‑ ‑ ‑ ‑ ‑ ↳ status ﹏﹏﹏ 。˚✩ ‣ on going [ ] ‣ hiatus [ ] ‣ completed [❁ཻུ۪۪] ❥ ‑‑‑‑ ‑ ‑ ‑ ‑ ‑ ‑ ‑ ‑ ‑ ‑ ‑ ‑ ‑ ‑ ‑ ❥ 7 d a y s ║▌│█║▌│ █║▌│█│║▌...