d a y #6

421 71 110
                                    

║▌│█║▌│ █║▌│█│║▌║

Hari keenam ni diorang rehat je dalam bilik. Penat bergaduh hari sebelum tu. Dah tengah hari masih tak bangun bangun.

"Hyung.. Lele lapar.."

Kecuali chenle. Dia pergi bertenggek kat katil donghyuck.

"Lele lapar?" donghyuck tanya dalam keadaan mamai. Chenle angguk.

Donghyuck gosok matanya sebelum ajak chenle turun dapur.

Sampai dapur, donghyuck ambik satu balang biskut. Tapi ada satu benda lain yang tarik perhatian dia masa dia tengah ambik balang biskut tu. 

"Nah. Ambik ni. Kau naik dulu hyung ada nak buat something." donghyuck kata, tak pandang chenle langsung. Sibuk tercari apa yang dia nak tengok tadi.

"Hyung nak buat apa?" chenle garu kepala dia yang dah berkutu.

"Ada lah something. Kau naik dulu."

"Ehm. Oke lah." chenle angguk perlahan dan terus menuju naik bilik.

Ingat tak peti haritu? Donghyuck nampak sesuatu dalam 'peti' tu. Dan sesuatu tu ialah

"Anna." bisik donghyuck kepada diri sendiri.

"Apa dia buat dalam bilik ni?" donghyuck bisik sendiri dan teruskan dengan misi skodeng anak dara orang.

║▌│█║▌│ █║▌│█│║▌║

"Mana hyung kau tu?" jaemin jeling chenle yang tengah makan biskut atas katil.

"Dekat dapur." chenle balas perlahan.

"Hyung sampai bila hyung nak gaduh dengan donghyuckie hyung... Lele dah penat lah dengan semua ni. Lele nak balik-

"Kau dengan hyung kau tu sama je!" jaemin tiba tiba jerit buat semua orang terkejut.

Tak pernah lagi diorang tengok jaemin marah sampai macam tu sekali.

"Jaemin sabar." mark tahan jaemin sebelum dia pergi apa apakan chenle.

"Korang nak balik sangat? Pergi lah balik! Mati tengah jalan nanti jangan panggil kitorang. Balik lah!" jaemin jerit lagi.

"Jaemin! Chenle ni budak lagi!" jeno pergi peluk chenle yang dah mula menangis.

"Tak payah manjakan sangat dia tu! Dia ni lah punca kenapa kita bergaduh dengan donghyuck tahu tak?!" renjun terpaksa tolong mark tahan jaemin.

"Hyung chenle bukan punca lah!" jisung pergi duduk sebelah chenle untuk tunjuk yang dia sokong kawan baik dia tu.

"Ha bagus lah. Bagus. Sekarang semua orang dia nak ambik! Semua orang sokong dia! Bagus bagus!"

"Orang yang lembik je gaduh dengan budak kecik." kata donghyuck yang baru masuk bilik.

"Oh. Ha tu lah. Aku ingat nak gaduh dengan kau tapi kau takde pulak kan." kata jaemin dengan nada perli.

"Kita kena keluar dari sini secepat mungkin." kata donghyuck, buat tak dengar dengan apa yang jaemin cakap.

"Kenapa? Apa jadi?" jeno tanya dekat donghyuck yang duduk sebelah jisung atas katil chenle.

"Budak tu makan orang."

"Bodoh." jaemin kata sambil tergelak perlahan.

"Kalau dia makan orang, kenapa dia tak makan je kita dari awal? Kau fikir dia kanibal ke?" jaemin tanya.

"Mana lah aku tahu apa yang dia rancang. Tapi aku nampak guna mata kepala aku sendiri kot kau nak nafikan macam mana lagi? Lagipun, kau fikir diorang betul betul mati sebab cari jalan keluar ke? Kalau macam tu kenapa budak tu nak ambik baju diorang? Kenapa tak tanam je terus?" jaemin terdiam.

"Aku dah kata, lelaki ni GILA!" perkataan gila jaemin tekankan.

"Apasal aku gila pulak?"

"Kau dari haritu cerita benda merepek repek pasal anna. Anna tu kawan kita tahu tak!"

"Pastu aku ni bukan kawan kau ke?!" jaemin terdiam.

"Sebab kau dah hina anna...

...kau bukan kawan aku."

║▌│█║▌│ █║▌│█│║▌║

Tinggal lagi sehari sebelum aku dapat lepaskan tanggungjawab aku kat buku ni hhhh

7   d a y s ┊ nct dreamWhere stories live. Discover now