d a y #7

476 70 190
                                    

sorry jaeminzens ngan hyuckzens :3

║▌│█║▌│ █║▌│█│║▌║

"Aku tahu dekat mana kita boleh keluar." haechan kata sambil keluarkan pensel dan kertas.

Jaemin je yang duduk dekat tepi. Taknak terlibat dengan apa apa yang berkaitan dengan donghyuck katanya.

Yang lain tak percaya pun dengan apa yang donghyuck cakap pasal anna makan orang. Tapi diorang nak balik. Bosan. Takde apa nak buat duduk lama lama dekat situ.

"Dekat atas, ada rooftop au. Kat situ ada banyak pintu. Aku tak pasti dalam semua pintu tu sebenarnya ada apa tapi beberapa pintu tu boleh hubungkan kita dengan dunia kita balik." terang donghyuck.

"Mana kau tahu kita boleh keluar dekat situ?" mark tanya.

"Malam tadi aku pergi skodeng dia." balas donghyuck.

"Kalau kita tak keluar harini, kita mungkin takkan keluar dah." kata nya lagi.

"Mengarut." jaemin tersenyum sinis.

"Kau tak nak join diam je boleh tak?" jeno jeling jaemin tajam.

Diorang semua diam sekejap sebelum donghyuck teruskan apa yang dia nak cakap.

"Kita kena pastikan, kita keluar bertujuh. Takde siapa yang tertinggal. Takde siapa yang akan mati. Kecuali budak tu." kata donghyuck.

"Oooh no no no. Kalau korang nak keluar, korang keluar berenam je. Dan takde siapa yang akan mati. Termasuk budak tu." potong jaemin.

"Tak boleh la! Kita masuk bertujuh, kita keluar pun bertujuh! Kita dah janji apa apa pun sama sama!" chenle bantah.

"Haha. Apa dia? Janji? Kita kawan ke?"

Semua terdiam.

"Kalau tu apa yang kau nak jaemin, terpulang dekat kau lah." mark kata dengan nada kecewa.

Ouch bakpo gak abe jaemin jadi lagu ni-

║▌│█║▌│ █║▌│█│║▌║

6 orang remaja tu pergi cari jalan untuk ke rooftop manakala jaemin pergi dapur dengan niat nak tolong anna.

"Anna!" anna balas dengan senyuman lebar.

"Mana yang lain?" anna tanya sambil asah pisau dapur yang dah berkarat. Macam mana aku tak tahu.

"Diorang nak balik dah." kata jaemin, sayu. Tak sangka diorang betul betul nak tinggalkan dia sorang sorang. Hiks.

"Nak balik dah? Alaa... Saya craving daging..."

"Takpe. Kita boleh pergi sembelih lembu sama sama." jaemin balas.

"Tapi kalau diorang balik nanti, berkurang lah daging yang saya dapat..."

"Maksud awak?"

"Tak pe lah. Sekor pun jadi." kata anna sambil angkat pisau tadi dan letak depan muka jaemin buat jaemin terdorong ke belakang.

"A-apa awak buat ni..?" jaemin tanya dalam keadaan takut.

"Kau dengan lembu, sama bodoh." jaemin terkedu.

"Saya percaya awak selama ni." anna tergelak kuat. AHAHHAHAHAHHAHAUHUK sorry sorry.

"Kenapa kau tak percaya kawan kawan kau? Kau kenal diorang berapa lama? Kau baru kenal aku 6 hari." kata anna sambil membelek belek pisau tu.

7   d a y s ┊ nct dreamWhere stories live. Discover now