d a y #5

443 71 170
                                    

║▌│█║▌│ █║▌│█│║▌║

"So apa plan korang harini?" anna tanya.

"Kitorang ikut je memandangkan ni tempat awak." jaemin balas.

Semua orang diam memandangkan takde siapa ada rancang apa apa untuk hari tu.

"Tak payah keluar lah duduk je dalam ni susah sangat ke." gumam donghyuck sendiri.

"Boleh tak kita naik train tu balik? Best lah!" jisung cakap dengan nada teruja.

Anna berfikir sekejap.

"Boleh! Saya pun ada nak tunjuk sesuatu!"

║▌│█║▌│ █║▌│█│║▌║

"Kenapa kereta api ni lain daripada kereta api semalam?" renjun tanya.

"Saya nak tunjuk benda lain harini."

Diorang semua naik kereta api tu. Tapi pelik. Sepanjang perjalanan tu semua putih je. Even dah sampai destinasi pun, tempat tu putih je. Macam dalam mimpi.

"Apa kita buat dekat sini?" jeno tanya.

"Awak nak tunjuk apa dekat sini?" mark pulak tanya.

Anna balas dengan senyuman.

"Anak awak hilang?" diorang semua toleh ke arah tuan punya suara. Hologram mak jisung dengan kawan dia.

"Em."

"Lepas tu tak buat report ke?"

"Biarlah dia. Dah kata jangan pergi nak jugak. Ha hilang, biarkan dia." hologram tu terus hilang. Jisung terpaku.

"Omma, jeno hilang..." diorang pusing lagi. Kakak dan mak jeno.

"Lepas tu?"

"Kakak nak pergi cari jeno."

"Tak payah lahh.. Nanti kang kamu pulak hilang. Biarkan je dia pandai pandai lah dia balik nanti." hologram tu hilang.

"Lele hilang." mak dan ayah chenle.

"Chenle hilang?"

"Aah."

"Lepastu?"

"Taknak buat report polis ke?"

"Awak. Takkan lah nak report polis. Nanti viral, jatuh maruah keluarga kita lah!" hilang lagi.

"Awak anak kita jaemin hilang." mak dan ayah jaemin.

"Tahu."

"Dah berapa hari dah dia tak balik ni."

"Takpelah. Saya pun dah lama harap dia pergi." hilang lagi.

"Renjun mana?" mak renjun dan kawan dia.

"Entah lah dia. Biar lah. Hilang pun hilang lah. Dah kata jangan keluar degil."

"Aunty, dah jumpa mark ke belum?" kawan kawan mark tanya.

"Kamu expect aunty nak pergi cari dia ke? Pandai pergi pandailah balik."

"Ye tak ye jugak kan. Oke lah aunty. Bye!"

Semua terkedu. Seorang lagi yang tak ditunjuk hologramnya.

Lee donghyuck.

"Awak! Nak tahu tak???" mak ayah donghyuck.

"Apa dia, sayang?"

"Donghyuck hilang!!!" mak donghyuck cakap dengan nada teruja.

"Hah?! Macam mana boleh hilang?!"

"Alaa dia pergi ikut kawan kawan dia semalam tu lah. Saya dah agak dia takkan balik jadi saya bagi dia pergi."

"Awak... Saya baru cadang nak jual dia..." ayah donghyuck kecewa.

"Laa tak cakap awal awal. Takpelah. Lagi dua orang kan ada.." hilang lagi.

Bila semua benda tu hilang, diorang dah dekat dalam bilik dekat rumah anna. Bukan dekat stesen kereta api. Tanpa anna lah.

"Aku tak kira. Kita kena balik jugak." donghyuck tegakkan pendirian dia.

"Kau nak balik, balik lah. Aku tak ikut." mark kata.

"Aku pun tak nak."

"Takde siapa pun nak kita balik."

"Korang ni dah kenapa?!" donghyuck tinggikan suara dia. Bengang.

"Kau pun nampak sendiri kan tadi?! Macam mana mak ayah kita! Diorang taknak kita balik pun!" renjun tengking donghyuck.

Jisung dengan chenle duduk tepi, menangis, peluk antara satu sama lain. Takut tengok hyung hyung ni bergaduh.

Aww comel.

"Mak ayah kita sayang lah dekat kita! Kalau tak takde nya nak bagi kita makan minum hantar pergi sekolah bagi duit belanja. Budak tu yang putar belitkan semua benda!"

"Kau cakap macam tu sebab kau tak suka anna! Kau tak percaya dekat dia!" jaemin pergi dekat dengan donghyuck.

"Kau yang tak percaya dekat mak ayah kau!" donghyuck tolak (?) dada jaemin guna jari telunjuk.

"Kau cuma dengki sebab mak ayah kau nak jual kau-"

Donghyuck tumbuk jaemin sampai dia terjatuh dekat lantai.

"HYUNG!" chenle pergi halang donghyuck sebelum situasi jadi makin teruk.

"Mak ayah aku takde salah apa apa pun. Macam tu jugak mak ayah korang. Korang baru kenal dia 5 hari. Korang buat macam dia yang lahirkan korang."

"Hanya sebab kau tak suka, kau benci anna tu, tak bermaksud kau boleh timbulkan fitnah dekat dia." jaemin berdiri dan pergi keluar dari bilik tu.

║▌│█║▌│ █║▌│█│║▌║

Hiks kok gimana. Korang sokong sape. Nana ke hyuck?

7   d a y s ┊ nct dreamWhere stories live. Discover now