d a y #4

430 69 124
                                    

║▌│█║▌│ █║▌│█│║▌║

"Craving daging lah.." gumam anna perlahan.

"Nak daging?" jaemin yang datang entah dari mana tu tegur anna.

"Wuish terkejut.." anna usap dada dia.

"Hehe sorry. Eh tapi saya dengar awak craving daging tadi."

"Aah. Dah lama tak makan daging." Jaemin mengangguk kepalanya perlahan.

"Bila last makan?"

"Lepas daripada yang kawan kawan awak tu mati kot? Kalau tak silap lah. Sebab hari sebelum tu kitorang pergi potong lembu sama sama." anna kata.

"Diorang tu orang last ke datang sebelum kitorang?" anna angguk sebagai jawapan.

"Nanti hari last korang tinggal dekat sini boleh lah kita potong sama sama." anna tersenyum manis.

"Boleh je tapi... mana lagi lembu lembu awak?" jaemin tanya.

"Ada je dekat dekat sini."

"Berapa banyak je lagi tinggal?"

Anna tersenyum.

"7 ekor."

║▌│█║▌│ █║▌│█│║▌║

"Hari ni kitorang rancang nak rehat je dulu." jaemin kata sambil tersenyum.

"Bila awak semua nak balik?" anna tanya.

"Kitorang rancang nak tinggal sini lagi beberapa hari." jeno balas.

"Apa?! Jap aku ingat kan kita nak balik esok! Korang takde bincang apa apa pun!" semua buat tak dengar dengan apa yang donghyuck cakap.

Yup. Diorang bincang. Tapi tanpa donghyuck. Diorang fikir, kalau bincang sekali dengan donghyuck, apa pun tak jadi. Diorang even suruh chenle diam dan tak bagitahu apa apa dekat donghyuck.

"Kalau macam tu... Saya ada movie. Nak tengok tak?" anna tanya.

Donghyuck terkedu.

"Ada movie? Kat sini? Serius la?" renjun tak percaya.

"Bukan movie sangat pun sebenarnya tapi ada lah orang sebelum ni rakam buat video diary. Certain diorang dah keluar certain mati. Tapi diorang tinggalkan benda ni. Dah lama dah."

"Nak tengok tak?" anna tanya lagi sekali.

"Boleh lah sekurang kurangnya kita boleh jugak dapat klu jalan keluar kan?" chenle kata.

"Ha korang pergi dulu aku pergi buat pop corn." kata renjun dan tarik mark pergi dapur buat popcorn. Yelah memalam tu pergi dapur sorang sorang.

Yang lain pergi depan tengok skrin yang dipasang dengan projector. Tak lama lepastu renjun dengan mark datang dengan dua mangkuk pop corn.

"Eih? Ni bukan xiaojun hyung ke?" jisung bisik dekat chenle.

"Patut lah hilang lama kemain. Sangkut lam ni jugak rupanya." gumam jeno perlahan.

Watak yang terlibat dalam 'movie' tersebut ialah seperti : Chittaphon Leechaiyapornkul, Xiao Dejun, Huang Guanheng, Huang Xuxi dan Liu Yangyang.

A.k.a, kawan kawan diorang.

Betul diorang hilang. Tapi bila jumpa balik tinggal xiaojun dengan ten. Yang lain dah mati.

Video tu tunjuk aktiviti diorang masa mula mula datang, sampai lah masa hari last sebelum xiaojun dan ten berjaya keluar.

Tapi-

"Eh kenapa stop?" jisung tanya bila anna tiba tiba stop kan video.

"Dah lewat lah.. Mengantuk.." anna balas.

"Alaa tapi tinggal sikit je lagi tuu.." mark kata.

"Aah sikit je kitorang nak tahu diorang keluar dekat mana je lepastu kita pergi tidur." jeno melutut depan anna.

"Ish korang ni. Dia dah ngantuk tu. Kang kalau dia tertidur dekat sini siapa nak angkat? Dah dah anak anak jom naik." jaemin ajak semua orang naik atas.

Donghyuck still diam. Tapi dia tahu. Ada benda yang anna taknak tunjuk dalam 10 minit 21 saat yang tinggal dalam video tu. Ada something yang budak anna tu sorokkan.

║▌│█║▌│ █║▌│█│║▌║

7   d a y s ┊ nct dreamWhere stories live. Discover now