•┈┈┈••✦♡✦••┈┈┈•
"Korean is from Korea and you look like a korean." terang Hongjoong.
"Ohh.. Dekat sini ada macam-macam jenis orang. By the way, korang ni dari mana?"
"Korea. Macam yang saya cakap tadi." jawab Hongjoong.
"I never heard about Korea. Is it very far from here? Near The Cloudy?" tanya Youngmin.
"The Cloudy tu apa pula?" tanya Wooyoung.
"Korang tak tahu? The Cloudy tu tempat orang jahat dibuang. Dengar cerita diorang yang dibuang akan pergi ke dystopia." jelas Youngmin.
Mereka berkerut tanda pelik. The Cloudy? Dystopia? Ugh semua istilah tu membuatkan mereka pening kepala.
"Jangan cakap korang tak tahu dystopia tu apa." sambung Youngmin. Mereka menggeleng.
"Dystopia tu negara sebelah. Sekarang, kita dekat utopia."
"Utopia? Tu bukan lagu kita ke." kata San perlahan.
"Kalau tak silap aku utopia tu maksudnya tempat imaginasi which is everything is perfect dekat situ." jawab Hongjoong.
"This is our imagination?!" kata Wooyoung kuat.
"Imaginasi apa? Tempat ni real." kata Youngmin tegas.
"Are you sure? Then, why orang tertentu je boleh masuk dekat sini?" tanya Yunho.
"Tempat ni special. That's why." jawabnya.
"Sudahlah. Lebih baik kita pergi menjamu selera." katanya lagi.
☁
Mata mereka tidak berkelip. Segala jenis hidangan berada di depan mata mereka. Ni kalau sebulan makan pun belum tentu habis.
"B-banyaknya." kata Jongho.
"Takpe. Semua makanan ni akan dibahagi-bahagikan kepada rakyat." jawabnya.
"So, korang nak jadi apa?" tanya Youngmin. Sekali lagi mereka keliru. Apa pula sekarang?
"Kenapa diam je?" tanya Youngmin lagi lalu ketawa.
"Kenapa? Akan ditunaikan ke?"
"Why korang tak tahu apa-apa pasal dunia ni? Where are you from?" tanya Youngmin lagi.
"Korea. Kan dah cakap."
"Selain tu?"
"Huh?"
"Earth. Yes we're from earth." jawab Hongjoong.
"Patutlah."
"Why?"
"Most of people yang datang dari bumi memang perangai sebiji macam korang.
"Actually kitorang ni Kpop idol from Korea." kata Jongho memotong perbualan mereka. Dia memotong steak yang terhidang di atas pinggannya lalu dikunyah.
"Kat sini pun ade juga Kpop idol. Exo, Bts, Seventeen, Got7 and banyak lagi lah."
"Macam mana you know about them?" tanya Hongjoong. Mereka yang lain sedang sibuk memenuhkan perut. Hongjoong sajalah yang melayan Youngmin.
"Of course i know. Diorang berasal dari sini." jawab Youngmin.
"Huh? No they're from Korea." tegas Hongjoong.
"I know orang yang kat sini hampir kesemuanya sama dengan dunia korang."
"Dah-dahlah tu. Makanan depan mata tu makanlah." tegur Seonghwa.
TO BE CONTINUED
YOU ARE READING
[C] DUA DUNIA | ATZ
FanfictionTerperangkap dalam dua dunia yang berbeza. DUA DUNIA ✰ a short ateez fanfiction ✰ 8 chapters only ✰ fantasy