08

224 49 26
                                    

•┈┈┈••✦♡✦••┈┈┈•

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

┈┈┈••✦♡✦••┈┈┈

"Campak? Tak. Diorang nak bunuh kita."

Air liur diteguk. Jadi ini pengakhiran mereka?

"K-kita mati macam tu je?" tanya Mingi. Wajahnya pucat. Takut. Yela siapa sahaja tak takut mati. Kan?

"Kita akan hidup." jawab Hongjoong.

"M-macam mana. Apa kau nak buat." tanya Mingi lagi.

"Nothing. Tidak merancang adalah sebaik-baik perancangan. Tak semestinya benda yang kita rancang jadi kenyataan kan?" kata Hongjoong lalu tersenyum. Dia tunduk memandang tanah.

Time flies so fast. Mereka telah tiba di The Thunder. Tempatnya menggerunkan. Darah di merata tempat. Tak reti bersihkan ke? Sakit mata Seonghwa tengok.

Mereka duduk menunggu giliran. Giliran untuk mati. Satu persatu rakyat kerajaan itu dipancung. Ada yang ditembak menggunakan senapang.

Kenapa kejam sangat kalau ya pun nak menjatuhkan hukuman? Ohh lupa ini dystopia.

Mereka berlapan memegang tangan masing-masing. Rasa berdebar macam masa kali pertama mereka menaiki stage.

"Lelaki yang duduk tepi tu. Sekarang giliran kamu!" jerit askar itu.

Yunho bangun daripada kerusi. Dia memegang tangan mereka buat kali terakhir.

"Remember, this is not the end. The beginning of the end is waiting." kata Hongjoong. Yunho senyum.

"Aku sayang korang." katanya buat kali terakhir.

Yunho berjalan ke arah askar tadi. Sekelip mata sahaja kepalanya dipancung. Darah memancut keluar.

Mereka memandang lantai. Tak sanggup nak melihat rakan sendiri dalam keadaan sebegitu.

Giliran diteruskan. It's Mingi time.

"Waiting for us. This is just a dream. Okay?" kata Hongjoong memberi semangat. Mingi mengangguk.

Akhirnya, kelapan-lapan mereka mati sebaik sahaja kaki dijejakkan di dunia dystopia.

Tahniah. Kau berjaya bersama hingga ke pengakhiran. Bangunlah. Kau masih ada banyak lagi masa.

Suara itu mengejutkan mereka semua. Mereka bangun daripada tidur. Badan dibanjiri peluh.

Jam menunjukkan pukul 8 pagi. San menyelak langsir biliknya. Cahaya memancar ke wajahnya.

Akhirnya, mereka kembali ke dorm mereka. Senyuman tidak lekang dari bibir San. Dia keluar ke ruang tamu. Begitu juga ahli yang lain.

"Aku dah cakap ini semua mimpi." kata Hongjoong.

"A-aku takut kalau betul." kata Mingi pula.

"Everything is okay. Kita kan Ateez." kata Yunho lalu suasana menjadi bingit dengan bunyi ketawa mereka.

"Tapi suara apa yang kat dalam mimpi tu?" tanya Wooyoung.

"Aku pun pelik. Dahlah menakutkan." kata Jongho.

"Biarlah suara misteri tu jadi pengajaran untuk kita. Kita kena stay bersama sampai bila-bila. Okay?" kata Seonghwa.

"Of course! Koranglah family aku!" kata mereka serentak.

THE END

Thank you yang sudi baca short fanfic ni! Thanks kepada yang votes and comments too 💓

Dalam draft banyak lagi fanfic jangan risau. Kalau sempat nanti imah publish fanfic baru hehe.

[C] DUA DUNIA | ATZWhere stories live. Discover now