•┈┈┈••✦♡✦••┈┈┈•
"Mingi!" jerit Yunho.
"Mingi masuk dalam tu!" jeritnya lagi.
"Hah?!"
"Cepat selamatkan dia!"
"No, you can't. Kita semua tak boleh buat apa. Relax Yunho." kata Youngmin sambil menepuk-nepuk bahu Yunho.
"Joong takkan kau nak biarkan je Mingi kat dystopia sorang-sorang! Say something please!" kata Yunho lagi. Dia tidak puas hati.
"Remember our slogan? Eight makes one team. If we lose one of us, we're not Ateez." kata Hongjoong lalu mengambil tindakan drastik. Dia terjun ke dalam lubang itu.
"Sorry Youngmin. Kitorang pergi dulu." kata Seonghwa.
"Tak menyesal? You will never imagine macam mana teruknya dystopia." kata Youngmin.
"We know tapi Joong and Mingi dah ke situ. Apa lagi yang kami boleh buat? We're nothing without them." kata San pula lalu menjadi orang ketiga yang terjun masuk ke dalam lubang itu.
Ahli-ahli lain pun mengikuti San. Youngmin menggelengkan kepala.
"Ugh your problem. I wish you have fun there." kata Youngmin setelah mereka semua telah pergi.
☁️
Benar kata Youngmin. Dystopia sangat berbeza dengan utopia . Kerajaan yang kucar-kacir.
Mujur Mingi tak pergi ke mana-mana. Mereka berlapan berjumpa semula. Walaupun gerun dengan dunia baru, mereka kuatkan semangat.
"Kerajaan ni macam tengah berperang. Semua orang nampak macam gelandangan." kata Hongjoong perlahan. Mereka semua angguk tanda setuju.
San melihat ke arah gelandangan yang berdekatan mereka. Pandangan simpati dilemparkan. San menghampiri seorang kanak-kanak perempuan.
"What's your name girl?" tanya San sambil mengusap kepala kanak-kanak itu.
"P-park Haerin." jawabnya gagap. Matanya melilau. Lututnya dirapatkan ke muka. Badannya menggigil.
"Biar je budak tu. Kisahkan diri sendiri dulu." kata seorang makcik.
"Apa yang dah jadi kat sini?" tanya San.
"Dua hari lepas diorang gaduh pasal politik. Terus berlaku perang." jawab makcik itu. San mengangguk.
"Semua bangun!" jerit seorang askar. Senapang berada di tangannya. Dia mengacah ke arah semua orang. San kembali ke Ateez.
"Jalan!" pekiknya. Mereka bingung. Nak jalan ke mana?
"Kita nak ke mana ni?"
"Mana lagi kalau bukan The Thunder." jawab makcik tadi.
"Apa tu?"
"Tempat jatuhkan hukuman."
"Oh my god. Again? Now mana pula nak campak. Dunia apa lagi ada?" tanya Yeosang.
"Campak? Tak. Diorang nak bunuh kita."
TO BE CONTINUED
YOU ARE READING
[C] DUA DUNIA | ATZ
FanficTerperangkap dalam dua dunia yang berbeza. DUA DUNIA ✰ a short ateez fanfiction ✰ 8 chapters only ✰ fantasy