אני טרנס/ית, אני גם (סוג של) נון-בינארי.
מה זה אומר?
מהו טרנס? ההגדרה של טרנס היא מגדר שהוא לא סיס-ג'נדר*.
מהו נון-בינארי? מגדר לא בינארי. כלומר - כל אדם שמגדרו לא נכנס רק תחת בן או בת. שימו לב, טרנסיות/ים mtf* ו-ftm* הינם בינאריים ולא נון-בינאריים.
תחת הקשת (או המטריה) הטרנסית* (הכוכבית משמשת כדי לסמן שזוהי כל הקהילה ולא רק טרנסים וטרנסיות בינאריים) נמצאים כל המגדרים שאינן סיס, כמו שכתבתי קודם, כמו טרנסיות וטראנסים, בי-ג'נדר, א-ג'נדר, ג'נדר-קוויר, ג'נדר-פלואיד, נון-בינארי פאן-ג׳נדר וכו'.
תחת הקשת (או המטריה) הנון-בינארית נמצאים כל המגדרים שאינם רק בן או בת, כמו שכתבתי קודם, כגון בי-ג'נדר, א-ג'נדר, ג'נדר-קוויר, ג'נדר-פלואיד, נון-בינארי, פאן-ג'נדר וכו'
מה זה ביינדר?
ביינדר זהו בגד אשר משטיח את החזה. זה יכול להיות כמו גוזיה או כמו גופיה (אורכים שונים). טרנסים ועוד כל מני מהקהילה הטרנסית* אשר נולדו נקבות משתמשים בזה. יש את 'מעברים' בתל-אביב שם אפשר לקנות ביינדרים התחלתיים בארץ. אסור ללבוש ביינדר מעל לשמונה שעות בגלל שזה מקשה על הנשימה ועשוי לגרום לבעיות קצרות וארוכות טווח.
לפני קניית ביינדר (ולפני היציאה מהארון) טרנסים* משטיחים את חזם בעזרת אמצעים אחרים אשר לא בטיחותיים. תמצאו שיטות בטיחותיות ואל תשתמשו בדבק, גם אם הוא דבק רפואי, או בתחבושות אסלטיות כי זה מסוכן.
שמות לידה? השם שנבחר? מה זה?
שם לידה זהו השם שההורים נתנו לידתם/ילדם בלידתה/ו. אם טרנס/ית* בחרו שם אחר אז שם זה נקרא לעיתים קרובות "השם המת" (dead name).
שם שנבחר זהו השם שיותר נוח לטרנס/ית* ולרוב הן/ם יגידו את השם המועדף עליהן/ם. לחלק לוקח זמן למצוא את שמן/ם ולחלק פחות. לחלק מהשמות יש משמעות נוספת ולחלק לא.
לקרוא לשם של הטרנס* "שם נבחר" זה לא באמת בסדר. פה כתבתי את זה כדי להסביר ולכן אוסיף משהו. השם שהטרנס* בחר/ה לעצמו/ה הוא השם שלו/ה ותתייחסו אליה/ו כך. זה שטרנס* התייחס/ה אליכם חרא לא נותן לגיטימציה להשתמש בשם המת שלהם. תקללו אותו/ה ותשנאו אותו/ה בשם שלהם ולא בשם המת.
לעיתים השם דומה לשם הלידה, כמו במקרה שלי - 'תמר' הפך ל'תום', ולעיתים השם רחוק לחלוטין משם הלידה (לא אתן דוגמא כי לא ביקשתי מאף-אחת/ד להשתמש בשמן/ם).
לפעמים, כאשר המגדר משתנה, כגון פלואידים, אנבים (שם קיצור לנון-בינאריים) וכו', יש מספר שמות שהם מעדיפים וכל אחד בזמן אחר כאשר מגדרן/ם שונה.
לשון פניה-
יש מספר לשונות פניה. לרוב הם בזכר או בנקבה, אך לעיתים יש כאלה שרוצים ברבים זכר/נקבה.
כדי לדעת את לשון הפניה של האדם שמולכן/ם אפשר לעשות דבר מאד פשוט, תשאלו אותה/ו.
זה בסדר לטעות בלשון הפניה מדי פעם, אך תתנצלו לאחר מכן ותשתדלו שזה לא יקרה שוב.
____________
*סיס-ג׳נדר - אדם שמגדרה/ו זהה למינה/ו. בת אשר נולדה כנקבה ובן אשר נולד כזכר. רוב האנשים הינם סיס-ג׳נדרים. גם לסיס-ג׳נדר, כמו לכל שאר המגדרים, יש דגל.
mtf - male to female ; מבן לבת (טרנסית)
ftm - female to male ; מבת לבן (טרנס)
YOU ARE READING
ג׳נדרפלואיד וזה
De Todo-מוקפא, בשכתוב- אז שמתי לב שאין שום דבר בוואטפד ישראל (טוב, חוץ מסיפור אחד) שקשור לג׳נדרפלואידים. יהיו פה כל מני מחשבות ותהיות שעלו לי לראש, משפטים גאים ותמונות/ציורים נחמדמדות/נחמדמדים. אני לא אכתוב בספר בלשון רבים מתאמי נוחות ונוחות קריאה לקוראים...