איך לתמוך במישהי/ו שיוצא/ת מהארון בפניכן/ם?
תשאלו על לשון פניה. זה דבר שכל פעם ששואלים אותי, בעיקר קצת אחרי היציאה מהארון, גורם לי להתרגש ולהרגיש שאולי העולם מקבל אותי. זה עוזר לאנשים לקבל את עצמם.
אם לא נעים לכן/ם לשאול, תוכלו לבקש שיגידו לכן/ם אם זה ישתנה (כאשר הם נון-בינאריים ולשון הפנייה שלהם היה זהה למשך זמן רב). חלק יסכימו לזה וחלק לא, זה מאד תלוי אם זה נח להן/ם.אם מישהי/ו אומרים לכן/ם שלא אכפת להם כיצד תפנו אליהן/ם, תפנו אליהן/ם בצורה שנוחה לכן/ם או במעורב, אל תשאלו שוב ושוב כיצד לפנות בתקווה לקבל תשובה אחרת. זה לוחֵץ עליהן/ם ולא נח כי הן/ם לא שולטים במגדר שלהן/ם ואין להן/ם תשובה אחרת.
אותה הדבר גם על לשון פניה מעורבת. פשוט דברו בלי לחשוב, אל תילחֵצו ותנסו גם לא להלחץ.תשאלו אותם/ן אם יש להם/ן שם מועדף. להרבה יכול להיות קשה לבקש מאנשים לקרוא להם בשם אחר. כדוגמא לכך- לקחו לי שנתיים וחצי לבקש מחברים שלי להתחיל לקרוא לי "תום". לפעמים אנשים עוד לא מצאו את השם שלהם, וזה בסדר. תציאו עזרה אבל תקבלו את ה'כן' או ה'לא' שלהם/ן בהבנה. אם עבר הרבה זמן והם/ן עדיין לא אמרו לכם/ן אתם יכולים לשאול שוב, אבל אל תלחֵצו על זה.
אל תקראו למישהי/ו בשם המת שלהם כאשר אתם לא חייבים (כגון, אם אתם ליד מישהו/י שהם/ן לא יצאו בפניהם). אם קראתם בטעות כי התבלבלתם, תתנצלו ותגידו את השם של הטרנס/ית* לאחר מכן, כי זה יכול לתת תחושה טובה לאחר הדיספוריה הרגעית שהם/ן אולי חוו.
בעיקבות כך, דאגו לא לקרוא לטרנסים/ות* בשמם אלא בשמם המת ליד אנשים שהם/ן לא יצאו בפניהם מהארון, אלא אם הטרנס/ית* מבקש/ת אחרת.עוד דרך, שעזרה לי, היא להחמיא להן/ם. להגיד להן/ם שהן/ם יפות/ים, מדהימות/ים, חמודות/ים וכל דבר אחר.
שימו לב שאתן/ם צריכות/ים לתת להן/ם מחמאות שהן/ם ירגישו בנח איתן. ושוב, אל תלחֵצו. אם מישהי/ו מברשים מכן/ם להפסיק להחמיא, כבדו זאת. (שימו לב ששיטה זו טובה גם לאנשים בכללי, זה יכול לעזור תמיד אם אומרים את זה מספיק פעמים.)עוד הסבר קצר ששכחתי בהסברים הקודמים-
"טרנס*", עם כוכבית אחרי, מתייחס *לכל* הקהילה הטרנסית בעוד טרנס, ללא כוכבית אחריו, מתייחס בדרך-כלל רק לטרנסים וטרנסיות mtf ו- ftm.
שימו לב, הרבה אנשים לא משתמשים בזה אך חלק גדול כן. כאשר אני כותב זה מה שאני מתכוון אליו.
YOU ARE READING
ג׳נדרפלואיד וזה
Acak-מוקפא, בשכתוב- אז שמתי לב שאין שום דבר בוואטפד ישראל (טוב, חוץ מסיפור אחד) שקשור לג׳נדרפלואידים. יהיו פה כל מני מחשבות ותהיות שעלו לי לראש, משפטים גאים ותמונות/ציורים נחמדמדות/נחמדמדים. אני לא אכתוב בספר בלשון רבים מתאמי נוחות ונוחות קריאה לקוראים...