Yeonjun Pov
"Yah..Yeonjun..Kau dengar tak cerita pasal Soobin masuk hospital?"
Tanya Taehyun."Ya ke?Apa jadi?"
Tanyaku."Dengar cerita dia cuba bunuh diri..Tapi yang aku peliknya..Kalau dia nak bunuh diri sekali pun..Kenapa dekat bilik pengetua?"
Kata Taehyun."Mungkin diorang gaduh kot semalam..Lagi satu aku dengar lusa kita dapat pengetua baru."
Kata Beomgyu pula."Ouh.."
"Semalam kau kata kau tertinggal barang kan?..Kau tak ada dengar apa-apa..atau nampak apa - apa ke?"
Soal Beomgyu."Tak..Aku terus balik rumah lepas ambil barang aku.."
"Weyh..Beg Soobin still ada lagi dekat sini.."Kata Taehyun.
"Bagi aku..Aku tahu apa nak buat.."
Kataku.Taehyun pun berikan beg itu pada aku.Selepas Tamat Sesi Persekolahan,
Hari ni tak berapa nak menyeronokkan..Sebab budak yang aku suka buli tu tak ada..
Selepas lama berjalan,akhirnya aku sampai..Jap..Kenapa kaki aku berjalan ke sini?!
Tak apa laa..Dah alang-alang sampai sini aku masuk je laa.
"Cik,Dekat mana ward Choi Soobin?Saya datang nak melawat."
"Encik Choi Soobin ada di taman hospital dengan juru rawat.Boleh cari dia di sana."
"Baik..Terima kasih"
Aku berjalan menuju ke taman.Entah kenapa hati aku dugun dugun..#>~<#Aku nampak Soobin..Duduk di bangku..Aku terus datang dekat dia..
"Kau..Okay?"
Tanyaku.Soobin terkejut melihat aku..
Dia mengangguk..Aku duduk di sebelah dia,Juru rawat itu meninggalkan aku dan Soobin.
"Kenapa kau datang sini?"
Soal Soobin."Ni hah beg kau ni..Kang hilang lagi..Bukan masuk hospital masuk kubur terus"Aku menyerahkan beg kepada dia.
"Terima kasih.."
"Kau dah makan ke belum?"
Soalku."Belum.."
"Kenapa kau tak makan?Diet?"
"Aku..Aku takut duit aku tak cukup nak bayar bil hospital..Jadi..aku tak makan laa.."
"Kau tunggu jap..nanti aku datang balik.."Aku meninggalkan Soobin.
Soobin Pov
Huh..Nasib dia dah pergi..Dapat aku bernafas dengan aman..
Kalau tak..rasa macam nak mati aku kat sini..Dengan rasa berdebebarnya..huh..boleh tercabut jantung aku.Tapi kan..Kenapa dia datang sini?dan macam mana dia tahu aku masuk hospital?..Lama aku berfikir dan dia datang balik..
"Nah.."
Dia beri bekas yang berisikan bubur kepadaku dan kembali duduk disebelahku."Aku tak nak.."
Aku pulangkan balik bubur tu."Kenapa tak nak pulak?"
"Aku tak nak laa menyusahkan kau..Lagi satu..nanti mesti aku kena bayar balik.."
"Ish banyak pulak kau cakap en.."
Yeonjun membuka penutup bekas bubur itu.."Aaa..Buka mulut.."
"Tak nak..Macam budak-budak jer..Aku dah besar.."
"Kau nak makan ke nak pengsan lagi?"
F*** kau ugut aku!Fine..Aku makan..
Yeonjun menyuap bubur itu ke dalam mulut aku..Aku merenung muka Yeonjun semasa dia menyuap aku..Kulit dia yang peloles..Hidung dan bibir yang cantik..Mata dia yang bersinar..Senang aku cakap...dia ni sempurna di mata aku..
Yeonjun Pov
Entah kenapa aku rasa sedih bila suap dia makan..Aku rasa ini kali pertama selepas 8 tahun aku tengok dia makan..Entah laa..Dia tak biasa makan depan aku..Aku suka tengok dia makan..Urmm..Comel?
Ee..Apa aku ni?Macam mana benda ni boleh jadi?Aku berhenti menyuap Soobin.Aku bagi dia bubur tu..
"Makan sendiri..Dah besar kan?"
Soobin segera mengambil bubur dia dan makan dengan berselera.
Aku pandang Soobin..Again..again and again..Why?..He just..looks good when he is eating..
"Kenapa kau tengok aku?"
Soal Soobin secara tiba - tiba.."Perasan lah kau ni Bin!Aku tengah pandang nurse yang belakang tu..Cantik tho.."
Kataku.Soobin ingin memusing untuk melihat 'nurse' yang aku maksudkan itu.
Aku cepat-cepat pegang kedua-dua pipi dia...Aku kena lah cover..
Omg..Pipi dia soft gila tho!"Kau jangan berangan nak pandang dia.."Kataku,memberikan pandangan mata yang tajam..
Dia terus mengangguk dengan laju..
Takut laa tu.."Dah habis makan ann?"
Soobin mengangguk.
"Dah cepat..Aku hantar kau pergi ward..Sebab aku nak balik dah.."
Aku terus bangun dari bangku dan mula berjalan..Aku sedar Soobin tak ikut aku..Aku pusing..Tengok dia masih lagi duduk di bangku tadi.
Aku datang pada dia..
"Kau nak duduk sini dengan tebuan tu atau nak duduk dalam ward?""Te..Tebuan?.."
Aku mengangguk..Aku terus tarik tangan dia dan masuk ke dalam bangunan..
Ok..So how?Good?
I hope you all can give a vote..
I don't know why i'm exited writing this story..I can't wait for giving you an update!
Can't wait for this🙈❤
YOU ARE READING
ʏᴏᴜ ᴋɴᴏᴡ,ʀɪɢʜᴛ? ⇋ ʏᴇᴏɴʙɪɴ
Fanfiction[ Soobin Soobin You know , You know? Soobin ] 𝗧𝗵𝗲 𝗳𝗶𝗿𝘀𝘁 𝘆𝗲𝗼𝗻𝗯𝗶𝗻 𝗺𝗮𝗹𝗮𝘆𝗳𝗳 cehh perasan siot 𝑖𝑛 𝑡ℎ𝑖𝑠 𝑠𝑡𝑜𝑟𝑦 ᝬ ꗃ 𝘠𝘦𝘰𝘯𝘣𝘪𝘯 , 𝘛𝘢𝘦𝘨𝘺𝘶 , 𝘚𝘰𝘰𝘬𝘢𝘪 𝑚𝑎𝑖𝑛 𝑐ℎ𝑎𝑟𝑎𝑐𝑡𝑒𝑟 : 𝘺𝘦𝘰𝘯𝘣𝘪𝘯 ২ Contain :...