Chapter 9

2 1 0
                                    

This would be my first day in my medical school. I am so excited new friends and new environment. Rhys will accompany me, though. Well at least may kilala na ako doon. I sighed heavily and went to my car. I start the engine and maneuvered the steering wheel. I opened the radio to let the boredom passed, it was unfamiliar song to me but it was relaxing.


I parked my car, and I saw Rhys on the gate. He looks so good in his uniform he looks clean and cute. Why am I thinking this way ugh. He walk towards me and I don't know if I would say "hi" but he's been good to me lately.

"Hi" I said shyly. Amusement flashed on his face.I glared at him ano bang problema nito.

"I just didn't know that you had a good side pala, akala ko kasungitan lang ang alam mo" he muttered. So he really thinks na masungit ako, may bait din naman ako sa katawan ko no.


"So tara na ?I'll lead you to your classroom " he asked. I just nodded wala namn akong kakilala dito eh kaya sige na nga.

We are leading our way to my classroom. Sabi niya tabi lang daw ang building namin kasi higher year siya kaysa saakin. I belong to star section siya din naman, siguro sa kanya nalang ako magtatanong kung ano ba ang mga dapat gawin. Tahimik lang kaming naglakad pinagmasdan ko ang laki nang paaralan.He stopped in front of the first door on the first floor, I stopped to this would be probably my room.

"Uhmmm thankyou,  Rhys" I said.
He just nodded and he left me.Hindi ko rin siya maintindihan minsan masungit ,minsan mabait at minsan galit. I know na magiging fiancee ko siya mas pinili ko nalang na makapagdesisyon ang mga magulang ko na ipakasal ako.Hinding hindi ako susuko sa mga pangarap ko.


Pumasok na ako sa room namin, konti lang kami around 25 siguro.Lumingon sila sakin lahat, I don't know kung saan ako uupo baka kasi may seating arrangement or whatsoever.


"Uhm, here Miss" someone uttered. I anchored my gaze to his. Doon nalang ako umupo since nag offer nalang naman din siya.

"By the way, I'm Zac" I rolled my eyes, he offered his hand.I know he's just being friendly lang naman pero alam ko naman na nagsisimula sa pagkakaibigan lahat tapos may tinatago palang feelings. What really, Bliss?  wag kang masyadong mag overthink.

"I'm Bliss"Tinanggap ko nalang iyon ayoko naman sabihan na kj or something.

Nothing but Redamancy Where stories live. Discover now