"Ce este pshihologia?"
Păi....raspunsul la intrebarea aceasta nu este atât de ușor cum pare. Nu întâmplător în literatura de specialitate întâlnim mai multe tipuri de definitii.
Unii autori preferă definiția tip butadă,care spune că "psihologia este știința studiată de pshihologi". Lăsând la o parte caracterul vicios al definiției, nu putem sa nu remarcam o anumită utilitate a ei. Totodată,definiția recunoaște caracterul de știință al pshihologiei.
Alti autori recurg la definitii tip metafora: "pshihologia este știința făcută cu arta". Cei mai mulți autori au definit psihologia primind de la etimologia cuvântului. Cum cuvantul "pshihologie" este compus din două cuvinte, "pshyce" (psihic) si "logos" (stiinta), s a afirmat că "psihologia este știința psihicului".
Luând în vedere aceste elemente,vom defini psihologia ca fiind știința care studiază psihicul,utilizând un ansamblu de metode obiectiv.
Orice stiinta,pentru a exista trebuie sa aiba obiecte de cercetare,metode,legi si finalitate.
Acestea sunt elemente specificitate ale pshihologiei ca stiinta,si nu numai.
Ca obiecte ale pshihologiei,avem metoda observației,metoda experimentului,metoda convorbirii, metoda anchetei pshihologice si metode pshihometrice.