Semnele unei relaţii toxice sunt destul de evidente pentru cine are ochi să le vadă. Cândva, psihologul Miruna Stănculescu, vorbind despre relaţii, spunea că „e o linie foarte fină între o relaţie bună care a dat de greu, chiar dacă a dat de greu cu un adulter, şi o relaţie proastă în care ai stat prea mult”.
Probabil ai auzit atât de mult termenul de „relaţie toxică” încât e sigur că nu-ţi doreşti să te afli într-una. Dar ce anume exact aruncă o relaţie pe un tărâm toxic?
Relaţiile toxice pot fi uneori greu de identificat. Există unele comportamente care în mod evident „sar calul”, precum orice fel de abuz fizic, emoţional, verbal sau financiar. Alte semne sunt mult mai subtile, însă la fel de problematice.”Orice relaţie are un nivel de toxicitate. Nimic nu este perfect, există întotdeauna loc de mai bine”, spunea Ginnie Love Thompson, un psihoterapeut american. Însă când toxicitatea scapă de sub control, atunci apar problemele.
Iată care consideră psihologii ca fiind principalele semne ale unei relaţii toxice pentru tine:
1. Partenerul nu-şi asumă niciodată responsabilitatea ;
2. Nu are grija de tine;
3. Partenerul te pune la zid tot timpul;
4.Te simţi epuizat/epuizată;
5. Partenerul îţi aduce mereu critici constructive, chiar şi atunci când îl rogi să nu o faca;
6. Îi găseşti mereu scuze pentru comportamentul inadecvat.
Cu toţii avem perioade stresante, lucruri de făcut, însă dacă partenerul tău nu îţi ascultă preocupările şi nu încearcă să îmbunătăţească situaţia, poate ar fi timpul să te gândeşti la o despărţire.