2~ Oppitunnit

231 15 1
                                    

Remus heräsi maanatai aamuna siihen että Sirius heitti häntä tyynyllä. "Herää jo!" Sirius huusi samalla kun puki kaapua päälleen. "Äh, mitä kello on?" Remus kysyi. "Niin paljon että pitää ehtiä syödä ennenkö oppitunnit alkavat." James sanoi. "Okei." Remus sanoi nousi sängystä ja puki kaavun päälle. "Noniin mennään." Peter sanoi.
He kävelivät suureen saliin syömään. "Nam!" Peter sanoi kun näki millaista ruokaa oli tarjolla. "En totu tähän ikinä." Remus sanoi. "Kuinka niin?" James kysyi häneltä. "Nokun.. en oikeen saa syödäkseni kunnolla kotona.." Remus mutisi. "Okei?" Sirius sanoi ja otti lisää muroja.

"Noniin, tässä on ykkösluokkalaisten lukujärjestykset." Eräs valvojaoppilas sanoi ja ojensi heille lukujärjestykset.
"Noniin.." Remus sanoi. "Katsotaampa.. ensimmäisillä tunnilla on loitsuja, niitä pitää professori Lipetit" Remus jatkoi.
"Sen jälkeen on liemiä.." "sitä pitää professori kuhnusarvio." "Hmm, mikä on teidän lempi aineenne?" Sirius kysyi. "En oikeen tiedä, riippuu paljon opettajista." Remus sanoi.
"Minä uson että pidän pimeydenvoimiltasuojautumisesta."
Sirius sanoi.
"Minäkin uskon niin." James kysyi.
"Uskon että minäkin." Remus sanoi.

Ensimmäinen tunti oli loitsuja, "Noniin, kokeilkaapa tätä helppoa loitsua, 'valois'" Lipetit sanoi ja hänen sauvansa päähän syttyi valo. "Ja kun olette sen tehneet, kokeilemme loitsua, 'siipiirdium lentiusa'" Lipetit sanoi. James ja Sirius saivat höyhenensä heti ilmaan, Peter ei onnistunut, Remus, onnistui kolmannella yrityksellä.
"Kyllä sinä sen opit." Remus kannusti Peteriä, kun tunti oli loppunut.
"En opi sitä ikinä." Peter mumisi.
"No jäät aika kauaksi aikaa luokalle." Sirius virnisti.

Seuraavalla tunnilla professori Kuhnusarvio oli opettanut heille nukkujuoman. Sitä seuraava tunti oli historiaa. Sen jälkeen oli ruoka.

Koko viikon pojat kävivät normaalisti koulua, perjantain viimeinen tunti, liemet, oli hyvin villi. "Voitteko olla hiljaa?" Remus supisi Jamesille ja Siriukselle jotka pelleilivät jälleen.
"Ei, tämä on ihan tylsä tunti." Sirius sanoi. "Hmmm.." Remus puuskahti.
"Noniin, aika loppui, se, kenellä on paras liemi, voittaa." Professori Kuhnusarvio kun tuntia oli jäljellä viisitoista minuuttia. "Noniin, mr. Potter, miltä sinun kutistusliemesi näyttää?" Kuhnusarvio kysyi Jamesilta.
"Hmm.. ihan hyvä, ihan hyvä.." Professori Kuhnusarvio sanoi. "Musta?" Kuhnusarvio sanoi, ja katsoi Siriuksen noidankattilaan. "Mmm." Hän mumisi hyväksyvästi. "Lupin?" "Piskuilan?" Kuhnusarvio kysyi ja katsoi ensin Remuksen, ja sitten Peterin noidankattilaan.

"Evans?" Kuhnusarvio sanoi käytyään koko luokan läpi. "Aivan, aivan, loistavaa.. meillä on voittaja!" Kuhnusarvio huusi luokalle ja ojensi Lilylle ison suklaapatukan. "Kiitos." Lily kiitti ja siivosi tavaransa. "Hei Lily!" James huudahti tälle, kun he menivät syömään. "No hei James." Lily sanoi kyllästyneesti. Sirius virnisti, ja pökkäsi Jamesiä kyynerpäällä. "Hän ei taida tykätä kun puhut hänelle koko ajan?" Remus kysyi. "Hah hah haaa.." James sanoi.

Remus söi jälleen kuin ei olisi ikinä saanut syödä1. "Koska sä olet viimeksi syönyt?" Sirius naurahti.

Tähtitieteen tunnilla he tutkivat kuuta, professori Sinistra antoi läksyksi tehdä kuukartan, merkitse milloin on täysikuu, uusikuu, ja puolikuu. "Ärghh.. tämä on hyvin ärsyttävää.." Sirius sanoi. "Seuraava täysikuu on 31 päivä." Remus sanoi rauhallisesti. "Aijaa.." Sirius sanoi ja merkitsi sen kuukarttaansa. "Mistä sä sen tiesit?" Sirius kysyi kun oli miettinyt hetken. "Ei tiesin vain." Remus sanoi nopeasti ja kohautti olkapäitään.

29. Päivä, "Hei rehtori Dumbledore." Remus sanoi. "Hei Lupin." Dumbledore vastasi. "Muistathan varatoimet mitkä teemme kun olet täällä?" Dumbledore kysyi. "Tottakai." Remus vastasi. "Matami Pomfri, vie sinut huomenna sinne." "Selvä." Remus vastasi.
"Professori? Tuota, mitä minä sanon ystävilleni?" "Etkö kerro totuutta?" Dumbledore kysyi. "En, tai siis, entä jos he hylkäävät minut?" Remus kysyi. "En usko, mutta se on oma asiasi." Dumbledore sanoi. "Sopiiko, sopiiko jos kerron että äitini on kipeä?" Remus sanoi. "Se on oma päätöksesi." Dumbledore vastasi.

30. Päivä. "Missä Remus on?" James kysyi Peteriltä. "Öh, meinasin kysyä sinulta." Peter kysyi.
"Hei katsokaa, täällä on kirje!" Sirius sanoi muille. "Se on Remukselta! 'Sirius, James ja Peter, äitini on kipeä, menin katsomaan häntä, nähdään 2.10, tulen silloin takaisin.

2. Päivä. "Noniin noniin noniin!" Sirius sanoi. "Remus tulee!" Peter sanoi Jamesille. James tuli juuri kiviportaita alas, Sirius ja Peter odottivat ulkona. "Missä hän on?" James kysyi. "Musta, Potter, Piskuilan? Mitä te teette?" McGarmiva oli tullut portaiden yläpäähän. "Tulkaa sisään, aamiaiselle, Remus tulee vasta myöhemmin," McGarmiva sanoi, mutta Sirius ei voinut olla huomaamatta, että professori McGarmiva hikoili. "Aijaa.. no mennään.." Sirius sanoi.

Klo. 12.00 Remus ilmestyi kesken muodonmuutos tunnin luokkaan, hän näytti kipeältä, ja hänellä oli viilto hänen poskessaan. "Remus!" Sirius huudahti. "Lupin, mene paikallesi, harjoittelemme napin muuttamista koppakuoriaiseksi." McGarmiva sanoi. "Mikä sinulla on poskessasi?" James kysyi järkyttyneenä. "Ei mikään.." Remus sanoi. "Tuo on kyllä 'mikään'." James sanoi. "Hänellä oon koira, niin, koira, se vähän innostui." Remus selitti, ja jatkoi työskentelyä. "Huomaatko että he käyttäytyvät oudosti, McGarmiva ja Remus?" James mutisi Peterille ja Siriukselle. "Jep.." Sirius mutisi.

Seuraava tunti oli tähtitiedettä. "Loistavaa Remus, kaikki oikein kuukartassasi!" Professori Sinistra kehui. "Miten sä tiesit minä päivinä ne oli?" Peter kysyi, "en osaa laskea näitä." Peter sanoi. "Ehh, ömm, onnea?" Remus mutisi.

27. Päivä. "Tuota kaverit?" Remus sanoi Siriukselle, Peterille ja Jameseille. "Niin?" James kysyi, ja lisäsi, "Shakkimatti!" Siriukselle, joka pelasi hänen kanssaan Shakkia.
"Minä lähden taas 29. Päivä katsomaan äitiäni." Remus jatkoi.
"Mhmm." James mutisi keskittyessään shakkiin. "Niin niin, tuota ajattelin vain mainita.." Remus mutisi. "Mikä hänellä on?" Sirius kysyi. "Öhh, en tiedä, hän, hän on vain kipeä." Remus sanoi.

29. Päivä, Remus heräsi ennen ystäviään, puki jästivaatteensa, meni tyhjään oleskeluhuoneeseen, ja sen läpi. Matami Pomfri, odotti häntä jo sen ulkopuolella. "Noniin, mennäänhän sitten." Pomfri sanoi.
"Noniin, menemenemene!" Sirius supisi Jamesille.
"Joo joo, tämä vain pitää tehdä hiljaa etteivät he huomaa että seuraamme." James sanoi. "Shhhh!" Peter suhisi.

He seurasuvat matami Pomfria ja Remusta, mutta kun Pomfri, ja Remus menivät ulkoovista, Sirius, Remus ja Peter eivät ehtineet heidän peräänsä. "Mitä nyt?" Peter mumisi. "Emme voi avata ovea!" Hän lisäsi. "Mennään!" James sanoi. "Livahdetaan oven välistä ha katsotaan minne he menivät!" Sirius sanoi. He avasivat oven, ja livahtivat ulos, mutta matami Pomfria ja Remusta ei näkynyt missään. "Missä he ovat?!" Sirius ähkäisi. "Ensi kerralla vain kaksi menee, silloin voimme liikkua nopeammian." James sanoi.

29.11. "Noniin, Remus nousi!" James supisi Siriukselle. "Nopeasti! Mennään!" Sirius sanoi. "Onnea matkaan!" Peter sanoi samalla kun katsoi kun Sirius ja James häipyivät näkymättömyys viitan alle. "Mistä sinä sait tämän?" Sirius kysyi Jamesilta. "Sain sen isältäni." James vastasi supisten. James ja Sirius seurasivat matami Pomfria ja Remusta. He eivät kumminkaan taaskaan nähneet minne matami Pomfri vei Remuksen, siitä he olivat varmoja, että Remus ei lähtenyt linnasta.

The MaraudersWhere stories live. Discover now