*Semasa photoshoot*
- Yeemi and Lay pov -
Disebabkan kejadian tadi berlaku, wajah kami berdua kelihatan amat masam. Oleh itu, director kami marah dan staff turut marah.
Director : muka tuh jangan masam sangat boleh tak? ( menjerit+marah+bebel ) Kamu berdua please la senyum, Yeemi, anggaplah wajah Lay tu crush kamu and you Lay, anggap wajah Yeemi sebagai wanita yang kamu idamkan. (Gigit bibir)
Yeemi and Lay : okey.
Lay : kau anggaplah aku sebagai lelaki paling handsome and then aku anggap kau sebagai wanita paling cantik.Disebabkan director sudah memarahi kami untuk lakukannya dengan betul, photoshoot kami sangatlah uwaauuuu
- Kai dan Nia pov -
Kai : (senyuman palsu) *senyuman palsu tetapi kelihatan seperti seyuman ikhlas*
Nia :(muka masam)
Director : Nia!!! Jangan muka masam sangat, tengok Kai tu , buat senyum sama macam dia ! (Marahnya)
Nia : okay! (Lil smile)
Kai : (bisik) padan muka kau , buat lagi muka masam . ( gelak diam )
Nia : (bisik) diam lah ikan !
Kai : whuttt??!! Ikan??!!( bisik hatiku )Aku abaikan apa yang Nia kata sebentar tadi kerana aku ingin tamatkan sesi pengambaran ini dengan lebih cepat.
Director: okay cun !
Kai &nia : fuh
Nia : lepas ni aku tak hingin nak jumpa kau
Kai : heh ingat kau sorang, aku pun !
Nia : (jeling)
Kai : menyampah aku ( jeling )- yeemi pov -
Aku dan Nia berasa lega setelah photoshoot telah selesai. Aku segera mengambil air yanh berada di dalam bilik solek. Aku terdengar perbualan antara Lay dan Kai.
Lay : aku penatlah gaduh dengan dia orang. (Mengeluh)
Kai : dah tu kau nak aku buat macam mana? Bila cakap dengan dia orang rasa nak gaduh je. ( pegang kepala )
Lay : betul tuh. Bila cakao dengan dia orang mesti rasa macam nak gaduh besar.
Kai : aku tak nak pun gaduh tapi hati aku asyik suruh aku benci dia orang. Hati aku bagaikan telah dicuri oleh dia *Nia*.
Lay : aku rasa... kau dah jatuh cinta pada Nia secara tidak sengaja. Heh ( terkejut + sengih )
Kai : tak adanya. ( -_- )Aku segera pergi ke arah Nia bahawa Lay dan Kai tiada niat untuk bergaduh dengan mereka berdua. Setelah aku berada dengan Nia, Tiba-tiba director mengatakan bahawa dia ingin belanja kami semua pada waktu lunch.
Nia : perghhh. Aku baru je nak lari daripada tengok muka Kai.
Yeemi : Nia sebenarnya kan~
*kai datang secara mengejut telah memotong apa yang aku nak memberitahu Nia. Ia membuatkan aku berasa marah*
Kai : hah?? Nak lari??
Nia : aku nak lari sebab tak nak hadap muka kau.
Kai : lol, pergilah aku pun tak nak hadap muka kau.
Nia : dasar ikan gdjsgsjagsjag ( cakap bahasa gibberish dengan sengaja )
Kai : apa kau kata?? Ikann??
*tiba-tiba director mencelah*
Director : kamu berempat cepat!! Kami semua nak pergi ke restoran berdekatan.
Yeemi : ouh.
Lay : okey
Director : cepat semua orang sudah di sana. Kamu berempat je masih di sini.
Kai : hah?? Kami berempat je?Kami berempat baru sahaja sedar yang di studio itu tinggal kami sahaja di situ. Director telah menarik tangan aku dan Lay untuk ke restoran itu. Disebabkan director telah menarik tangan kami, aku turut menarik Nia sekali. Manakala Lay turut lakukan sama denganku.
*di restoran*
Restoran itu telah dipenuhi oleh staff-staff dan orang luar. Oleh sebab itu, aku, Nia, Lay dan Kai terpaksa duduk di meja yang sama.
Director : kamu berempat duduk di sini sebab semua tempat sudah penuh.
Nia : tapi kami boleh je duduk dengan staff yang lain.
Director : tak mengapa, duduk je di sini.
Semua : okey
Nia : aduhaii, muka korang berdua lagii
Kai : kata tak nak hadap muka aku dengan lay konon, end up kena juga hadap.Nia: Eleh cakap macam dia pun tak ingat dia pun tak nak hadap mukan kita orang. Alasan itu pun tapi director suruh aku duduk sini aku ikut je la
Lay : aku nak makan korang berdua masih nak gaduh lagi ke? kalau nak sambung gaduh, sila keluar aku lapar
Yeemi : betul tuh
Nia&kai : 😑Maka kami berempat pun makan bersama dengan gembiranya+kebenciannya. Aku mula berfikir kalau teruskan hubungan begini, aku dengan Nia tidak dapat berbual biasa dengan Kai dan Lay. Oleh itu, aku cuba untuk berbaik dengan mereka berdua.
Yeemi : aku nak tanya la korang berdua masa zaman sekolah macam mana?
Lay : why tanya?
Yeemi : tak adalah, meja ni senyap sangat sebab tiada pergaduhan, so aku tanyalah soalan tu.
Lay : ouh. (Pandang kai)
Kai : sebenarnya aku tak nak cakap pasal sekolah sebab aku hodoh sangat. Kau tanya ni sebab kau tak habis sekolah lagi ke?
Nia : tak ( suara tak ikhlas )
Lay : seriouslah?
Yeemi : serious
Kai : so korang berdua still high school la ni?
Lay : sekolah yang mana?
Yeemi : manager kami tak benarkan kami beritahu siapa-siapa mengenai persekolahan kami.
Kai : ala kita-kita je.
Nia : Seoul high school
Yeemi : sebenarnya aku dengan Nia sudah 1 bulan tak sekolah😂
Lay : seriouslah?
Yeemi : serious~ lagipun busy photoshoot tapi still tak famous.
Nia : tu ah tu
Kai : nanti famous ah tu.(smile)Kami berempat makan bersama sambil berborak tentang hal masing-masing
___________________________________________________________________________
Author tidak tahu apa yang author tulis maka author pun tulislah.. hahahahahahahahaha.