*Tiba di cafe*
*kling* (bunyi loceng pintu kedai)
staff : selamat datang !
Yeemi & Nia : Naee
Nia : weh kau nak apa ?
Yeemi : entah ah , kau ?
Nia : ehmmm aku nak mocha latte lah
Yeemi : americano. ( menunjuk air yang ada dalam menu tersebut )
Nia : okay, Saya nak kek coklat ini dua? ( turut menunjuk kek yang ada dalam menu )Nia memberitahu aku yang dia hendak ambil air untukku. Tiba - tiba, aku terdengar perbualan salah seorang pelanggan ni.
Pelanggan A : itukan model terkenal tu , Yeemi & Nia kan ?
Pelanggan B : Haahla , cantiknya diorang bila tengok dari dekat !
Pelanggan A : Untung ah , depan mata pun lawa , apatah lagi dalam pics , hmm patut ah boleh collab dengan EXO.
Pelanggan B : aku nak je selfie dengan dorang tapi tak boleh sebab kita tak boleh kacau privasi dorang.
Pelanggan B : tu ah tu. Tak apalah, dapat tengok muka dorang pun sudah cukup.Aku terdengar tetapi tidak menujukkan reaksi yang kami terdengar perbualan mereka.
Yeemi : (dalam hati) thank u yeee hehe
Nia : oit! Kau dah kenapa? Tersengih sorang-sorang.
Yeemi : hah? (Pura-pura tak tahu apa-apa)
Nia : Heh.Nah , ni americano kau !
Yeemi: okay !Tiba-tiba, salah seorang classmate bertanya kepada kami.
Classmate 3 : hey kamu berdua .. macam mana hidup korang sekarang?
Nia : macam gituw la. (minum air)
Classmate 5 : korang dah tak buat photoshoot lagi ke ?
Yeemi : kitorang buat je tapi tangguhkan sebab kitorang nak sekolah. Tapi tak lamapun just 1 bulan je pastu kitorang berhenti sekolah and focus on photoshoot kat New York and seterusnya But maybe kitorang mungkin ambil private exam.
Classmate 10 : the fish.. seriously kena berhenti sekolah, penatnya!
Nia : lagipun schedule kitorang penuh .. padat gile..sebab itu kena berhenti sekolah. Lepas 3 hari kat new york, kitorang kena pergi jepun pulak..
Classmate 1 : uishh
Yeemi : biase je tuh
Classmate 6 : by the way korang kan amik private exam, so macam mana korang nak belajar?
Yeemi : private tuition ler.
Classmate 11 : uyo
Nia : not easy to be like us
Yeemi : yeah (angguk)
Sume : ooooo
Nia : cam ni aku dan yeemi sebenarnya nak tanya sesuatu...*Sume pandang nia&yeemi*
Yeemi : tak yah la tajam sanvat
Classmate 2 : hehehehehe, sambung-sambung balik apa kau nak cakap.
Nia : kenapa korang suddenly rapat dengan kitorang, bagaikan dahulu kita semua selalu berborak bersama sedangkan kita nih dulu stranger
Classmate 13 : cam nih kitorang tak nak la org lain anggap kitorang nih classmate ko yg jahat..
Yeemi : oooooooooo
Nia : actually I don't like it when we got treat like this because of our popularity.
Yeemi : yeah but It's okey lagipun kitorang nk berhenti sekolah so (pandang Nia)
Nia : so kita kenal-kenal for 1 month okey??Maka kami semua berborak tentang perkara yg berlaku semasa yeemi&nia tiada di sekolah
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- No one pov -
Sebulan telah berlalu~
*Lokasi: NewYorkCity*