After 2 weeks-Yeemi pov-
Phone aku berdering lagu power ' we got that power power '
Aku melambatkan call tersebut sebab nak nyanyi lagu tuh. Hehehehehehe. Aku pun jawab call tersebut yang terpampar nama LAY
Yeemi : hello?
Lay : yah nakk tengok movie sama-sama tak?
Yeemi : movie? Kau kan still kat China .
Lay : aku sudah balik korea lah baru je dua hari lepas.
Yeemi : really?
Lay : yepp
Yeemi : movie apa kita nak tengok dan bila? (Excited)
Lay : hurmm esok boleh?
Yeemi : boleh sangat! ( excited 2 )
Lay : sure??
Yeemi : sure sangat! (Excited 3 )
Lay : okey-okey, kita berdua je tau
Yeemi : okey~ tapi dekat mana?
Lay : dekat rumah kita pernah lepak dulu, sebelum kita breakup.( tiba-tiba suara jadi perlahan )
Yeemi : errr, okey tapi rumah tu sudah lama aku tak datang maybe da berhabuk.
Lay : tak apa aku sudah kemas bersih-bersih
Yeemi : ye eh okeyyy-End call-
-Nia pov-
Phone aku pula berdering selepas phone yeemi baru sebentar tadi dia berdering. Aku tertekan akan orang yang call aku ni, sebab kesemuanya sasaeng. Aku menjawab call tersebut tanpa melihat siapa yang call aku..
Nia : hey sasaeng!!! stop la calling me!! (Marahku)
Kai : (pelik) err, salah ni. Aku kai la
Nia : eh (tgk phone) eh kai (kelip mata)
Kai : kau tak save nombor aku ke? Sanggup kau tak save nombor kawan ko nih ( acah-acah merajuk )
Nia : hey aku tak tengok namalah tadi, aku terus angkat. Hurmm, ye la tiap-tiap hari kot sasaeng call aku and also sama dengan si yeemi tuh, dia tertekan sebab sasaeng tiap-tiap hari call dia and good for her that dia da tukar nombor and also me.
Kai : oooooooo
Nia : kenapa call?(tukar topik)
Kai : kau nak tak date dengan aku?
Nia : hah?.. aku salah dengar ke? *bisikku*
Kai : err, maksud aku teman aku shopping barang.
Nia : boleh ke? Kang nanti fans nampak kita pulak and nanti keluar news yang kita get back
Kai : okey la tuh
Nia : apa yang okey?
Kai : kita pergi shopping mall mahalnya ( tukar topik )
Nia : wah sejak bila sudah jadi kaya?
Kai : da lama da, kau je tak tahu.
Nia : okeyyy-okey tapi shopping mall kat mana?
Kai : alah kau ni banyak tanyalah ikut je la. Pastu nanti kau tengok la tempat tuh.
Nia : ok tapi bila?
Kai : esok?
Nia : okey eh okey-End call-
Nia : *keluar dari biliknya**terkejut* ahh!(jeritku)
Yeemi : kau sudah kenapa? Kau terkejut macam jumpa hantu!
Nia : err.. hah Yeemi aku nak jumpa kau tapi tu la tiba-tiba je kau kat depan aku, tu yang aku terkejut tuh sampai menjerit.
Yeemi: heh, tapi kenapa kau nak cari aku ?
Nia : okey macam ni, esok Kai ajak aku pergi shopping dengan dia , so aku tak ada kat rumah tau.
Yeemi: Eh ? Aku pun takde kat rumah esok , lay ajak aku tengok movie sama-sama kat rumah tu.
Nia : Oh , ok ok , I got it .
Yeemi: Hmmm
Nia : dia ada apa-apa tak nak bagitahu aku lagi ke? (Bisikku)
Yeemi : aku tahu dia mesti ada simpan sesuatu yang aku tak tahu lagi tapi tak apa mungkin nanti. (Bisiknya)Keesokkan harinya~~...
-Yeemi PoV-
Pakai hoodie warna pink purple macam tu, cap bucket pink, mask purple, seluar and kasut sneakers putih ( warna fav author warna pink purle and blue and also putih and also hitam.... hehehehehe saje bagitau) . Aku sedang menunggu Lay untuk menjemputku. Setelah beberapa minit menunggu aku bercadang untuk melakukan sedikit pergerakan.