Part3

5.7K 687 234
                                    



[Jaen pov]

Aku membuka mataku dengan perlahan. Rasa sakit di kepalaku masih terasa.. aku melihat ke arah tepi oppa aku sedang duduk sambil tangannya di tekup ke muka.. air mata aku mengalir bila aku teringat apa yang jadi dekat aku tadi. Omma.. dia sudah tinggalkan aku dan oppa buat selamanya kenapa ini semua terlalu pantas bagi aku..

" oppa.. " kataku lemah.. oppa terus melihat ke arahku.. dia berjalan mendekatiku jelas wajahnya kelihatan risau

" adik!! Adik dah sedar " katanya risau.. aku menatap wajahnya lama. Air mataku perlahan lahan mengalir..

" oppa.. omma mati sebab jaen kan? Jaen ni anak yang tak guna kan oppa? Jaen dah bunuh omma oppa.. kenapa semuani jadi dekat jaen " kataku sambil menangis.. aku kecewa kerena omma mati sebab dia kecewa dengan perbuatan aku.. omma mati dengan kaadan yang sedih dan itu semua membuatkan aku rasa ingin bunuh diri aku sendiri.

" shut!! Jangan salahkan diri sendiri adik ini semua dah ketentuan tuhan. Doktor ada kata yang kandungan adik lemah oppa taknak kamu stress jangan terlalu fikirkan tetang perkara ni. Esok perkebumian omma adik kena kuat okay " nasihat oppa aku. Aku mengangguk kecil. Aku bersyukur kerana aku masih memiliki oppa yang baik dan percayakan aku.

_____

Aku melihat kubur mendiang omma aku dengan penuh kesedihan. Orang yang paling aku sayang telah pergi tinggalkan aku dengan kaadaan yang kecewa. Ini semua salah aku.

" kau sabar ya jaen " kata yeri yang berada di sebelah aku. Bahu aku diusap lembut.. aku hanya tersenyum kelat.

____

" weh aku dengar cerita omma jaen meninggal " kata jeno sambil memain game di dalam phone nya

" Aah aku ada dengar juga orang kata omma dia kena serangan jantung hrmm.. kesian dia " sambung jisung yang sebok membelek bukunya itu

" jaemin kau taknak melawat dia ke? " soal renjun. Soalan renjun itu membuatkan semua member memandang ke arah jaemin..

" aku? Melawat dia? Memang tak lah takde masa aku " kata jaemin sambil menjeling ke arah rakannya itu...

" macam mana kalau omma jaen meninggal sebab dia tahu jaen tu mengandung? Kau tak rasa serba salah ke? " soal chenle membuatkan jaemin terdiam seketika

" korang boleh tak borak bende lain? Buat aku takde mood je dahlah aku nak balik! " kata jaemin dan terus pergi dari situ.

[Jaemin pov]

Aku melihat seseorang daripada jauh. Dari riak wajahnya jelas penuh dengan kesedihan. Aku tak tahu kenapa aku buat semuani sedangkan aku sayangkan dia. Aku takut bila aku bagi tahu omma tentang ni aku akan di buang dari keluar dan tak boleh menjadi deraktur utama di syarikat omma. Maafkan aku Wong Jaen

________

[Jaen pov]

Aku melihat ke arah bagasi yang sudah tersusun baju di dalamnya. Ya, aku tekad untuk pergi dari bandar seoul ini. Aku taknak susahkan oppa aku. Aku taknak sebab kandungan aku oppa aku kena tempiasnya biarlah aku yang jaga kandungan ini dan besarkan anak ini. Ini memang sungguh menyakitkan untuk aku tapi aku kena kuat demi anak aku. Aku tak bencikan dia sebab dia tak salah dia adalah darah daging aku dan aku akan jaga dia sempai hujung nyawa aku. Takde sapa boleh sakiti dia. Aku letakan sampul surat bewarna putih itu ke atas meja sebelah katil aku.. beg bagasi itu aku tarik

" maafkan adik oppa " kataku sayu dan keluar dari rumah agam milik keluargaku

_____

Lucas baru sahaja pulang dari sekolahnya dengan satu beg plastik berisi makanan di tangannya.. suasana sunyi membuatkan dahinya berkerut. Mana pergi si adik kesayangannya?

Lucas berjalan menaiki tangga untuk menuju ke bilik jaen. Tombol pintu di pulas dan pintu di kuak besar.. kosong? Lucas berjalan mendekati katil. Sampul putih yang berada di meja itu menarik perhatiannya dia terus ambil surat itu dan duduk di birai katil.. dia membuka dan membacanya


Oppa maafkan adik,
Adik terpaksa pergi tinggalkan oppa. Adik taknak dengan keadaan adik yang macamni orang mengata oppa di sekolah. Oppa jangan risau jaen akan baik2 sahaja. Oppa jangan lupa jaga kesihatan dan makan dengan cukup ya! Tiba masanya nanti adik akan pulang semula ke tanah seoul...

Wong jaen;


Lucas mengepal tangannya geram. Ya dia amat marahkan seseorang sekarang ni. Sebab dia keluarga yang dahulunya bahagia musnah begitu sahaja.

" siaplah kau Na jaemin!!!!! " kata lucas dengan amarahnya.

______

" mana Na Jaemin!!!!! " kata lucas marah. Dia sekarang berada di kelas jaemin. Murid yang berada di kelas itu semua terdiam.. jaemin yang baru masuk ke dalam kelas itu mengerutkan dahi

" kenapa ni hyu- "

Bukk!!!

Satu tumbukan terkena di muka jaemin membuatkan dia jatuh ke lantai.. jaemin memegang pipinya yang sakit itu

" kau pahal doh tiba2 tumbok aku " kata jaemin bengang. Lucas berjalan menghampiri jaemin satu tumbukan di beri lagi di muka jaemin. Amarahnya sekarang sudah tidak dapat di tahan lagi

Bukk!!!!

" kau tahu sebab kau jaen lari dari rumah!! Sebab kau omma aku mati!! Kau memang tak guna jaemin!!! Kau dah buat adik aku mengandung pastu kau tak bertanggung jawab!!!! Kau memang lelaki tak guna!!!!!!! " jerit lucas.. murid di dalam kelas itu semua terkejut dengan apa yang lucas kata.

" apa bukti kau yang aku mengandungkan adik kau?! " soal jaemin cuba untuk tutup kesalahannya. Lucas terdiam seketika. Tiba2 perbualan jaemin antara jaen hari itu bergema satu sekolah..

Jaemin sudah menelan air liur kelat. Lucas melepaskan nafas kecil dia tak tahu sapa yang berada di dalam bilik rakaman sekolah sekarang dan pasang rakaman suara itu. Tapi dia berterima kasih kepada yang melakukannya..


" aku nak kau gugurkan anak tu "

" apa awak cakap ni jaemin!! awak gila ke!! ni anak awak!! awak kena bertanggung jawab. awak kata awak sayangkan saya "

" sayang tak semestinya cinta wong jaen.. aku saja bercinta dengan kau selamani sebab nak rasa badan kau je "

" aku tak kesah lah kau nak gugurkan ke ataupun kau nak buang anak dalam perut kau tu yang aku tau sekarang kita dah takde pape sebab aku tak suka perempuan yang terlanjur heh! lagi pun kau tak setaraf aku "


Pelajar lain menekup mulutnya. Ini sungguh mengejutkan. Mereka ingat jaen memang betul2 menjual badannya di club untuk mendapatkan duit tapi Na Jaemin budak paling popular dan terkaya di sekolah yang melakukannya..

" sekarang semua dah terbongkar Na Jaemin.. kau tak boleh nafikan yang kau adalah appa kepada anak dalam kandungan adik aku. Sebab kau keluarga aku jadi hancur! Sebab kau adik dan omma aku tinggalkan aku! Sekarang kau puas?! Kau puas Na Jaemin!! " kata lucas marah. Lucas mengambil begnya di lantai dan keluar sempat bahu jaemin di langgarnya..

_____________________

Okay kat sini nak bagi tahu yang dalam cerita ni ntc dream hanya jaemin, jeno, renjun, jisung dan chenle sahaja tau.. jangan lupa vote🤗


KEEP VOTE😘😘

SECOND CHANCE || Na Jaemin√Where stories live. Discover now