5tahun kemudianSeorang kanak2 kecil yang berumur 5tahun itu berlari dengan penuh gembiranya di tepi pantai untuk menuju ke kedai neneknya yang berdekatan dengan pantai itu..
" minjae jangan lari laju sangat nanti jatuh " kata si ibu sambil mengejar anaknya.. minjae masuk ke dalam kedai makan itu dengan penuh ceria
" halmeoni minjae dah sampai! " kata budak kecil itu riang.. wanita tua itu tersenyum sambil memicit pipi cucunya itu
" aigo cucu halmeoni ni kamu sangat ceria ya hari ini " kata wanita tua itu atau dikenali sebagai Makcik Jung.
" mestilah!! " kata minjae.. si ibu masuk ke dalam kedai sambil membawa beberapa bag plastik yang berisi bahan masakan.
" omma semua barang ni nak taruk mana? " soal si wanita muda itu.
" kamu taruk aje di dapur tu " kata makcik Jung. Si anak hanya menurut dan pergi ke arah dapur. Setelah selesai menaruk semua bahan si anak pergi ke depan semula. Di labuhkan punggungnya di sebalah ommanya itu.
" jaen bila nak pergi ke seoul? " soal makcik Jung. Jaen mengeluh kecil
" minggu depan omma " jawab jaen. Ya, dia akan pulang ke bandar seoul setelah 5tahun duduk di busan. Dia juga tidak sampai hati mahu tinggal si omma angkatnya itu. Tapi akibat ingin mencari kerja dia terpaksa pulang ke seoul..
Makcik Jung memegang tangan jaen. Dia tahu hati jaen berat untuk tinggalkan dia bersendirian di busan.
" jaen jangan risau omma akan baik2 sahaja di sini " kata makcik Jung sambil tersenyum manis. Jaen turut tersenyum tangan wanita tua itu di usap. Dia bersyukur kerana Tuhan menemukannya dengan orang yang baik seperti makcik Jung.
Flashback
Jaen duduk di sebuah bas stop sambil badanya menggigil kerana kesejukan akibat hujan yang sangat lebat. Ya, dia baru sahaja sampai di bumi busan hajatnya yang ingin mencari tempat teduh terbantut akubat hujan yang lebat. Dia mengambil bag dompetnya di dalam bag besar di ambil dan di buka zip bag dompetnya. Dia mengeluh kecil duitnya hanya tinggal beberapa keping sahaja.
" ini nak check in hotel pun tak lepas " katanya sambil mengeluh. Perutnya di usap lembut..
" sayang nampaknya kita kena tidur dekat bas stop ni, baby okay kan? " katanya sebak. Air matanya laju sahaja ingin mengalir. Ini amat memeritkan baginya..
Seorang wanita tua berjalan dengan payung di tanganya. Dia melihat seorang wanita muda yang berada bas stop sambil mengusap perutnya. Dia berjalan menghampiri wanita itu..
" anak buat apa di sini malam2 buta macam ni? Rumah kamu di mana? Mari makcik hantarkan " soal wanita tua itu..
" sa..saya tak ada rumah makcik " kata jaen sayu.
" mari ikut ke rumah macik dah lewat ni tak baik untuk kandungan kamu " kata wanita tua itu. Jaen agak terkejut kerena makcik itu tahu yang dirinya sedang mengandung.
" ma..macam mana makcik tahu saya mengandung? " soal jaen gagap. Makcik itu tersenyum manis
" orang mengandung ni lain. Lagipun makcik ada ternampak kamu asik usap perut kamu " kata makcik itu..
_____
" nah makan lah macik tahu kamu lapar " kata wanita tua itu sambil meletakan satu mangkuk nasi, kimchi dan sup ayam di atas meja
" kamsahamnida " kata jaen. Dia makan dengan agak sedikit gelojoh akibat tersangatlah lapar.
" nama makcik, makcik Jung kalau kamu tak keberatan boleh panggil makcik omma " kata makcik Jung sambil tersenyum manis..
" nae omma.. nama saya jaen " kata jaen dan membalas senyuman..
" macam mana kamu boleh sampai ke sini? " soal makcik Jung. Jaen terdiam seketika sebelum dia menceritakan segalanya pada makcik Jung. Walaupun dia baru sahaja kenal makcik Jung dalam beberapa jam tapi dia selesa untuk menceritakan masalahnya ke wanita tua itu..
" ni kedai omma ke? " soal jaen
" aah.. kedai ni dua tingkat tapi kat atas bilik so kedai hanya di bawah " terang makcik Jung. Jaen hanya mengangguk faham
" terima kasih omma bagi jaen tumpag kat sini, susah2 je " kata jaen
" tak susah pun, lagi pun omma tinggal sorang2 kat sini. Ada kamu tak lah omma sunyi sangat " kata makcik Jung sambil tersenyum.
" kamu naik lah pergi masuk tidur dulu mesti kamu penat " kata makcik Jung
" nae omma " kata jaen dan terus naik ke biliknya..
End flasback
" mama betul ke kita akan pergi ke seoul? " soal minjae
" Ya sayang minjae kan nak jumpa uncle " kata jaen sambil mengusap rambut anak lelakinya itu. Minjae melompat suka bila dia akan berjumpa dengan unclenya yang selalu di ceritakan oleh jaen
" yaeyyy..yaeyyy minjae tak sabar nak jumpa uncle " kata munjae riang. jaen dan makcik Jung hanya tersenyum melihat perangai minjae.
_____________________
Okyy harap tak bosan hahah bye!! Again selamat hari raya huehue😂💐🤗 jangan lupa vote okay muah😙😆
KEEP VOTE😘😘
YOU ARE READING
SECOND CHANCE || Na Jaemin√
Fanfictionkeperitan seorang wanita yang menjalani hidupnya dalam keadaan yang sedang mengandung.. Na jaemin lelaki yang tidak mengakui yang dia telah mengandungkan wanita itu.. di caci, di hina dan di buang dari sekolah itu amat memeritkan bagi wanita itu.. s...